bereikbaarheid forum?

Stel hier je vragen, hints of opmerkingen over de website en het forum.

Moderator: webmasters

bereikbaarheid forum?

Postby Jurjenz » SunJun16, 2013 1:22:58 PM

De laatste tijd merk ik dat het forum soms niet bereikbaar is, ervaren jullie dit ook? Zo kreeg ik gisteren (16/6) en vanochtend geen verbinding.
gr,
Jurjen
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: bereikbaarheid forum?

Postby Svaan » SunJun16, 2013 2:11:03 PM

Jup, hiero ook. Zelfs naar meerdere malen f5'en en nog steeds geen verbinding begon ik toch te denken dat het niet aan mij(n computer) lag :lol:
User avatar
Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 359
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: bereikbaarheid forum?

Postby Henk Bats » SunJun16, 2013 2:19:23 PM

De webhost heeft al dagen problemen helaas... mijn/onze (3) websites liggen (bij dezelfde host) ook continue plat...
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: bereikbaarheid forum?

Postby gigawebs » SunJun16, 2013 3:47:27 PM

Je bent zeker niet de enige... http://www.webhosters.nl/webhosting-pro ... 12-maanden

Tijd om te verhuizen zou ik zeggen. Ik weet niet wat voor pakket Axclub heeft. Maar als ik naar die pakketten kijk zijn ze nog best duur voor wat je krijgt. Ook is het forum rond een uurtje of 12 savonds vaak ook heel slecht te bereiken of heel traag, Ik snap dat er soms backups gemaakt worden waardoor het even traag kan zijn. Maar volgens mij doet webreus het liefst zo weinig mogelijk voor haar klanten...
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: bereikbaarheid forum?

Postby MBa@NL » SunJun16, 2013 6:15:26 PM

gigawebs wrote:Tijd om te verhuizen zou ik zeggen. Ik weet niet wat voor pakket Axclub heeft. Maar als ik naar die pakketten kijk zijn ze nog best duur voor wat je krijgt. Ook is het forum rond een uurtje of 12 savonds vaak ook heel slecht te bereiken of heel traag, Ik snap dat er soms backups gemaakt worden waardoor het even traag kan zijn. Maar volgens mij doet webreus het liefst zo weinig mogelijk voor haar klanten...


Dat verhuizen speelt bij mij/ons dus ook nu (weer) ineens heel erg. Ik vrees dat Webreus te groot gegroeid is ten opzichte van de capaciteit die ze hebben (lees: niet hebben dus). Dat de website in de nachtelijke uurtjes traag is heb ik al eens bevestigd gekregen door de helpdesk en dat is inderdaad door het maken van back-ups. Op zich niet zo'n moeite mee dat de front-end wat trager wordt maar de back-end is simpelweg onbereikbaar vanwege de vele time-outs. Qua service zit Webreus ook al niet meer op het niveau van een jaar of 3/4 geleden want alleen de vragen waar de antwoorden al van klaar liggen worden nog beantwoord... zo jammer...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: bereikbaarheid forum?

Postby Bossie » SunJun16, 2013 8:06:49 PM

Mijn hosting heb ik bij Ermis draaien, kijk er eens naar zou ik zeggen.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: bereikbaarheid forum?

Postby q01z » MonJun17, 2013 8:08:42 AM

en je wil niet weten hoevaak we een mailtje krijgen dat de backup niet gelukt is....
lees, vrijwel dagelijks!

ik zal het es met de baas overleggen :)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: bereikbaarheid forum?

Postby MBa@NL » MonJun17, 2013 1:15:29 PM

q01z wrote:en je wil niet weten hoevaak we een mailtje krijgen dat de backup niet gelukt is....
lees, vrijwel dagelijks!


Waar ken ik dat van... server-side backups gaan wel goed maar dat gaat ten koste van de ruimte die we bij 1 website al voor de helft benut hebben... voor wie de rekensom nog niet heeft opgelost: 1 backup is dus al niet mogelijk. extern een backup maken is me 1x gelukt toen een van de andere websites nog in opbouw was en het backup-bestand nog niet meer als 1MB betrof. later nooit meer gelukt. Contact gezocht met de helpdesk maar die hebben nooit iets laten weten...

Bossie wrote:Mijn hosting heb ik bij Ermis draaien, kijk er eens naar zou ik zeggen.


Qua prijs geen gekke host maar doordat we 3 domeinnamen hebben (die per stuk in verhouding met Webreus wat prijziger zijn) komen we bij een totaalprijs per jaar van ongeveer €2,- meer uit op 1,3GB diskruimte minder. En juist dat laatste is best jammer... Door alle blogs met de grote hoeveelheden foto's kunnen we die ruimte goed gebruiken. Als ik de gebruikte ruimte bij Webreus bekijk dan heb ik in totaal een 2,5GB wel nodig maar ik heb het idee dat er nog wel het een en ander is op te ruimen...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: bereikbaarheid forum?

Postby gigawebs » MonJun17, 2013 2:47:23 PM

q01z wrote:en je wil niet weten hoevaak we een mailtje krijgen dat de backup niet gelukt is....
lees, vrijwel dagelijks!

ik zal het es met de baas overleggen :)


Wat verstoken we eigenlijk aan dataverkeer en hoeveel ruimte gebruiken we, als ik vragen mag :?: :oops:
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: bereikbaarheid forum?

Postby q01z » TueJun18, 2013 3:51:27 PM

Disk space limit 3.00 GB
Size 1.92 GB
Traffic limit 50.0 GB
Traffic 10.7 GB/Month
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle


Return to Vragen over Website & Forum

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron