Ax zeldzaam en gewild nu?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Ax zeldzaam en gewild nu?

Postby fokkehuis » SunDec31, 2017 12:20:10 PM

wat denken jullie, gaat de ax nu een gewilde auto worden (lees: veel opleveren) gezien het minimale aanbod? Op mp staan er nog maar een paar en hier ook niet veel aanbod meer.

Zelf een ax volcane in bezit en vraag mij af of het een goede tijd is om te verkopen.
fokkehuis
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 55
Joined: TueFeb15, 2011 5:23:36 PM
Location: Den Haag

Re: Ax zeldzaam en gewild nu?

Postby Holländer » ThuJan04, 2018 8:44:35 AM

Ik denk dat de komende jaren de vraag laag zal blijven naar axen. Als er weinig aanbod is én weinig vraag zal de prijs laag blijven.
Met de bxen hebben we t zelfde gezien. Eerst kon je er 1 voor €100,- kopen, toen werdt t aanbod minder maar was er ook geen vraag naar. Nu zie je dat een bx snel tusden de €750-1000 opleverd. Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat alleen de wagens in betere staat overblijven.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ax zeldzaam en gewild nu?

Postby citrofenwick » ThuJan04, 2018 6:07:21 PM

In België gaan de sportieve versies toch al meer geld dan een paar jaar terug.
GTI's bijvoorbeeld zie je soms toch voor 2000-5000€ passeren, afhankelijk van de staat.

Voordeel hier is dat veel axjes belastingvrij zijn. Voor zij die een betaalbare klassieker zoeken is de AX zeker het overwegen waard.
Velen willen er ook terug 1 omdat ze er vroeger 1 hadden. Het aanbod is hier ook vrij laag omdat er héél veel in de rally verdwenen zijn. Ze werden op jonge leeftijd direct gebruikt om wedstrijden mee te rijden waardoor ze nu vaak "op" of verdwenen zijn.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Ax zeldzaam en gewild nu?

Postby fokkehuis » TueJan16, 2018 1:49:07 PM

Dus ik moet eventueel via jou mijn auto aanbieden als ik er vanaf wil:)

Het valt mij idd ook op dat het aanbod nu minimaal is en wat er op staat in zeer goede staat is en erg duur.

Ik vind mijn auto nog heerlijk rijden trouwens en ik ga er overal mee naar toe. Ziet er ook nog redelijk goed uit maar het blijft een AX (valt langzaam uit elkaar maar omdat het een ax is ook weer makkelijk te repareren).

Voor de onderdelen moet een volcane toch al best gewild zijn zou je zeggen.
fokkehuis
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 55
Joined: TueFeb15, 2011 5:23:36 PM
Location: Den Haag


Return to Club Café

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

cron