Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Wheelnut » FriFeb22, 2013 1:55:57 PM

Nee. Als het goed is niet. Wel een aantal kleine boetes onder de 30km, maar die worden niet geregistreerd.
Voor de rest geen hufterig gedrag of serieuze staandehoudingen.

De enige boete die misschien in aanmerking zou komen als "geschiedenis", is een overtreding van 43 km/h binnen de bebouwde kom op m'n scooter. (73 dus)
Maar das inmiddels ruim tien jaar geleden.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Johannus » FriFeb22, 2013 3:49:36 PM

Ik had ook 525 zonder enige geschiedenis...
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Wheelnut » FriFeb22, 2013 4:36:10 PM

Het verschil is dat jij onder de 45km zat, in een 70 zone reed, en het waarschijnlijk niet glad was.
(Ik vind ook niet dat het ten tijde van "mijn" controle glad was, maar daarom stond die controle daar, zo werd mij uitgelegd.)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Laurent » FriFeb22, 2013 8:58:13 PM

Wheelnut wrote:(Ik vind ook niet dat het ten tijde van "mijn" controle glad was, maar daarom stond die controle daar, zo werd mij uitgelegd.)

Omdat het glad is, zodat je dus van schrik omdat je wellicht iets te hard zou rijden vol je rem in trappen om zo in de slip te geraken. Jaja, ze bakken ze weer bruin.

AlexanderB wrote:tja, (bijna) 100 km/u rijden in de bebouwde kom (Bijna 2x te hard, dik 4x de remafstand) vind ik ook niet echt verantwoord, dus ik snap dat het zwaar bestraft word..

Ben trouwens wel van mening dat de boetes in NL redelijk idioot zijn, in ieder geval in verhouding met mijn inkomen.. Misschien moeten we ook naar inkomens/vermogensafhankelijke boetes.. Dan voelen milionairs er ook eens wat van als ze weer eens met 180 op de linkterbaan rijden.. (Uiteraard met een minimum, zodat mensen zonder inkomen, er niet gratis vanaf komen..)
Het probleem in Nederland, en dat heb ik al vaker geroepen, is het feit dat men flitst op plaatsen waar het makkelijk kassa is. Een trajectcontrole op en A2, om maar wat te noemen. Op het 5 strooks stuk van de A2 kan je prima 180 rijden zonder extreem gevaarsrisico. Daardoor worden mensen hersendood gemaakt en gaan ze elders harder rijden. Let maar eens op, als je achter iemand zit. Veel mensen rijden in woonwijken en 30 zones, waar het WEL van belang is om rustig te doen, vaak zonder schroom 40 of 50 op de teller. Is de weg geasfalteerd, dan moet je niet raar kijken als mensen over een 30 weg met 40 of 50 komen aanzetten, als het geen 60 is. Ook op de 50 wegen wordt rustig 60 en 70 gereden. Ga je dan de bebouwde kom uit, de 80 weg op, blijft het gros 70 rijden...
Op de snelweg ook, enige wat nog telt is of je niet te hard rijdt. Als je een bijna ongeluk hebt gehad (knipper aan en gaan) zit men je vaak nog aan te kijken dat jij fout zit ook... Want men reed niet te hard.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby AlexanderB » FriFeb22, 2013 9:12:14 PM

Haha, ja, dat laatste is herkenbaar..
Als wegenbelasting/verzekering/benzine niet zo duur zouden zijn, zou ik n oude pickuptruck, met een dikke sneeuwploeg of bullbar voorop rijden.. Eens zien wie wie aan de kant drukt..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Wheelnut » SatFeb23, 2013 8:41:48 AM

Ben ik het mee eens. Ze stonden (voor mij) aan het eind van een lange, rechte, overzichtelijke weg zonder begroeiing vlak ernaast, in plaats van 100 á 200 meter verder, waar de weg bochtig is, er zijstraten zijn, en ook nog eens vrachtwagens aan de kant geparkeerd staan. Ze stonden precies op het punt waar mijn snelheid eruit gegaan zou zijn.

En het leuke is, als je de kaart bekijkt en de Munnikensteeg opzoekt, dan zie je dat daar dus wel bomen en struiken langs de weg staan (al is het een kwestie van inschatting of je dat "er vlak naast" noemt), en daar mag je wél 80. In mijn ogen een gevaarlijkere weg dan de Geerweg.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Rob GT » SatFeb23, 2013 11:41:01 PM

Wheelnut wrote:Nou, hij is binnen hoor!
Ik mag het luttele bedrag van €620,- aftikken voor een overschrijding tussen de 45 en 50 km/h.
En nog de €7,- nepverhoging-onder-een-andere-naam erbij...


Gewoon bezwaar maken. Die 7 euro administratiekosten hoef je sowieso niet te betalen. Is een uitspraak over geweest.
(niet dat die 7 euro nou veel uitmaakt op dat bedrag...) Kans bestaat dat je gewoon moet betalen, maar in elk geval ben je dan wel een half jaar verde en wellicht heb je geluk en seponeren ze.

Laatste boete van mij was 100 euro voor 11 km. Ook een beetje buiten proporties als je het mij vraagt, bezwaar loopt dus nog :evil:
Gelukkig verder niet veel de laatste jaren :D
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby AlexanderB » SunFeb24, 2013 1:52:11 AM

Rob GT wrote:Gewoon bezwaar maken. Die 7 euro administratiekosten hoef je sowieso niet te betalen. Is een uitspraak over geweest.

En is recentelijk weer ongedaan gemaakt, dus die moet je gewoon betalen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Wheelnut » SunFeb24, 2013 8:42:56 AM

Ik ben gewoon zo'n type die toegeeft dat hij de regels heeft overtreden, en bereidt is daar de consequenties voor te ondergaan.

En omdat zoveel mensen bezwaar maken, loopt de overheid inkomsten mis, die ze ergens anders weer vandaan moeten halen, en daardoor gaan de boetebedragen weer omhoog. Zo zie ik het. En of ik nou maandelijks een handvol kleine boetes krijg, of eens in de paar jaar één grote, dat maakt ook geen verschil...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Jurjenz » SunFeb24, 2013 1:48:26 PM

Wheelnut wrote:En omdat zoveel mensen bezwaar maken, loopt de overheid inkomsten mis, die ze ergens anders weer vandaan moeten halen, en daardoor gaan de boetebedragen weer omhoog. Zo zie ik het.


En dus betaal je voor het 'mismanagement' van de overheid, en jij hiervoor bereidt bent de consequenties te dragen? Ik snap er niks van.. :?

Als je de regels overtreedt, dan moet er inderdaad een consequentie tegenover staan. Maar er zijn grenzen. Of je nu 200€ of 600€ boete moet betalen, de boodschap is van beide bedragen even helder?
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Rob GT » SunFeb24, 2013 1:48:27 PM

Tja, ben ik het normaal ook wel mee eens. Maar als we met z'n allen niets blijven doen dan blijven ze op makkelijke plaatsten boetes uitschrijven in plaats van op plekken te gaan staan waar het ook echt wat toevoegd (en die zijn er echt wel).

AlexanderB wrote:
Rob GT wrote:Gewoon bezwaar maken. Die 7 euro administratiekosten hoef je sowieso niet te betalen. Is een uitspraak over geweest.

En is recentelijk weer ongedaan gemaakt, dus die moet je gewoon betalen..


Hmm... sloeg ook nergens op. Maar dat had ik dan gemist :oops:
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Wheelnut » SunFeb24, 2013 7:11:34 PM

Om de dooie dood wel dat een boete van €600,- helderder aankomt dan een boete van €200,-!

Maar goed, verder discussie is voor mijn part niet nodig, ik betaal en laat het voor de rest achter me.
Tik maar bij op de teller!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Laurent » MonFeb25, 2013 11:39:16 AM

Bezwaar maken. Eerste bezwaar wordt toch standaard afgewezen. Leuk als je inhoudelijk bezwaar maakt op bijv. de administratiekosten. Krijg je een briefje terug dat het bezwaar op je boete afgewezen is. :')
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Svaan » SatMar02, 2013 8:00:47 PM

Nou ''eindelijk'' mag/kan ik hier ook een steentje bijdragen... :roll: :lol:

100 euro (93 + 7 adminstratiekosten....) 82 km/u waar 70 is toegestaan, schijnbaar
User avatar
Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 359
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby joop » MonMar04, 2013 11:03:25 AM

Tijd voor een update:

November was met 142 gecorr op 130 en 59 gecorr op 50-weg een dure maand a 158 euri. Toen ben ik maanden keurig netjes gaan rijden, liet me laatst één keer gaan op de A58 om mn broertje achterna te rijden, en de trajectapparatuur stond opeens wel aan... :( na correctie bleef er 132 over op een 120 stuk. Waar je eerst nog 130 mocht verdomme. Dus nog 94 euro erbij. Zitten we dit kwartaal op 252.

wou hier nog even op reageren:
Ik weet niet helemaal vanaf welke kant je kwam maar als ik 'ff snel de volgende route google maps kom ik geen bebouwdekom bord tegen.
A16> Pieter Zeemanstraat >Burgemeester Doumaweg > Brugemeester van 't Hofweg > Lindtsedijk
Zou het zelf even goed nakijken.

Je kan zien aan de voorrangsborden vóór de kruising dat het binnen bebouwde kom is. Erbuiten staan ze pas na de kruising.
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Wheelnut » TueMar04, 2014 5:02:38 PM

/\ Ik had al gezegd dat ik dus helemaal niet in de buurt van die route ben geweest toen die dag.
(Is die boete überhaupt al opgeteld? Of moest ik dat zelf doen? Ik meen dat de pot al boven 13000 zou moeten staan?)

Maar genoeg over ouwe koeien; ik heb weer een verse op de mat gekregen.

30 euri voor gecorrigeerd 104 waar ik 100 mocht.
Trajectcontrole A4 bij Leidschendam, blijkbaar.

23 Februari, 12:01 uur, dus da's richting Zandvoort geweest.

Heel erg duur dagje is dat geworden!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby pcrodent » TueMar04, 2014 7:24:26 PM

Zal 'm binnenkort weer updaten :)

Heb het momenteel even te druk met o.a. het naar de kantonrechter proberen te krijgen van een bon van €130+7 voor de verkeerde kant op rijden in een eenrichtingsstraat. Onterechte bekeuring, dus ik een pak papier met 10 bijlagen naar het OM gestuurd. Beweren ze dat het nooit is aangekomen. ik nog een keer verstuurd. Heb nog niks gehoord.

Vreemd land toch, waar degenen die je geld afhandig proberen te maken toevallig óók degenen zijn aan wie je de brief moet richten als je het voor de rechter wilt brengen omdat je vindt dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Geen wonder dat er dan iets "kwijt raakt"...

Mocht je denken dat aangetekend versturen de oplossing is: dan betaal je dus al minstens 4x € 8 verzendkosten + € 7 administratiekosten = 40 euro om je zaak behandeld te krijgen. Dan heb je al een boete betaald voordat je zaak heeft gediend. Sta ik dan, met mijn vertrouwen in het rechtssysteem...
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Losroyos » ThuMar06, 2014 10:03:44 AM

Ik heb nog een gehad van 57,- parkeertijd verlopen.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Fruit » ThuMar06, 2014 11:10:22 AM

Ach joh gaat toch bricken !! :D
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Postby Laurent » MonMar10, 2014 1:42:33 PM

pcrodent wrote:Zal 'm binnenkort weer updaten :)

Heb het momenteel even te druk met o.a. het naar de kantonrechter proberen te krijgen van een bon van €130+7 voor de verkeerde kant op rijden in een eenrichtingsstraat. Onterechte bekeuring, dus ik een pak papier met 10 bijlagen naar het OM gestuurd. Beweren ze dat het nooit is aangekomen. ik nog een keer verstuurd. Heb nog niks gehoord.

Vreemd land toch, waar degenen die je geld afhandig proberen te maken toevallig óók degenen zijn aan wie je de brief moet richten als je het voor de rechter wilt brengen omdat je vindt dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Geen wonder dat er dan iets "kwijt raakt"...

Mocht je denken dat aangetekend versturen de oplossing is: dan betaal je dus al minstens 4x € 8 verzendkosten + € 7 administratiekosten = 40 euro om je zaak behandeld te krijgen. Dan heb je al een boete betaald voordat je zaak heeft gediend. Sta ik dan, met mijn vertrouwen in het rechtssysteem...

Op basis van Wet Openbaarheid Bestuur de verzend en ontvangstadministratie opvragen. En gewoon online faxen. Overigens, je eerste bezwaar wordt standaard afgewezen (en niet eens gelezen).
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

PreviousNext

Return to Club Café

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron