Mini Dakar's ?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Mini Dakar's ?

Postby Happytree » WedFeb15, 2012 10:59:42 PM

Goedenavond,

Ik en mijn vader hebben al vaak genoeg overwogen om Amsterdam-Dakar te gaan rijden maar het komt er maar niet van. Dit lijkt me nog steeds een erg leuk evenement om aan mee te doen!

Maarrrrrrrr, Toch ben ik wat meer opzoek naar een rally in de zin van Parijs-Dakar, dus met een roadbook polletje pijltje, dit alles hoeft van mij niet op snelheid want we willen het vooral zo betaalbaar mogelijk houden.

Dus zijn er mensen hier die toevallig wat leuke rally's in Europa weten die heeeeeel laagdrempelig zijn. Hieronder een voorbeeld waar gewoon renaultjes 4 mee rijden en citroen 2cv's maar ook splinternieuw speelgoed.

Voorbeeld:
http://www.rallyeraidjojodelhistoire.com/
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Mini Dakar's ?

Postby q01z » WedFeb15, 2012 11:04:53 PM

euhmmm Citronpresse? ;)

http://lecitronpresse.nl/

staat ook een trainingsdag op! waar rogier/anne/jan/hester/bas/ik zoiezo ook aan meedoen!!


ik heb vorig jaar 1 zo'n rally genavigeerd hier door zeeland (moest navigeren in een porsche, he wat rot..) maar het is echt geweldig.. ook in nld al!
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Mini Dakar's ?

Postby Happytree » WedFeb15, 2012 11:06:13 PM

Haha! Ja zeker overwogen, maar we zoeken bij voorkeur iets wat vooral offroad is.
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Mini Dakar's ?

Postby q01z » WedFeb15, 2012 11:14:17 PM

doe je mee aan de sportklasse... daar zit offroad in ;)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Rio97 » ThuFeb16, 2012 12:39:59 AM

Ik denk dat ik wel weet wat jij wil, en dat heet de Touareg Trail.
Afgelopen waggel, weet je nog Edwin met zijn 4*4 meharie? Die heeft daar ook aan meegedaan.
Het kost een behoorlijke duit, maar is het absoluut elke cent waard.

http://www.touareg-trail.be/2cv_2012_RA/index_en.htm
Persoonlijk zou ik absoluut voor deel 2 gaan.


Link
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Mini Dakar's ?

Postby q01z » ThuFeb16, 2012 9:11:03 AM

dat filmpje blijft echt geweldig... vooral het verhaal erna he Rogier :D
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Mini Dakar's ?

Postby Happytree » ThuFeb16, 2012 12:52:49 PM

Zoiets indd!

Om het evt. heel laagdrempelig te houden ben ik bij wat roadbooks uitgekomen die dan evt. op eigen initiatief te rijden zijn. Wel zou ik dat niet met maar 1 auto willen doen maar met meerderen.

http://vibraction.pagesperso-orange.fr/espagne/rb_5.htm
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Mini Dakar's ?

Postby Maarten v E » SatFeb18, 2012 1:01:18 PM

Hallo Jordi,



ik ben sinds kort terug van Amsterdam dakar en het is een echte aanrader. Ik zou het alleen nooit meer met een organisatie doen waar je 480 euro aan inschrijfgeld moet betalen per persoon. Mijn idee is om van de zomer weer naar het zuiden te gaan en dan tot en met Marokko. De vitara van een paar 100 euro staat al op de oprit.
Ga je verder, dan wordt het weer een stuk prijziger. Mauretanie betaal je alleen voor een visum 120 eur pp. dan heb je nog bescherming van militairen nodig en een goede gids. kost ook allemaal geld.

ik denk dat je je in Marokko wel goed kunt amuseren offroad. Ik zou je een aantal routes die we daar gereden hebben (erg extreem voor een Vito) kunnen doorzetten. Moet ik alleen de kaart en het roadbook even opzoeken.

gr
Maarten
Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 437
Joined: ThuJun12, 2003 2:51:21 PM
Location: Sittard

Re: Mini Dakar's ?

Postby Happytree » MonFeb20, 2012 3:34:33 PM

Maarten v E wrote:Hallo Jordi,



ik ben sinds kort terug van Amsterdam dakar en het is een echte aanrader. Ik zou het alleen nooit meer met een organisatie doen waar je 480 euro aan inschrijfgeld moet betalen per persoon. Mijn idee is om van de zomer weer naar het zuiden te gaan en dan tot en met Marokko. De vitara van een paar 100 euro staat al op de oprit.
Ga je verder, dan wordt het weer een stuk prijziger. Mauretanie betaal je alleen voor een visum 120 eur pp. dan heb je nog bescherming van militairen nodig en een goede gids. kost ook allemaal geld.

ik denk dat je je in Marokko wel goed kunt amuseren offroad. Ik zou je een aantal routes die we daar gereden hebben (erg extreem voor een Vito) kunnen doorzetten. Moet ik alleen de kaart en het roadbook even opzoeken.

gr
Maarten


Gaaf! Ik denk dat ik het daarom ook eerst wat dichter bij huis ga zoeken (spanje en evt. marokko)

Heb je evt. wat foto's online staan en routes zijn altijd leuk :)
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]


Return to Club Café

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests

cron