Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby CitroenZetiX » SatMar31, 2012 11:37:17 AM

1. brandblusser (verplicht)
2. geel hesje (verplicht)
3. digitale alcoholtester (verplicht)
4. chemische alcotester strips (verplicht)
5 een Tom Tom GPS met de radarcontrole verklikker niet meenemen, want de software moet eraf. Flitspalen dus. en dat geldt voor alle navigatie (verplicht)

punt 3 en 4 is pas erg na November dit jaar en daar kun je een boete voor krijgen
punt 5 is een leuke dat kost je namelijk 1500 euro (vijfttienhonderd euro!) als je wordt aangehouden en ze hebben het gecontroleerd.
Dus dan kun je ook weer direct terugrijden naar huis, want dan is je vakantiegeld weer op. :D
punt 1 en 2 wordt ook beboet, maar volgens mij niet extreem.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby MBa@NL » SatMar31, 2012 11:48:59 AM

  1. aan de ene kant niet zo heel gek maar aan de andere kant, waar laat je hem zonder dat je er last van hebt... in de achterbak heb je er niets aan en aan de bijrijderskant onder de stoel betekend dat de stoel niet meer naar voren kan en aan de zijkant tegen de "tunnel" is irritant voor de bijrijder...
  2. Niet meer als normaal dat er in iedere auto op zijn minst een ligt... is het net als in Duitsland ook zo dat je net zoveel hesjes nodig hebt als inzittende? (ben van dit punt in elk geval een voorstander, als je een keer langs de weg staat om een band te vervangen in het donker dan weet je wel waarom...)
    Wat ik mij wel afvraag... moeten ze geel zijn? Ik heb in mijn auto's in principe alleen oranje liggen...
  3. En waar gaan we die kopen? Wat kost dat? Wie betaald dat? En als je nu helemaal geen alcohol drinkt? ronduit belachelijk naar mijn idee, te meer omdat je alcohol in het verkeer daarmee juist stimuleert... Net zolang doorzuipen tot het nog nét kan zonder gevolgen (v.w.b. een bekeuring, andere gevolgen daargelaten).
  4. zie punt 3...
  5. Dubbel gevoel... als je niet te hard rijdt heb je het in principe niet nodig maar af en toe een herinnering is toch ook wel prettig... Mogen de radar files van andere landen wel gewoon aanwezig blijven?
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby Rock's » SatMar31, 2012 12:11:22 PM

Pfffff ... mijn vakantiebstemming weet ik nu ook meteen ..

Ik ga naar Brabant en hoef lekker nergens rekening mee te houden :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby CitroenZetiX » SatMar31, 2012 12:44:34 PM

Ik heb gelukkig een nokia N8 met gratis ovi maps. Standaard gelukkig zonder flitspalen maar wel snelheidswaarschuwing. En met Belle erop heel erg betrouwbaar met navigeren. Nou had ik wel een ander navigatiesysteem erop zitten die ik eraf heb moeten halen tevens ook met een speedcamera applictaie, was super handig, zonde dus. Mijn navigatie plak ik niet op mijn raam maar mooi op mijn dashboard en dan geklikt, ze zien niet van buitenaf dat ik navigatie heb. Nou ik kan weer met gerust hart de grens oversteken. Wat hopelijk ook een beetje in mijn voordeel werkt is een grote nationalistische autosticker F die ik achterop heb geplakt met als bedoeling de F van Feyenoord en ook de F van Frankrijk en tot slot de F van F...you
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby AlexanderB » SatMar31, 2012 1:12:18 PM

MBa@NL wrote:aan de ene kant niet zo heel gek maar aan de andere kant, waar laat je hem zonder dat je er last van hebt... in de achterbak heb je er niets aan en aan de bijrijderskant onder de stoel betekend dat de stoel niet meer naar voren kan en aan de zijkant tegen de "tunnel" is irritant voor de bijrijder...

rechter flessenbak 8)

En als je nu helemaal geen alcohol drinkt?

ja.. waarom moeten we die dingen hebben dan?
[update]
(kost zo'n €2,50). Boete voor het niet in de auto hebben van zo'n blaastuitje is trouwens €11,- (lees: elf euro).

:lol: dat zijn nog eens boetes..

Mogen de radar files van andere landen wel gewoon aanwezig blijven?

nee, de hele functionaliteit moet eruit, en dat kan bij heel veel apparatuur niet eens, dus die zijn dan in zn geheel verboden.
kortom, naai-bekeuring voor als ze niks anders kunnen vinden, of als ze gewoon eens zin hebben om geld te verdienen. (alcohol idem)
Last edited by AlexanderB on SatMar31, 2012 1:23:00 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby Mastenhose » SatMar31, 2012 1:14:23 PM

Ik vind het verhaal omtrent de navigatie met verklikker belachelijk. Maak wel een beugeltje voor mijn tomtom.... in ieder geval weer behoorlijk kansloos. Net als de brandblusser die is niet voldoende als je auto in lichterlaaie staat. Hesjes ben ik wel voorstander van!!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby Fruit » SatMar31, 2012 2:20:12 PM

Omg ik geloof dat het standaard in mijn medion navigatie zit en dat ik het er niet eens uit kan halen/zetten. Lekker dan
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby AlexanderB » SatMar31, 2012 2:26:58 PM

en die mag je dus in zn geheel niet bij je hebben, niet alleen niet-gebruiken..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby Rio97 » SatMar31, 2012 11:09:17 PM

Kijk, la France gaat weer old school! 8)

Image

Vergeten we trouwens niet dat het André lui-même was die bedacht had dat het wel een goed idee was om bordjes neer te zetten zodat mensen iets hadden om naar toe te kunnen rijden in hun Torpedo of Rosalie.

Image

Brandblusser heb ik liggen in de voetenruimte voor de achterbank aan passagierskant.
Mocht er iets zijn, kan ik er vanuit de bestuurdersstoel direct bij.
Achterin zit toch nooit iemand.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby CitroenZetiX » SunApr01, 2012 8:06:22 AM

Mastenhose wrote:Ik vind het verhaal omtrent de navigatie met verklikker belachelijk. Maak wel een beugeltje voor mijn tomtom.... in ieder geval weer behoorlijk kansloos. Net als de brandblusser die is niet voldoende als je auto in lichterlaaie staat. Hesjes ben ik wel voorstander van!!!


Een beugeltje voor je Tom Tom lijkt me niet een goed plan. Bij snelheidscontrole kan de gendarmerie je van de weg afhalen en dan hoef je niet eens hard te rijden en als hij ziet dat je een Tom Tom hebt ook al staat hij uit dan schrijft hij gewoon een bon van 1500 euro als je niet wilt of kunt aantonen dat de flispalen softwarematig zijn verwijderd, want uitzetten in de opties van je GPS is niet voldoende. Overigens heeft Tom Tom als enige nu een speciale update die je zou kunnen downloaden om je Tom Tom aan te passen. Garmin daarintegen heeft nog niets en ben je in Frankrijk dus wel het haasje. Zou in ieder geval 1500 euro extra meenemen. Het is inderdaad een hele belachelijke regel en de boete is gewoon staatskast spekken. Voor de makers van GPS systemen ook in de auto's waar ze ingebouwd worden, is het kassatijd.

De reden van al deze regels zijn volgens de Franse overheid dat er Europees gezien er per hoofd van bevolking gemiddeld de meeste doden vallen in metname Frankrijk door autoongelukken gerelateerd aan snelheid en alcohol. :)

Over de brandblusser gesproken. Als ik in een kettingbotsing terecht kom en ik zie een andere auto in brand met een familie met kinderen dan ben ik wel blij met mijn blusser dat ik tenminste iets kan doen. :D
Dus heb ik deze standaard in mijn hulpuitrusting in de autoachterbak.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby Mastenhose » SunApr01, 2012 9:09:16 AM

CitroenZetiX wrote:De reden van al deze regels zijn volgens de Franse overheid dat er Europees gezien er per hoofd van bevolking gemiddeld de meeste doden vallen in metname Frankrijk door autoongelukken gerelateerd aan snelheid en alcohol. :)


Als ik op de sloop kom in Frankrijk, en daar kom ik regelmatig, dan tref ik daar meestal auto's aan met schades aan de linker voorzijde (bestuurderskant). Dat kan ik me ook prima indenken, met de smalle tussendoorweggetjes, die 's avonds niet verlicht zijn, niet belijnd, en als zo'n fransoos dan al vanaf 's middags aan de rode wijn zit, kan ik me voorstellen dat het inschatten van je tegenligger niet meevalt (gezien de snelheden die er doorgaans op dat soort wegen behaald wordt).

Desondanks is Frankrijk een heerlijk vakantieland!

Wat betreft de navigatie: Een telefoon met navigatie met flitsverklikker, gaan ze je verbieden je telefoon mee te nemen op vakantie? :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Ik ga op reis naar Frankrijk en ik neem mee

Postby Laurent » SunApr01, 2012 6:45:02 PM

Volgens mij hoeft de verklikker er niet uit te zijn, maar mogen alleen palen in Frankrijk niet meer verklikt worden. Verder was het, meen ik, of de ene alcoholtest (meer keer) of de ander (eenmalig) die aanwezig moet zijn.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar


Return to Club Café

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

cron