Prijzen van de KwikFit

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Prijzen van de KwikFit

Postby lausteen » TueMay08, 2012 11:37:20 AM

Als eerste: ja ik weet dat de KwikFit niet de beste garage is. Maar ik kon de volgende dag al terecht voor een APK en alhoewel wat streng hadden ze op alle punten wel gelijk. Maar de prijzen die ze voor reparatie durven vragen :shock:

- Achterlicht vervangen (zat 'los', klemmetje afgebroken en unit gescheurd): 115 euro. Een origneel Valeo achterlicht kost 50 euro en is welgeteld 5 minuten werk om te vervangen.
- Einddemper vevangen. Zou volgens hun.... 250 euro kosten :shock: Heb een imitatiedemper besteld voor vier tientjes en zat er, inclusief sigaret achteraf, in een half uur onder.

Dit is toch niet normaal? Heb medelijden met mensen die niet beter weten...
lausteen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 56
Joined: WedOct12, 2011 12:57:06 PM
Location: Rotterdam

Re: Prijzen van de KwikFit

Postby Losroyos » TueMay08, 2012 12:35:08 PM

Daarom kunnen ze die APK ook voor zo goedkoop aanbieden, Meeste mensen die snel beslissen zeggen ja maak hem maar. Niet wetend dat de Dealer het nog voor minder geld fixt dan hun.

Net zo als de aanbiedingen bij banden, Maar dan rekenen ze bij het er opleggen wel even een nieuw ventiel bij, lood en weet ik allemaal nog meer wat helemaal niet nodig is. zo verdienen zij der geld aan.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Prijzen van de KwikFit

Postby MBa@NL » TueMay08, 2012 1:57:17 PM

misschien een idee om van dit topic een sticky te maken zodat iedereen weer weet waarom je ook alweer bij Kwikshit weg moest blijven... *zucht*

En precies wat Roy al zegt... APK lijkt erg goedkoop maar om de een of andere reden moet er bijvoorbeeld altijd een uitlaat vervangen worden bij die gasten (of deze nu nieuw is of niet)... Als je gewoon naar een normale garage gaat (Bovag aangesloten) dan ben je voor €50,- (meer mag het niet kosten excl. 4-gasmeting) klaar voor een AX.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Prijzen van de KwikFit

Postby AnimaL » TueMay08, 2012 10:15:08 PM

Niet alleen Quickshit hoor, alle garages vragen te veel.
Ik bestel al jaren in het buitenland voor een fractie van de Nederlandse prijzen.
Als je de wegen maar kent.
Op verzoek kun je via mij altijd een prijs opvragen.
Ik garandeer je dat ik het goedkoper lever dan Brezand, lasaulekt, automats, en andere onderdelen boeren, ookal geven ze je 30/40 % korting.
Try me

AnimaL
Een AX D voor woon werkverkeer en een Fiat 127 voor vrijrijden.nl
User avatar
AnimaL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 109
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk

Re: Prijzen van de KwikFit

Postby Bossie » WedMay09, 2012 8:48:19 AM

Die organisaties moeten er natuurlijk ook aan verdienen, het zijn geen filantropise instellingen. Ga je dan kijken naar de onderdelenboeren zoals de Brezan, Lasaulec, etc. die zijn gericht op handel met bedrijven, niet met particulieren. Prijzen liggen daarom daar ook hoger, ieder bedrijf wat daar iets gaat halen en een rekening opent, krijgt standaard al een behoorlijke korting (die hoger wordt naarmate er meer afgenomen wordt). Door de hogere prijzen voor passanten, zal de gewone consument die zaken dus sneller links laten liggen.

Neem je nou bijvoorbeeld Autopartsonline, die zijn met hun webshop de markt van de thuisklusser ingedoken. 1 van de eigenaren was vroeger vertegenwoordiger in remdelen en weet zodoende de weg om voor goede prijzen aan die onderdelen te komen. Zag een markt onder de consumenten en is daar goedkoop gaan leveren.

Ik heb door de jaren heen mijn adresjes wel gevonden en kom over het algemeen ook wel voor de goede prijs aan mijn onderdelen (zelfs bij de dealer).
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Prijzen van de KwikFit

Postby Mastenhose » SatMay12, 2012 11:47:47 AM

Het is soms even zoeken, maar als je wat sites met elkaar vergelijkt (autopartsonline, autopartswinkel, winparts etc.), dan kun je zeker voor een leuk bedrag aan je spullen komen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Prijzen van de KwikFit

Postby AnimaL » SatMay12, 2012 12:07:16 PM

dan heb jij waarschijnlijk nog niet over de grens gekeken.
Want dan hebben we het niet over een beetje verschil maar MEGA verschil
Een AX D voor woon werkverkeer en een Fiat 127 voor vrijrijden.nl
User avatar
AnimaL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 109
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk

Re: Prijzen van de KwikFit

Postby Rob GT » MonMay14, 2012 6:49:50 PM

AnimaL wrote:dan heb jij waarschijnlijk nog niet over de grens gekeken.
Want dan hebben we het niet over een beetje verschil maar MEGA verschil


Dat is voor de motor inderdaad precies zo. Bestel meestal mijn spullen in Duitsland. Ruim 20% goedkoper en zelfs de verzendkosten zijn lager.
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven


Return to Club Café

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron