Enquête China vs NL

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Enquête China vs NL

Postby Rio97 » FriApr05, 2013 10:54:30 PM

Een vriendin is via haar werk betrokken bij onderstaand onderzoek.
Het vriendelijke verzoek om de enquête in te vullen.

Tip: je kan heerlijk onbekommerd invullen als je in sommige aspecten een verkeers-aso bent :twisted:
Inhalen over een doorgetrokken streep? All the time!!
Spiegelen? Wasda??


Deelnemers gezocht onderzoek TU Delft
Prof. Henk van Zuylen, partner in ons project iTides in China, is namens twee van zijn studenten op zoek naar extra deelnemers voor een onderzoek.
Elisabeth van der Horst (studente TU Deflt) en de Chinese Li Jie (docente/onderzoekster aan de Hunan University in China) doen onderzoek naar het verschil in rijgedrag tussen Nederlandse en Chinese automobilisten. Zij hopen hiermee antwoorden te vinden op de vraag waarom in Chinese steden de wegcapaciteit veel kleiner is dan hier in Nederland.
Dit onderzoek voeren zij uit door middel van enquêtes en voor het Nederlandse deel zoeken zij nog deelnemers. Dus ben je in het bezit van een rijbewijs en kun je wat tijd vrij maken, vul dan de enquête in via http://www.thesistools.com/web/?id=330853

Mede namens zijn twee onderzoeksters is Henk is dankbaar voor jullie bijdrage.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Enquête China vs NL

Postby AlexanderB » SatApr06, 2013 11:09:20 AM

Vraag 17, ik rij over doorgetrokken strepen waar expliciet toegestaan, om op de spitsstrook te rijden. dus eigenlijk telt t niet als doorgetrokken streep.. of wel?... dilemma..

Vraag 19,20,21 zijn een beetje grammaticaal niet helemaal in orde..

50: mijn staat er niet bij: nooit het kruispunt blokkeren. Heb maar voor "anders" gekozen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Enquête China vs NL

Postby degene » SatApr06, 2013 4:01:20 PM

AlexanderB wrote:50: mijn staat er niet bij: nooit het kruispunt blokkeren.


Jammer dat juist díe data input op zo'n unsanitized manier moet, want ik heb zomaar zo'n donkerbruine nulhypothese dat juist het kruispunt wel of niet willen blokkeren het verschil is tussen Nederlands en aziatisch wegverkeer.
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: Enquête China vs NL

Postby Wheelnut » SatApr06, 2013 4:51:19 PM

Oh, ik dacht gewoon: Ik laat ze maar voorgaan, anders krijgen we een aanrijding...
Ik ga er altijd vanuit dat zo'n ikke-ikke-ikke chauffeur daar een pietsje minder rekening mee houdt dan ik...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Enquête China vs NL

Postby Laurent » FriApr19, 2013 12:31:03 AM

Voor iemand die onderzoek doet naar de wegcapaciteit is het door elkaar gooien van rijbaan en rijstrook een vrij cruciale fout. Een rijbaan bestaat uit meerdere rijstroken. En het gebeurt niet een keer, maar constant, pas bij files gaat het goed.
17. Passeert u weleens een doorgetrokken streep om van baan te verwisselen?
Antwoord is dus duidelijk nee.

Geeft u voorrang aan voetgangers bij een zebrapad wanneer u afslaat op een niet-geregeld kruispunt?*
Ook zonder zebrapad hebben voetgangers die oversteken terwijl jij afslaat voorrang. Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor, ook al zijn voetgangers geen bestuurders.

U haalt een langzame rijder aan de rechterkant in als er aan de linkerkant geen mogelijkheid is.*
Ik neem aan dat dit categorie snelweg met linksplakkers is?

Bij 50 sluit ik mij aan bij hierboven.

Overigens is op veel vragen geen eenduidig antwoord te geven, veelal is het ja, mits of nee, tenzij o.i.d.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar


Return to Club Café

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron