De bandjes

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

De bandjes

Postby Syntax » ThuApr25, 2013 10:43:37 AM

Ik denk zo dat mijn AX wel toe is aan nieuwe banden, aangezien ze bijna geen profiel meer hebben. Heb me nooit echt zo aan de regels gehouden van zoveel millimeter diep moet de groef nog zijn etc. Maar laatst slipte ik bijna een bocht door en besefte ik dat het wel eens tijd zou kunnen zijn.

Heb hier echter geen ervaring mee, dus wat zijn de specificaties, zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten en waar kan ik het beste nieuwe banden halen? B

bedankt voor jullie input
Citroen AX 1.1L Volcane 1995
Syntax
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 8
Joined: ThuApr18, 2013 3:18:44 PM
Location: Zutphen

Re: De bandjes

Postby gigawebs » ThuApr25, 2013 11:15:48 AM

Als je je toch niet aan de regels houdt kun je toch rustig door rijden tot je een klapband krijgt?

Ok, maar serieus... Je had een AX Volcane toch? Die zijn standaard geleverd met 155/70R13. Via autobandenmarkt of popgom.nl kan je een heel eind komen denk ik
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: De bandjes

Postby MBa@NL » ThuApr25, 2013 12:46:39 PM

De bandenmaat kun je op 2 plekken terugvinden...

De originele maatvoering: Bestuurdersdeur openen en in je a-stijl op een wit stickertje kijken... weet je ook gelijk wat de druk in de banden moet zijn.
De huidige maatvoering: simpeler kan het ook niet... op de band zelf

Als je opzoek bent naar goedkope banden kun je het beste on-line shoppen via websites zoals gigawebs al vermeld maar wil je voor de betere merken als Michelin bijvoorbeeld dan heeft dat meestal geen zin... De meeste bandenboeren rekenen bij aanschaf van banden geen monteer en balanceerkosten meer welke bij een on-line aankoop nog wel moet betalen â €10,- tot €15,- per band. Uiteindelijk had het je dan misschien €5,- kunnen schelen als je het on-line had aangekocht... Niet de moeite waard dus.

Wil je het echt low-budget aanpakken - wat ik niet aan kan raden - kun je opzoek gaan naar 2e-hands banden. Al dan niet al op de juiste velg dan wel als losse band bij een sloperij welke je ter plekke om je velgen laat leggen.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: De bandjes

Postby Syntax » ThuApr25, 2013 2:01:48 PM

Ben in de pauze even snel naar buiten gerend om te kijken en heb het inderdaad op het stickertje zien staan, moet zeggen dat het me nooit opgevallen is. Maar ja, wie gaat er dan ook ff op z'n dooie akkertje naar deurstijlen staren..
Nu ik in ieder geval weet dat online de beste optie is ben ik ook ff gaan rondkijken op jullie sites (heb ook op Tirendo.nl gekeken) en daar kan je inderdaad een hoop vinden! Heb die site van een collega doorgestuurd gekregen, had even het geduld niet om antwoord af te wachten!

Ken inderdaad de lokale bandenboer wel en ik verwacht dat hij ze er ook 1,2,3 wel even voor me op zet. Ik wil in ieder geval wel nieuwe banden ja, want met tweedehands dingen heb ik over het algemeen geen goede ervaringen en ik vind het de investering wel waard.

Kan ik nog iets met de oude banden doen of moet ik die maar gewoon aan de bandenboer geven als hij ze wil?
Citroen AX 1.1L Volcane 1995
Syntax
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 8
Joined: ThuApr18, 2013 3:18:44 PM
Location: Zutphen

Re: De bandjes

Postby MBa@NL » ThuApr25, 2013 2:06:53 PM

Syntax wrote:Kan ik nog iets met de oude banden doen of moet ik die maar gewoon aan de bandenboer geven als hij ze wil?


Een goede bandenboer neemt ze normaal gewoon in... En anders kun je ze altijd nog gratis bij een milieudepot kwijt aangezien er al een verwijderingsbijdrage voor betaald is.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: De bandjes

Postby AlexanderB » ThuApr25, 2013 3:45:48 PM

2ehands banden is geen succes. koop gewoon nieuwe, van een merk waar mensen goede ervaringen mee hebben. Michelin is een makkelijke keuze, bekend merk enzo.

Zelf ben ik erg tevreden over Uniroyal Rainsport en Rainexpert banden, die hebben goede grip op natte weg, en zijn nog eens niet duur ook. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: De bandjes

Postby Syntax » FriApr26, 2013 11:47:30 AM

MBa@NL wrote:
Syntax wrote:Kan ik nog iets met de oude banden doen of moet ik die maar gewoon aan de bandenboer geven als hij ze wil?


Een goede bandenboer neemt ze normaal gewoon in... En anders kun je ze altijd nog gratis bij een milieudepot kwijt aangezien er al een verwijderingsbijdrage voor betaald is.


Ach ja die verwijderingsbijdrage was ik al lang weer vergeten.. Nouja dan geef ik ze maar aan de bandenboer :D
Citroen AX 1.1L Volcane 1995
Syntax
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 8
Joined: ThuApr18, 2013 3:18:44 PM
Location: Zutphen


Return to Club Café

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron