Vrij rijden 15 december?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Vrij rijden 15 december?

Postby Wheelnut » SunDec01, 2013 12:47:07 PM

Ik ben van plan om 15 december vrij te gaan rijden op Zandvoort, mits het niet gesneeuwd heeft tegen die tijd.
Heeft er iemand zin om mee te gaan?

Jammer genoeg is dan óók de meeting bij Nieuwegein, dus die zal ik dan gaan missen.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby AlexanderB » SunDec01, 2013 6:31:54 PM

Was ook heel erg leuk toen t wel gesneeuwd had..
Image

Maar om je vraag te beantwoorden voor mezelf, nee dat plan had ik zelf niet, ivm momenteel geen geschikte auto..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Wheelnut » SunDec01, 2013 6:47:56 PM

Klopt, was ook heel leuk. (Al was mijn AX weer eens de enige die niet gefotografeerd was. :( )
Maar dat wil ik mijn pas opgeknapte velgen niet aandoen deze keer.

Dus daarom:
-Geen sneeuw, wel rijden,
-Wel sneeuw, niet rijden.

Ik wil namelijk uitvinden of ik circuitrijden echt leuk vind.
En als dat zo is, dan wil ik, afhankelijk van mijn financiële draagkracht, óf mijn Saxo wat lichte circuit-aanpassingen geven, óf een AX opfokken en aanpassen.
Maar zulk soort uitspraken moet ik eigenlijk nog niet doen...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Browny » MonDec02, 2013 4:12:55 PM

plan dan maar een andere keer, bij zulke temperaturen en (waarschijnlijk) weersomstandigheden is het niet echt een goede representatieve dag rijden. De grens van de grip ligt veel lager.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Wheelnut » MonDec02, 2013 5:35:56 PM

Het zal dan misschien wel wat rustiger zijn.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Browny » MonDec02, 2013 7:50:28 PM

Als je rust wilt op het circuit moet je niet naar vrij rijden, dan is de baan echt optimaal bezet. (vaak zijn de toer en sport sessies gewoon vol, dus maximale bezetting) Misschien is het leuk mee te gaan naar Malmedy, dat kost niet zo veel en je kan op de rustige momenten de baan op. Het is niet echt een groot circuit maar het idee van optimaal bochtjes proberen te nemen en het maximale uit de auto halen krijg je goed mee. Omdat het de hele dag is en het aantal deelnemers wordt beperkt zijn er hele rustige momenten tussen en is het (bijna) nooit filerijden.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Wheelnut » SunDec15, 2013 1:56:23 PM

Viel allemaal reuze mee!
Heb meegedaan met de toerklasse van 1 uur.
De baan was niet verlaten, maar ook geen filerijden.

Van gebrek aan grip heb ik weinig gemerkt.

Dus lekker puh! :evil:

Image
Image
Image

Meer foto's had ik niet. Geen zin om m'n camera onbeheerd achter te laten of door de auto te laten rollen.
Dat papiertje bleef niet eens aan het haakje hangen...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Bossie » SunDec15, 2013 7:46:27 PM

Je hebt je dus prima vermaakt? :)

Je hebt het wel getroffen met het weer, 2 weken geleden op Assen was het nat en glibberen.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby q01z » MonDec16, 2013 9:18:49 AM

mooi dat je het naar je zin gehad hebt Anton!

dat wordt meer het circuit op dus?
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Wheelnut » MonDec16, 2013 5:37:48 PM

Ik vond het vrij goed gaan op een voor mij onbekend circuit, in een voor mij onbekende situatie.
Er werd me ook een goedgemeend advies gegeven om een instructeur mee te nemen, maar ik denk dat dat in verband met m'n stoornis juist averechts werkt.
Ik raak van gesproken instructie eerst heel erg in de war voor ik het begrijp. Vooral als m'n aandacht meer ligt bij het op de baan houden van m'n auto...

Maar goed, ik denk dat ik dit wel vaker ga doen. Eerst maar kijken of ik Malmedy red, en ook een keertje op Assen.
Als ik het dan nog steeds leuk vind, dan ga ik erover denken om wat geld ertegenaan te smijten, in de vorm van circuitaanpassingen voor deze, of een andere auto. Momenteel neig ik ernaar om de Saxo betere remmen en nieuwe schokdempers te geven. Geen rolkooi, zodat ik voorlopig bij de toerklasse kan blijven.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby j0achim » TueDec17, 2013 9:46:01 AM

Ik weet wat voor stoornis je hebt, maar je kan ook altijd overleggen met een instructeur wat voor jou een prettige manier van leren is. Bijvoorbeeld niet rijden en instructies tegelijk, maar een stuk rijden met een instructeur en hij geeft achteraf instructies, des noods met videobeelden. Wel gaaf dat je het naar je zin hebt gehad. Ik denk niet dat ik het aan durf met de GTI, veel te bang voor schade.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Wheelnut » SatDec21, 2013 3:06:28 PM

Weet je wat ik nou heel erg raar vind?
Behalve dat er niet gekeken werd of er losse rommel (door de ruit gekeken in het voorbijgaan, misschien?), of een trekoog (daar moet je de achterbank voor omhoog trekken) in de auto aanwezig was, heeft er NIEMAND gevraagd of ik wel een rijbewijs had...

Is dat altijd zo op Zandvoort? Op Zolder moest ik mijn rijbewijs inleveren om een transponder te krijgen. Ik neem aan dat dat op Assen ook zo is?
Niet dat dat verder zo belangrijk is, ik heb m'n rijbewijs toch altijd bij me, maar ik vind het gewoon raar.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Bossie » SatDec21, 2013 7:28:23 PM

Op Assen kon ik kiezen om als borg voor de transponder of mijn rijbewijs of 100 euro achter te laten. Overigens ben ik mijn rijbewijs een tijdje kwijt geweest (als in niet kunnen vinden, niet omdat ik hem in heb moeten leveren ;) ) en kreeg ik op Zolder met Vroemdag de transponder mee toen ik mijn paspoort als borg achter liet.

Ben daar dus ook niet op rijbewijs gecontroleerd. Overigens, bij vrijrijden mag je ook zonder rijbewijs rijden als je een licentie hebt.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Vrij rijden 15 december?

Postby Wheelnut » SunDec22, 2013 8:48:11 PM

Heb ik niet, een licentie. Behalve dat ik dat op het inschrijvingsformulier moest omcirkelen, is daar ook niet naar gevraagd trouwens.
Maar misschien is dat wel anders als je "Ja" antwoord...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht


Return to Club Café

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron