Wrak van de weg

Moderators: Rock's, webmasters

Wrak van de weg

Postby Bossie » FriApr13, 2012 8:18:17 PM

Vandaag heb ik heerlijk zitten genieten van wat oude filmpjes. Het gaat om Wrak van de week, een onderdeel van het consumentenprogramma Kieskeurig, met Mireille Bekooij. Wellicht niet bekend bij de wat jongeren onder ons, maar de wat ouderen zullen het zich nog zeker herinneren. De filmpjes maken overigens wel goed duidelijk welk nut onze APK heeft.

Allereers een filmpje met een Eend. Deze is niet helemaal meer in de verhouding zoals die 9 jaar daarvoor de fabriek is uitgerold. Als je deze op de richtbank zet, dan ben je blij dat je een aantal eikpunten mist omdat je hem er anders in het geheel niet op zult krijgen.

Het mooiste is nog dat onder de deuren een 'kier' van zo'n 10-15 cm hoog zit, van voorspatbord tot achterspatbord. De reactie van de eigenaar is hilarisch, op de vraag of het dan niet erg tochtte in de auto antwoord hij zonder blikken of blozen: "och ja, maar een Eend tocht altijd". Ook de manier hoe gaten in de bodem en de chassisbalken gevuld zijn is tegenwoordig niet APK-waardig.


Link


Een Fiat met een iets slingerend linker achterwiel. Er blijkt onder de kap ook nog wel iets aan te schelen. Allereerst is de plus van de radio op een ietwat beunerige manier uitgevoerd. Ook is een remleiding bij de hoofdremcilinder doorgeknipt en dichtgemaakt zodat er geen remvloeistof uit lekt. Volgens de eigenaar remde de auto prima, het duurde alleen wel lang voor die stil stond.


Link


Tot slot nog 1 waar de achteras niet meer helemaal goed vast zit aan de auto. De eigenaar heeft de auto overigens niet verzekerd. Hij vond de auto dat niet waard, gebruikte de auto alleen voor woon-werk verkeer en had uiteindelijk ook geen geld om hem te verzekeren.


Link
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Wrak van de weg

Postby CitroenZetiX » FriApr13, 2012 10:13:44 PM

Ik wist niet dat dit op youtube te vinden was. Leuk die ouwe filmpjes en vooral lekker onnozel. :D
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Wrak van de weg

Postby Losroyos » FriApr13, 2012 11:34:06 PM

Ja die eend zou tegewoordig wel door de apk komen :P

zo als je daar nu alleen al met 1 wiel je oprit afrijdt staat de politie, mileupolitie, brandweer en ambulance op de stoep :P
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Wrak van de weg

Postby Wheelnut » SatApr14, 2012 11:10:37 AM

Tja, dit soort dingen laat je toch wel het nut van de APK inzien...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Wrak van de weg

Postby AlexanderB » SatApr14, 2012 11:41:03 AM

De vraag is nu... hoeveel daarvan is in scene gezet? (of: hoeveel dr van is door de overheid gesponsord, om de apk als sociaal-aanvaardbaar te introduceren?)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Wrak van de weg

Postby Mastenhose » SatApr14, 2012 2:59:05 PM

Ik kan me dit filmpje nog herinneren van toen het op TV was toen ik nog een heel klein Marcootje was! :lol:
Leuk om dit weer eens gezien te hebben!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Wrak van de weg

Postby degene » SatApr14, 2012 7:45:49 PM

Ik ben over het algemeen niet zo snel onder de indruk.. maar deze 'vehikels' zou ik zelfs niet hebben gekocht! Wat waren die gasten aan het denken toen ze die 150,- florijnen aftikten
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: Wrak van de weg

Postby Laurent » SunApr15, 2012 11:18:34 AM

Ik vind het eerste filmpje met de eend en de aanhanger niet helemaal eerlijk. De aanhanger staat nog vol op de handrem en ik betwijfel of de eend deze wel mag trekken.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Wrak van de weg

Postby MBa@NL » SunApr15, 2012 12:24:54 PM

Laurent wrote:Ik vind het eerste filmpje met de eend en de aanhanger niet helemaal eerlijk. De aanhanger staat nog vol op de handrem en ik betwijfel of de eend deze wel mag trekken.


Bij die Eend kun je ook zien dat die geprepareerd is om daar af te breken... Wat Alexander ook al zegt wat mijn eerste gedachte ook toen ik die filmpjes voor het eerst zag een paar maanden terug, hoeveel is hiervan in scène gezet... Heb ook het idee dat het beter wrak op de weg, wrak van de weg had kunnen heten want als je het mij vraagt zijn het auto's die van de sloop komen en voor dit programma voor het amusement geprepareerd zijn...

Vooral die Fiat bevestigd wel heel erg mijn vermoeden. Bij alle 3 de auto's kloppen overigens ook dingen niet en moeten gewoon in een script gestaan hebben.

Des al niet te min een leuk stukje TV met een hoog amusementsgehalte. :)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Wrak van de weg

Postby xantharel » SunApr15, 2012 5:58:01 PM

Het zal mij een worst wezen of de auto's (verm wel) geprepareerd zijn tbv filmvermaak
Het gaat om auto's (waarvan ik wel denk dat ze die zo aangetroffen hebben, ik heb ooit eens een lift gehad van mensen waarbij van de auto vanwege een totaal kapot lager het wiel slingerde en dus eigenlijk op afbreken stond, Tüf keuring was 3 wkn geleden gebeurd dus kon het volgens hun geen kwaad !) die op een aantal punten totaal niet in orde waren en wat er zou hebben kunnen gebeuren (en als alles zo op de weg reed zoals ze het eerst hebben laten zien , kan ik het daar wel mee eens zijn)
dat die aanhanger te zwaar is en op de handrem staat, ok om er zeker van te zijn dat de eend ook echt doormidden getrokken wordt
maar kan me ook indenken dat ze dat niet laten zien met een aanhanger geschikt voor een eend en dan met 80 door een bocht waar een hobbel in zit !
(en eh, ik heb zelf met een oude eend wel eens in België (ongelukje gehad op Zaterdag eind vd middag) en daardoor vanaf daar zonder voetremmen naar Italië gereden ! (dus mensen doen gewoon derglijke dingen) maar ... ik wist wat ik deed : die oude eend had trommelremmen en daarbij werkt de handrem op de remblokken voor en daarmee is er nog een behoorlijk remvermogen itt een eend met schijfremmen want dan zijn er voor de handrem slechts twee kleine remblokjes die niet voldoende remvermogen kunnen genereren , dus daarmee beslist geen (in mijn geval) Simplonpas over rijden ! (ik gebruikte het rempedaal alleen nog tbv de remlichten, verder had het geen nut) In Italië de rem gerepareerd (na het weekend --> alles gesloten)
Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
User avatar
xantharel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 61
Joined: SunMar29, 2009 10:54:28 PM
Location: Almelo

Re: Wrak van de weg

Postby Mastenhose » SunApr15, 2012 6:09:47 PM

Je wist wat je deed: Een risico nemen met het leven van een ander... :roll:
Het is al zo vaak geroepen: Dat je het risico voor jezelf neemt is één, maar vergeet je medemens die zich veilig meent te wanen niet!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Wrak van de weg

Postby xantharel » SunApr15, 2012 8:32:22 PM

Misschien was het wel die vakantie dat ik mijn (auto)lijfspreuk bedacht : Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
want het ging heus wel voorzichtig en met beleid (verder duikt een eend naar voren als je remt en doen de achterremmen zo wie zo al niet heel veel)
Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
User avatar
xantharel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 61
Joined: SunMar29, 2009 10:54:28 PM
Location: Almelo


Return to Multimedia Gallery

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron