In wat voor auto heb jij gelest?

Moderators: Rock's, webmasters

Postby axfirst1992 » TueMar24, 2009 6:09:42 PM

ik heb gelest in een Nissan Bleubird 2.0 D uit 1989 meende ik.
User avatar
axfirst1992
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 172
Joined: MonFeb09, 2009 8:11:37 PM
Location: Maarssenbroek

Postby daniiiq » MonJul27, 2009 10:56:03 AM

toyota corolla fijne auto opzich :shock:
User avatar
daniiiq
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 13
Joined: TueJul21, 2009 6:37:46 PM
Location: zwolle(zuid)

Postby kleutscher » MonJul27, 2009 11:01:47 AM

SEAT Salou, Llorer de mar, Chersonissos, Ibiza

en het mooiste was dat ik een dag samen met de baas in zijn Seat Leon cupra R mocht knallen. omdat het bedrijf net gestart was en er een auto te weinig was.
moest toen leren snel opschakelen dus 1, 2, 4. leuk in dat ding:P
en op parkeerplaats met snelheid achtjes draaien. om het sturen doormiddel van doorgeven goed te leren ipv van overpakken.
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.
User avatar
kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 427
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede

Postby Autofan » MonNov23, 2009 9:09:05 PM

Metsubsidie Space Star. Was in 2008.
Autofan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 4
Joined: TueOct24, 2006 11:48:10 AM

Postby lindap89 » WedMay12, 2010 7:55:59 PM

Gelest in een Opel Astra :oops: Vond t nog best lekker rijden maar nu ik eenmaal Citroën (AX) rijd wil ik niet anders meer ;)
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Postby mattias_v » WedMay12, 2010 8:07:53 PM

Ik heb met de VTI rijschool leren rijden in een Toyota Corrola diesel.
Vond het wel nog een leuk autotje om mee te leren rijden.
Wel nooit echt vol gas gegeven maar was nog redelijk vlot om mee te rijden.

Daarna heb ik met men moeders Ford Focus 2.0 diesel tdci leren rijden en dan ook nog nu en dan met mijn opa met zijn opel vectra.
Die vectra was ook wel nog goed om mee te leren rijden:p
in 2de zonder gas te geven kon je ermee vertrekken.
En in 3de met wat gas geven kon ie nog van 0 vertrekken:D
mattias_v
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 21
Joined: TueMay04, 2010 6:29:37 PM
Location: Staden

Postby Losroyos » ThuMay13, 2010 11:46:22 AM

Rij nu nog Seat Cordoba 2.0 TDI Als ik nog heel lang niet slaag, word het de Seat Ibiza 1.2 Diesel, Zelfde blok als de nieuwe polo heeft.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

peugoet 205

Postby MrBBQ » ThuMay13, 2010 12:56:11 PM

Ik heb les gehad in een Peugeot 205 diesel.

Gr.MrBBQ 8)
Saxo style is sexy style....
User avatar
MrBBQ
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2418
Joined: WedAug16, 2006 7:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Wheelnut » SunMay15, 2011 6:37:53 PM

Een jaar geleden dat hier voor het laatst gepost is.
Ik voel me een beetje schuldig dat ik deze thread een schop geef...

Ik heb gelest in een Mègane Scénic 2.0 16v. Op LPG.
Was er een van het tweede model. Had geen mègane meer op de kofferklep staan, maar wel op de raamstijlen.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Sjoegerd » MonMay16, 2011 11:02:51 PM

Voor B in een Golf V, Golf Plus en Polo 1.9TDi.
Voor BE in een Transporter T5 met DSG automaat.
Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 49
Joined: MonJun14, 2010 4:44:59 PM
Location: Putten

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby gigawebs » TueMay17, 2011 9:05:03 AM

Ik heb les gehad in een Opel Astra diesel uit 2006. Vond het toen een best prettige auto om les in te krijgen. Goed zicht en lekkere bediening. :)
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Losroyos » WedMay18, 2011 10:30:34 AM

heb in 3 auto's gelest in het totaal, Eerst de Seat Cordoba 1.9TDI die werd total loss gereden toen kregen we een vervangende Golf 5 1.9 TDI en toen kwam de nieuwe auto de Seat Ibiza ST 1.2 Eco
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby j0achim » WedMay18, 2011 10:59:45 AM

Dat is alweer lang geleden. Ik reed in een VW Polo uit '96. een 1.9 diesel geloof ik. Gelukkig droeg ik toen mijn petje nog achterstevoren. Blij dat ik maar 2 weken heb gelest, en dat ik na het ophalen van mijn rijbewijs in mijn AX first stapte!
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby FRIEKSKE » TueOct25, 2011 3:32:26 PM

da's lang geleden , het was in een gemeente oranje manta 1.3 sr .
examen afgelegd in een ... weet ni meer maar was iets nieuw en moest toen al alleen van oude auto's weten .
User avatar
FRIEKSKE
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 90
Joined: WedJun02, 2004 8:57:17 PM
Location: laakdal Belgie

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby stan » WedOct26, 2011 7:29:09 PM

voor mij ook als lange geleden een renault 21.
stan
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 177
Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
Location: Hoogerheide/ noord brabant

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby HattoriHanzo » ThuOct27, 2011 2:16:00 PM

Ik in een Landrover bij de Koninklijke Landmacht. Ging niet harder dan 80 km/h en bij het afrijden schoot de gaskabel los :lol:
AX-loos
User avatar
HattoriHanzo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 106
Joined: MonOct17, 2011 8:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Ceristimo » ThuOct27, 2011 2:35:41 PM

Image

Een Seat Ibiza uit 2005....Een dieseltje. Niet vooruit te branden, dat ding.

Een leuke andere vraag is wellicht ook:

Hoeveel lessen heb je gehad, en hoevaak ben je gezakt op theorie en praktijk?....

Wie durft 'm af te trappen? :P
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby q01z » ThuOct27, 2011 2:41:33 PM

35 lessen, 1x theorie (max aantal fouten dat wel), 1x praktijk

ben wel bewust pas op mn 19e begonnen met lessen... waarom? omdat ik zelf vond dat ik er nog niet aan toe was


overigens gelest/afgereden in een Corolla volgens mij..

nog zo'n leuke vraag, hoevaak heeft de instructeur gedacht dattie dood ging? :D

bij mij iig 1x... omdat hij op een 80 weg zei 'je moet hier naar rechts hoor!' en ik eigenlijk zonder te remmen dat ding de bocht omgooide.. (de instructeur was nogal dominant, dus ik dacht niet en luisterde alleen.. )
kheb die toyota ook een keer zover gekregen dat het motormanegement lampje bleef branden.. omdat ik m zovaak af had laten slaan bij een hellingproef.. wat de instructeur alleen niet had gezegd (en ik niet had gemerkt) was dat het parkeervak waar hij me toen liet parkeren om de auto te laten kalmeren hardstikke stijl lag.. en daar reed ik vervolgens zonder moeite weg, omdat ik niet doorhad dat ik op een helling stond :P
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby AlexanderB » ThuOct27, 2011 7:32:34 PM

in een peugeot 307 ph1 dieseltje, en daarna in een golf V diesel. die golf sloeg wel echt bij t minste of geringste af, dat was wel irritant.

zelf 36 lessen, 1x theorie (met 1 foutje) en 3x praktijk (1e keer te zenuwachtig, klemgereden worden door n vrachtwagen, etc.., 2e keer ging prima maar examinator was met zn verkeerde been uit bed gestapt, en 3e keer ging eigenlijk haast minder dan die 2e keer maar toch ineens geslaagd.)

en daarna nog n stukje praktijkles: mn 1e auto na 1 dag in elkaar gereden door samenloop van omstandigheden:
-100 weg --> bord 70 --> stoplicht. ik zat op de linkerbaan, en remde af tot 70 voor t bord, wat uiteraard n bumperklever opleverde
-ik wou uit de weg voor de bumperklever, ik zie een gat op de rechterbaan, voeg netjes naar rechts (spiegels, dode hoek) en op t moment dat ik weer voor me kijk zie ik dat ze voor me stil zijn gaan staan, terwijl de linkerbaan vrolijk 70+ reed.
-vol op de rem gaan staan (=deed niks door slechte remmen en wanli bandjes), met piepende banden/1 geblokkeerd wiel (???) net de auto voor me aangetikt, was genoeg om mn radiator lek te maken en n knikje in mn motorkap te vouwen andere auto was niet zoveel aan te zien aan de buitenkant (maar had wel 6500 euro schade? :S)
-auto vervolgens naar de garage gesleept, bleek dat ie niet meer te maken was/subframe was ook krom? whatever, achteraf had ik dat zelfs zelf nog kunnen maken, maar ik was op dat moment nog zo in shock dat ik m naar de sloop heb laten brengen, 80 euro voor teruggevangen. totale schade 1000 euro incl tank benzine voor mij, en die 6500 euro betaal ik echt wel aan extra verzekeringspremie terug, nu voor mn ax'je dus. :( bale.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Ceristimo » ThuOct27, 2011 10:47:05 PM

@AlexanderB
Wow, dat is wel heel erg kl*te....

Ik heb zelf gelukkig nog nooit iets meegemaakt qua autorijden. Nog niet het minste ongelukje, en als het kan zou ik dat graag zou houden.

Theorie in 1 keer gehaald met 1 fout, en na 24 lessen afgereden en in een keer gehaald.

Tijdens het afrijden ging ALLES fout. Het begon al bij het wegrijden. Volgens de examinator was ik te aarzelend op het kruispunt.
Toen de ringweg op, waar ik op het einde van de invoegstrook vol in de ankers moest om een vrachtwagen voor te laten. Ik dacht dat ik wel voor de vrachtwagen in zou kunnen voegen, maar was vergeten hoe ontiegelijk traag de lesauto was.

Bij het stoplicht sloeg vervolgens de motor af, in een smalle straat kreeg ik een ingreep aan het stuur en bij het achteruit inparkeren ging ik met het wiel over de stoeprand...

En dat was in de eerste vijf minuten.

Ik dacht: "Ik ben gezakt". Dus ik reed vervolgens heel ontspannen omdat het toch geen zak meer uitmaakte, maakte een praatje met de examinator en lette helemaal niet meer op mijn rijprestaties.

Terug bij het CBR zegt ze: "Je hebt het vast niet verwacht, maar je bent geslaagd!". Dat had ik inderdaad niet verwacht. Het kwam omdat ik bij al mijn fouten schijnbaar niet in de stress vloog, maar het snel herstelde, de ingreep aan mijn stuur volgens haar achteraf niet had gehoeven, en toen ik ontspannen met haar zat te praten omdat ik dacht dat ik allang gezakt was wel continu onbewust in de spiegels keek en het verkeer in de gaten had.

Met die examinator heb ik wel echt mazzel gehad ;)
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

PreviousNext

Return to Andere merken

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests