in een peugeot 307 ph1 dieseltje, en daarna in een golf V diesel. die golf sloeg wel echt bij t minste of geringste af, dat was wel irritant.
zelf 36 lessen, 1x theorie (met 1 foutje) en 3x praktijk (1e keer te zenuwachtig, klemgereden worden door n vrachtwagen, etc.., 2e keer ging prima maar examinator was met zn verkeerde been uit bed gestapt, en 3e keer ging eigenlijk haast minder dan die 2e keer maar toch ineens geslaagd.)
en daarna nog n stukje praktijkles: mn 1e auto na 1 dag in elkaar gereden door samenloop van omstandigheden:
-100 weg --> bord 70 --> stoplicht. ik zat op de linkerbaan, en remde af tot 70 voor t bord, wat uiteraard n bumperklever opleverde
-ik wou uit de weg voor de bumperklever, ik zie een gat op de rechterbaan, voeg netjes naar rechts (spiegels, dode hoek) en op t moment dat ik weer voor me kijk zie ik dat ze voor me stil zijn gaan staan, terwijl de linkerbaan vrolijk 70+ reed.
-vol op de rem gaan staan (=deed niks door slechte remmen en wanli bandjes), met piepende banden/1 geblokkeerd wiel (???) net de auto voor me aangetikt, was genoeg om mn radiator lek te maken en n knikje in mn motorkap te vouwen andere auto was niet zoveel aan te zien aan de buitenkant (maar had wel 6500 euro schade? :S)
-auto vervolgens naar de garage gesleept, bleek dat ie niet meer te maken was/subframe was ook krom? whatever, achteraf had ik dat zelfs zelf nog kunnen maken, maar ik was op dat moment nog zo in shock dat ik m naar de sloop heb laten brengen, 80 euro voor teruggevangen. totale schade 1000 euro incl tank benzine voor mij, en die 6500 euro betaal ik echt wel aan extra verzekeringspremie terug, nu voor mn ax'je dus.
bale.