In wat voor auto heb jij gelest?

Moderators: Rock's, webmasters

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Mastenhose » ThuOct27, 2011 10:48:25 PM

Ik heb 23 lessen gehad en heb zowel theorie als praktijk in één keer gehaald. Theorie met 2 foutjes geloof ik, maar dat is al zo lang geleden, dat weet ik niet zeker meer... :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby AlexanderB » ThuOct27, 2011 11:03:41 PM

dan heb je inderdaad lekker mazzel gehad :P
bij mn 1e examen werd ik dus tijdens het straatje keren klemgereden door n vrachtwagen die ook wou straatje keren, daarna knalde ik bijna bovenop iemand die gewoon echt letterlijk volgas achteruit zn oprit af knalde voor mn neus, ik was net 0.01 seconde na de examinator bij de rem, en volgens hem had ik t moeten zien aankomen.. hoe zie ik aankomen dat iemand ineens zn auto start en met 30 achteruit komt scheuren? en ik kreeg n rem-ingreep omdat er eenden op de weg zaten, waar ik prima omheen kon sturen.

bij mn 2e examen ging t prima, maar kreeg ik achteraf (!) t verwijt dat ik "die fietser niet gezien had op de rotonde" die had ik prima gezien, mja, ga dan maar eens in discussie (mn rij-instructeur vond het ook onzin)

bij het 3e examen sneed ik bijna n fietser, maar omdat ik m wel gezien had / aangaf dat ik m zag en dat ik dr wel voorlangs zou passen, en dus blijkbaar genoeg verkeersinzicht had/goed kijk, maar t netter was geweest om achterlangs te gaan.. maar ik was geslaagd. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby raoel » FriOct28, 2011 6:11:54 PM

Gelest in dit "geweldige" apparaat:
http://beheer.rdtl.nl/images/algemeen/corsa.jpg

Praktijk in 1x, 4 fouten. Dat waren de eerste 4, daarna dacht ik "ik moet niet zo diep nadenken" en de rest ging goed.

Na 19 lessen werd mijn rijinstructeur op staande voet ontslagen (had ik niks mee te maken,trouwens).

Bij les 20 andere instructuur die zei "jij bent allang klaar voor examen", toen duurde het ff voordat ik "op" mocht i.v.m. planning, dat waren uiteindelijk 24 lessen.

Ohja, die planning was zo moeilijk omdat ik niet 's ochtends mocht: het was mijn 1e instructeur al opgevallen dat ik 's ochtends echt bar slecht reed en 's middags prima. Ja, ik ben geen ochtendmens.

Rond les 10 enige ingreep gehad ('s ochtends natuurlijk), instructeur vol op de rem omdat ik voorrang nam terwijl ik het niet had. Auto achter ons tikte op onze auto, de bestuurder stond op het punt mijn instructeur een ram te geven... met trillende knietjes verder. Enige wat ik toen geleerd heb is hoe je een schadeformulier in moet vullen ;-)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Losroyos » FriOct28, 2011 6:39:33 PM

Rijlessen ik denk les of 40 gehad. Maar dat kwam meer omdat me moeder het nodig vond om op een 2x over niet meer te betalen.

Dus kon ik somige dingen weer opnieuw doen. Theorie in een keer gehaald. 4 fout voor de vragen, en 3 bij gevaarsherkening. me praktijk is weer een ander verhaal.

ben met rijles 3x van auto gewisselt. (misschien dat ik daarom zelf ook zovaak wissel) Begon in een Cordoba TDI toen een Golf TDI daarna een Ibiza St Eco.

Praktijk examen afgelegd net voor de lunch dus had honger als een malle. Bijzondere verrichting aardig verpest. (kan je gelukkig niet op zakken) Ging volgens de rij examinator iets te hard over gevaarlijke kruizingen. had wat gas terug mogen nemen. en heb een weg 50 gereden waar je 30 mocht. maar omdat ik voor de drempels fietsers en overige verkeer netjes remde en oog voor had vond die dat ik die fout netjes had opgelost en was ik geslaagd.

30 km weg was overgens tussen de weilanden waar je een 50 km of zelfs 60km weg zou verwachten :P

Tot nu toe hoeven ze er geen spijt van te hebben. nog geen schades gemaakt geen bonnen binnegekregen en bijna een jaar me rijbewijs :D *klopt af*
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Laurent » MonDec12, 2011 11:30:08 AM

Ben ik dan zo saai ofzo? Ik heb een pakket gedaan, 1x theorie, TTT compleet verneukt, maar wel vrijstelling BV voor m'n examen, examen rustig gereden en op een noodstop na 500 meter na, door mijzelf uitgevoerd, ging alles eigenlijk prima. Reed weg bij het CBR, ring Alkmaar over, doorrijden en zie in de verte fietsers slingeren (scholieren). Gas teruggenomen, want wist dat er een kruizing kwam. Jahoor, toen ik vlak bij was gingen ze zonder te kijken, poot uit te steken of iets naar links. Vol in de remmen dus. Vervolgens kwam vanaf de andere kant een moeder met een kindje waarvan het kindje de rem niet lekker gebruikte, stond al half op de baan, dus die ook maar voor laten gaan, ben ik iig alle risico's kwijt. Vlot doorgereden, overal afstand gehouden en ruim om fietsers heen (volgens de instructeur was dat erg belangrijk bij deze examinator) en uiteindelijk begon de examinator uit zichzelf tegen mij te praten (het was een stille, aldus mijn instructeur). Gezellig gebabbelt en in de laatste 5 minuten de eerste fout gemaakt. Alhoewel, fout... Ik kom aanrijden bij een stoplicht, moet rechtsaf en er zijn 2 banen. Tijdens het afremmen gaat het licht op groen, dus ik naar links en gas bijgeven, mja, een Fabia diesel hatchback is ook niet zo snel. Op de ring wou ik weer naar rechts, maar er zat een auto schuin achter me (wel op de rechterbaan) en ik kon hem niet lekker zien. Dus, hardopdenkend, gekeken of ik naar rechts kon en hoe en wat. Dat kon niet en dat kwam door mijn eerdere rijbaankeuze, aldus de examinator. Op dat moment dacht ik: "k*t, nu ben ik vast gezakt."
Aangekomen bij het CBS zette ik de wagen weg, stapte uit, de examinator bleef nog even zitten, ik liep naar binnen, hij kwam later, gingen zitten en hij zegt: "gefeliciteerd, je bent geslaagd." En toen was ik blij. :dance
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Laurent » MonDec12, 2011 11:30:37 AM

Ben ik dan zo saai ofzo? Ik heb een pakket gedaan, 1x theorie, TTT compleet verneukt, maar wel vrijstelling BV voor m'n examen, examen rustig gereden en op een noodstop na 500 meter na, door mijzelf uitgevoerd, ging alles eigenlijk prima. Reed weg bij het CBR, ring Alkmaar over, doorrijden en zie in de verte fietsers slingeren (scholieren). Gas teruggenomen, want wist dat er een kruizing kwam. Jahoor, toen ik vlak bij was gingen ze zonder te kijken, poot uit te steken of iets naar links. Vol in de remmen dus. Vervolgens kwam vanaf de andere kant een moeder met een kindje waarvan het kindje de rem niet lekker gebruikte, stond al half op de baan, dus die ook maar voor laten gaan, ben ik iig alle risico's kwijt. Vlot doorgereden, overal afstand gehouden en ruim om fietsers heen (volgens de instructeur was dat erg belangrijk bij deze examinator) en uiteindelijk begon de examinator uit zichzelf tegen mij te praten (het was een stille, aldus mijn instructeur). Gezellig gebabbelt en in de laatste 5 minuten de eerste fout gemaakt. Alhoewel, fout... Ik kom aanrijden bij een stoplicht, moet rechtsaf en er zijn 2 banen. Tijdens het afremmen gaat het licht op groen, dus ik naar links en gas bijgeven, mja, een Fabia diesel hatchback is ook niet zo snel. Op de ring wou ik weer naar rechts, maar er zat een auto schuin achter me (wel op de rechterbaan) en ik kon hem niet lekker zien. Dus, hardopdenkend, gekeken of ik naar rechts kon en hoe en wat. Dat kon niet en dat kwam door mijn eerdere rijbaankeuze, aldus de examinator. Op dat moment dacht ik: "k*t, nu ben ik vast gezakt."
Onderweg moest ik nog ergens een keeropdracht uitvoeren, maar aangezien ik die al vrijstelling had, stopte ik keurig en vertelde toen dat ik al vrijstelling had. Toen kon ik weer doorrijden. :P
Aangekomen bij het CBS zette ik de wagen weg, stapte uit, de examinator bleef nog even zitten, ik liep naar binnen, hij kwam later, gingen zitten en hij zegt: "gefeliciteerd, je bent geslaagd." En toen was ik blij. :dance
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby pocketmech » MonDec12, 2011 6:47:17 PM

Opel Kadett "84 (?) Berlinetta uitvoering, bruin. :shock:
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(
User avatar
pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 421
Joined: FriMay15, 2009 6:45:44 PM
Location: A'foort

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby TvL » SunDec25, 2011 8:17:24 PM

Ik les momenteel in een Volvo V60 D3. Fijne comfortabele auto, maar volgens de instructeur wel een ontzettend rampenhok wat betreft electronica en bouwkwaliteit :P
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Laurent » TueJan31, 2012 7:50:24 PM

Ah, een tamme V60 dus. Werkt dat start/stop systeem een beetje?
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby TvL » TueJan31, 2012 10:20:13 PM

Op deze zit geen start/stop :wink: 'T is verder wel een goeie kar, erg fijne motor ook, maar lang niet zo "brutaal" als in de advertenties wordt beweerd...
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Siemax » SunJun03, 2012 12:28:57 PM

9 jaar geleden me rijbewijs behaald. 3 x theorie 3x praktijk :S Reed in een Opel Astra type 2 Daarna andere rijschool Golf type 4 wel een rooie TDI :D
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroen al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
User avatar
Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 191
Joined: FriApr06, 2012 8:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby MrH » TueJun05, 2012 11:27:21 AM

Ik heb gelest in een Seat Leon Tdi. Geen spannende auto.

Het enige leuke is dat ik in 5 dagen mijn rijbewijs heb gehaald, de 6e dag het pasje opgehaald (versnelde aanvraag) en de 7e dag ging ik op vakantie naar Zuid Frankrijk... met de auto! ;)
User avatar
MrH
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 69
Joined: TueMay29, 2012 10:38:22 AM

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Holländer » TueJun05, 2012 11:50:45 AM

gelest in een polo diesel. best ok om in te lessen, maar voor daily zou ik 'm echt niet willen hebben.

30 lessen gehad met TTT. Voor alles (incl. Theorie) in 1x geslaagd. Ik heb altijd 2x een blokuur (2 klokuren) per week gelest.

nu bezig voor de motor... 5 lessen gehad en theorie aangevraagd. ik ben benieuwd!

(toen ik net met mijn motor begon heb ik eens een oefententamen voor theorie gemaakt. 13 fout! :oops: )
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby TvL » TueOct16, 2012 9:23:04 PM

Vandaag geslaagd voor m'n rijexamen :D 36 lessen gehad, zowel theorie als praktijk in 1 keer gehaald. Precies 11 maanden over de rijopleiding gedaan. Gelest in een Volvo V60 D3, een Volvo V50 D3, een Citroën C3 1.6 E-HDI en een Renault Megane DCI Estate. Allemaal fijne auto's waarvan ik de C3 het lekkerst vond rijden :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Svaan » TueOct16, 2012 10:08:24 PM

Ik heb gelest in een full-options Saab 9-3! Was toen een nieuwe auto en erg fijn met dikke lederen stoelen, navi, cruise control en 150pk onder de rechtervoet. :P

@Tvl
Gefeliciteerd! Waarom heb je eigenlijk in zoveel verschillende auto's les gehad?
User avatar
Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 359
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby TvL » TueOct16, 2012 10:33:45 PM

Dank je! De V60 was een rampenbak waaraan te veel kapot ging, dus die was al snel ingeruild op de V50, wat ook geen toonbeeld van betrouwbaarheid was... Vervolgens heeft de instructeur de Megane aangeschaft waarin ik m'n examen heb afgelegd. De C3 is van een andere instructeur waarvan ik ook een paar lessen gehad heb. Die vond ik echt het fijnst rijden, heerlijk pittig en wendbaar, en een lekker slappe versnellingspook :D De V50 was trouwens wel pijlsnel met 200 pk en 450 nm (gechipt) 8)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby Plensnart » WedJun25, 2014 12:07:42 AM

3 maanden geleden geslaagd in een peugeot 306 Diesel best vlot autotje. Theorie 1e keer in junie 201e. Daarna niet gemotiveerd.om weer theorie te doen dus even gestopt met het hele rijden in augustus 2e keer gedaan en gehaald. Zit je dan.een avind van te voren uit het boekje te leren sochtends 2 toetsen op de cd gemaakt en op beide gezakt. Ga je dus niet met een goed gevoel naar het cbr, maar door geluk toch gehaald.

TTT gehaald

slipcursus gedaan zat in het pakket erg leuk en leerzaam.

Praktijk 1e keer geen bijzondere verichtingen door het halen van de ttt. Heel erg rustig op.de weg omdat het vakantie was en ik was om 8.00 aan de beurt. Ik heb erg rustig gereden en deed te veel mijn best. Gezakt doordat ik niet snel genoeg reed... voor de rest geen enkele fout gema

2e keer 24 maar jongst leden. Hard genoeg gereden wel bijzondere verichtingen moeten doen. Op de terugweg.naar hetcbr kom ik op een gegeven moment bij een kruispunt met stoplichten. Zegt de examinator: hoe hard mag je hier rijden? Ik:80kmh. Hij:waarom rijdt je dan 70? Ow daar was ik even niet naar het kijken, dus ik trek hem weer tot 80 springt het licht op oranje. De examinator trapt op de rem zodat de auto begint te slippen. We staan stil 1 meter voor een rood stoplicht schuint in het vak. Ik zucht en denk in mezelf nu heb ik het vernacheld. Ik rijd naar het CBR en krijg de hand van de examinator met de mededeling dat ik geslaagd was!
Plensnart
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 71
Joined: ThuMay01, 2014 12:20:43 AM
Location: Rijssen

Re: In wat voor auto heb jij gelest?

Postby jk » TueSep16, 2014 3:40:18 PM

Mini 1000, bij Seven Club in Rotterdam.
10 lessen van 11 gulden per stuk, theorie en praktijk in 1 keer gehaald.
C5 Break 2.0i 16V (2004) 310.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 30.000km
Land Rover S3 Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Op termijn op zoek naar een goede AX 1.1 <150k km 1993-1998
User avatar
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 815
Joined: SatAug04, 2007 8:56:51 PM
Location: Regio Breda

Previous

Return to Andere merken

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests

cron