Rij impressies

Moderators: Rock's, webmasters

Postby grietje » ThuNov09, 2006 1:19:17 PM

dvdoornik wrote:
9: Renault Grand Scenic. (kennis) maar 1.5 dieseltje, maar rijdt als een trein. Op een dag ongeveer 1900 km mee gereden (heen en weer zwitserland). Geen probleem. Sturen voelt beetje raar aan. Net offie geen direct contact heeft.


Wij hebben een Renault Grand Scenic (2.0 dCi 150 Dynamique) thuis (lease).
Ik vind het een hele fijne auto, maar wel enorm busachtig gevoel. Drempels zijn ook niet prettig, net een baksteen. Remmen moet ik altijd weer ff aan wennen, reageert eerst niet en dan staat ie ineens stil. Hij heeft een paar enorme dooiehoeken, maar gelukkig goede spiegels ;)

Maar voor de rest, hij trekt echt snel als je wilt; voor een lompe zware diesel dan (0-100 in 9.8 sec) Stuurbekrachting is erg lekker, stoelen zitten goed, schakelt prima. Ook lange afstanden mee gereden, nergens last van
Je kan er best heel aggresief mee rijden!
En die kaart als sleutel, alles automatisch (ook handrem) leuk speelgoed, ook het dash vind ik mooi en de snelheid in grote getallen beter dan een analoge.

Omdat we opzoek waren naar een nieuwe auto hebben we proefgereden in een Hyundai Getz 1.4,
erg lekker autotje, kwam zo van de fabriek, en nog niets afgesteld, maar reed erg goed! Lekker sportief, alles greep lekker aan, heerlijk autotje. Interieur is ook erg mooi!

Ook een Toyota Aygo gereden (of C1 of 107, hoe je het wilt noemen)
herriemaker, door 3 cilinder enorm onrustig, trekt amper ;) Op de snelweg moet je rekening houden met het feit dat je niet accelereert :P
Stuurt wel erg lekker, schakelt prima. Veel ruimte voor zon klein ding.
Last edited by grietje on ThuNov09, 2006 3:21:18 PM, edited 1 time in total.
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Pixels66 » ThuNov09, 2006 2:14:49 PM

het scheelt bijna niks. En ik ben benieuwd welke er sneller is... De swift hebben we geklokt op 9 seconden namelijk...
Pixels66
AX Master
AX Master
 
Posts: 1639
Joined: TueJun13, 2006 10:50:05 PM
Location: Rijswijk

Postby arnie » ThuNov09, 2006 2:28:52 PM

Pixels66 wrote:het scheelt bijna niks. En ik ben benieuwd welke er sneller is... De swift hebben we geklokt op 9 seconden namelijk...


Ik heb mijn GT al eens onder de 9 sec. geklokt. Probleem is of het echt betrouwbaar is. De ene keer geef je iets sneller gas als de andere keer of druk je de stopwatch (of camera) iets sneller in of uit. Zet die GT va nje broer er eens naast :wink:
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

Postby Pixels66 » ThuNov09, 2006 3:47:07 PM

jaah, dat moeten we inderdaad maar eens doen...

in principe is een GT even snel als een gewone 1400 toch?
Pixels66
AX Master
AX Master
 
Posts: 1639
Joined: TueJun13, 2006 10:50:05 PM
Location: Rijswijk

Postby Drake » ThuNov09, 2006 5:03:00 PM

waardes kloppen niet altijd zelfs fabriekwaardes niet

peugeot staat bij autoweek op 8.7 sec
opgeven voor de saxo door citroen is 8.2
in de praktijk getest door autozine is 7.7

saxo is overgens niet sneller, peugeot test met 2mensen en 20 kilo bagage, citroen echter niet en behalve dat nam peugeot een van de lagere waardes vanwege verzekeringen in b.v groot britannie.
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Postby edwin ss50 » ThuNov09, 2006 7:35:26 PM

peugeot 306 cabriolet 2.0 16v, ontzettend soepele motor, trekt goed bij laag toeren en trekt ook nog goed bij hoog toeren, vering mag wel wat strakker, maar dat wil mijn vader niet

peugeot 405 mi 16, rijdt ook heerlijk, motor maakt meer herrie als de nieuwere 2.0 16v en trekt onderin ook veel minder.

peugeot 205 cti 1.9, fijn sturend autotje dat aardig vlot is, hoge funfactor vind ik.

citroen c6, echt een citroen, maar ik vond hem niet echt snel, was een 3.0 v6 benzine, veert wel lekker, een beetje teveel knopjes enzo vind ik zelf.

golf 4 gti 20v turbo, heeel leuk, trek echt lekker.

maar het mooist vind ik nog een 205 met een t16 motor, heb ik niet zelf mee gestuurd maar wel met meegereden, gaat onzettend hard, trok in alle 6 versnelling nog wheel spin

verder nog in veel andere autos gereden maar niet echt een die er uitsprinkt.
edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 653
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk

Postby saarisdaar » SunJun10, 2007 10:12:58 PM

ferrari 348 ts :D :oops:

helaas niet zelf gereden maar meegereden :roll:

Was wel erg oppassen met instappen.. zo laag dat ik eigenlijk de auto in viel..(i.p.v. netjes instappen zoals de meeste vrouwen dat in deze auto's toch wel doen, hihi..) en dat met lerenstoelen die geen krasje mogen hebben :oops:

Als ik eenmaal genoeg gespaard heb.. dan... staat ie wel op mijn oprit :roll:

:love7: Ferrari !!

.. en verder zelf gereden..

Peugeot 106, 205 & 206

Citroen Picasso, Berlingo, Saxo, AX ;)

Ford fiesta :? Dit ging echt van geen meter, sorry!

Renault Megane, Twingo, Clio .. twingo vond ik ook niet zo bijzonder!

en een Rav4

Dit zijn de autotjes zover ik nu weet waar ik in gereden heb :)
A to the X
saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 299
Joined: SunApr08, 2007 5:19:01 PM
Location: Heerlen

Postby Tijmen » SunJun10, 2007 10:20:35 PM

Ford galaxy 2 liter 16 klappert.

In ??n zin? Turkenbus waar een boel zooi inpast, maar van 0 tot 100 in een week of twee. Niet vooruit te branden dus.
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby J5 » MonJun11, 2007 7:29:55 PM

Gisteren een stukje gereden in de nieuwe auto van m'n broer.
Een Saab 93 cabrio 1.8t. Is niet echt mijn auto, maar rijd wel heel lekker.
Zeker met de automaat die er in zit. In 10 sec gaat de kap elektrisch open en kan met 15 km per uur gesloten worden. Leuk speelgoed. :wink:
User avatar
J5
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 730
Joined: TueMay02, 2006 8:51:05 PM
Location: Katwijk

Postby grietje » ThuMar13, 2008 10:22:14 PM

En ik ga weer even aanvullen! :D

Renault Grand Scenic:
Foutje gemaakt bij mijn eerste post het is een 1.9 diesel, dynamic.
Maar groot nadeel, alles is snel stuk. Hij is nu 140dz km en 3.5 jaar oud en staat nu wekelijks bij de garage. Stuurkogels al meerdere keren vervangen en verder rare kwaaltjes.
Toch rijd ie wel ontspannen en die kaart en automatische handrem is wel erg luxe en makkelijk.
Wind is zelfmoord en zo ook zijdelingse hobbels, dan verlies je soms echt bijna het macht over het stuur, ding geeft rare zwiepers.

Als het geval weer eens bij de garage was :P kregen wij leen autos. En aangezien ik pap's lease auto meer gebruik dan hem gebruikte ik ook zn leenautos :P

Een 1.4 16v Modus
Klein, Lelijk.....

maar het rijd best lekker! Benzine dus stukje zenuwachtiger dan onze logge diesel.... En ik ging kast op halen bij Oma en bedacht me wat laat dat ik geen scenic had.... maar toch paste het....
98 PK, wel 1100 kilo ofzo, maar het is best rap. trekt vlot, schakelt lekker, bochten gedrag is goed te noemen... Zit positie vond ik wel fijn, stoelen waren lekker, achterbank lekker en ruimte... Tja, voor het geld is ie het zeker wel waard!
Nadelen heeft ie ook wel, door manier van design heb je flinke dooie hoeken aan alle kanten, net als de scenic. Je moet dus vaak uit je stoel buigen om dingen te kunnen zien...


een Megane 1.4 16v
Ja die vond ik wel stiekem best mooi. We hadden een 3 deurs hatchbak. Lekkere stoelen! Gaaf dashbord, leuke auto!
En het rijd ook goed! Net zo snel als de modus (okok, ax is wel sneller maar.... dit is zeker niet traag) Hij reageert net als modus lekker op je gas, koppelen schakelen, gewoon goed. Dashbord goed aftelezen, stuk minder dooie hoeken als die MPV dingen. Ik had hem zo genomen, pap wil alleen perse een hoge auto *-)
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Previous

Return to Andere merken

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

cron