ECU-problemen en vragen die niet direct FAQ zijn

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Postby grietje » TueJun09, 2009 5:30:11 PM

Habo wrote:Ah, oke. Daar zitten 2 contactjes aan. Welke moet ik dan hebben? :oops:


Gewoon alle 2 doen

Je moet nr 2 hebben maar in 90% van de gevallen staan er geen nummertjes bij en moet je dus alsnog gokken. 1tje is als t goed is nergens op aangesloten dus kwaad kan het niet.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby MNM(tm) » TueJun09, 2009 5:59:01 PM

En dan uiteraard de grote stekker wel op de ECU laten zitten, anders is er überhaupt geen enkele elektrische verbinding met de ECU (dus óók niet vanaf de diagnose-stekker!). ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Habo » TueJun09, 2009 6:06:35 PM

grietje wrote:1tje is als t goed is nergens op aangesloten dus kwaad kan het niet.


ik zie 2 draadjes uit de stekker komen. Maar ééntje daarvan is dus niet aangesloten. En dan 25 seconden lang contact maken met de massa?
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D
User avatar
Habo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 143
Joined: WedMay06, 2009 7:57:15 AM
Location: Deventer

Postby MNM(tm) » TueJun09, 2009 6:12:21 PM

Yup. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Habo » WedJun10, 2009 8:36:03 AM

Ik heb de ECU proberen te resetten d.m.v. de diagnose stekker, maar ik merk er niets van wanneer ik m start. Hij loopt gewoon stationair en wisselt niet in toerental.
Denk dat het diagnose stekkertje te smerig is om goed contact te maken (heb geen massieve draad, maar alleen flexibel luidsprekerdraad :oops: Dat maakt het natuurlijk ook al weer moeilijker). Heb al geprobeerd om m schoon te maken met een kleine schroevendraaier, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen :(

Alternatief:

Hoelang moet ik anders de stekker van de ECU los laten?

pcrodent wrote:Ecu reset kan ook d.m.v. de accu 10 minuten losgooien

Gewoon 10 minuten neem ik aan dan? :lol: :P
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D
User avatar
Habo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 143
Joined: WedMay06, 2009 7:57:15 AM
Location: Deventer

Postby pcrodent » WedJun10, 2009 9:17:29 AM

Ik doe altijd ECU-stekker los, andere reparatie uitvoeren, ECU stekker vast. Is ie meteen gereset :) Ik zou er niet met een stopwatch bij gaan zitten voor die 10 min...
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby Djoeri » MonJan04, 2010 6:09:28 AM

Weet iemand de pinbezetting van een Magneti Marelli computer? Ik wil de bdp-sensor en de lambdasensor uitlezen mbv een scoop. Ik heb al in Kluwer gekeken maar dat is van een Bosch.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster
User avatar
Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 333
Joined: SunJul09, 2006 11:26:32 AM
Location: Almere

Previous

Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron