Vage elektro storing Radio

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Vage elektro storing Radio

Postby Losroyos » SatApr07, 2012 4:12:25 PM

Ik heb het niet gouw dat ik gek word van de elektra of me auto maar nu is die toch echt ziek in zijn koppie.

1, De v-snaar piept -> Stellen of een nieuwe. klaar.
2, Ik dacht dat die daardoor soms te weinig stroom kreeg.. -> naar mij idee moet kunnen
3, Dat dacht ik omdat de radio het af en toe na het starten van de auto het niet doet. behalve als ik stil sta dan doet die het vaak wel. -> Dat was het eerste dat ik vaag vond.
4, Vandaag op de terug weg van het werk, Radio deed het niet, Deed me lichten aan, Radio deed het vaak wel. Maar de subwoofer deed het niet. Ik zette mij blower op standje 3 en ja hoor de subwoofer deed het ook -> Vaagheid in geschriften

Dus wat het probleem is. Hoe meer stroom ik gebruik hoe beter mij radio het doet. iemand enige idee hoe dit kan?

blower op 3 maakt een kabaal dan moet je de muziek wel hard zetten.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Vage elektro storing Radio

Postby Henk Bats » SatApr07, 2012 7:04:33 PM

Waarschijnlijk heb je ergens een massa probleempje.

Van de min van de accu gaat een vrij dikke draad naar het chassis achter de accu bij de linker voorpoot, deze wil nog wel een afbreken.

Verder controleer alle massa verbindingen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Vage elektro storing Radio

Postby Nico » SatApr07, 2012 9:21:14 PM

Ik zou eerst zorgen dat je vsnaar niet meer piept. Misschien wordt de accu nu niet goed bijgeladen waardoor je best wel vage storingen kunt krijgen. Brand het acculampje niet? Vaak brand hij een beetje zwakjes als je accu niet goed geladen wordt en valt het alleen op in het donker. Of meet even met een voltmeter of je wel meer dan 13V meet als de motor loopt.
Ax 1.1 TGE 1993 370.000 km
Nico
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 166
Joined: ThuDec18, 2003 5:02:38 PM
Location: Putten

Re: Vage elektro storing Radio

Postby Losroyos » SunApr08, 2012 11:43:15 PM

Henk bij de eerst volgende lekkere dag zal ik is kijken of dat het kan zijn. ook ga ik even meten.

Veder niemand die het weet.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Vage elektro storing Radio

Postby MNM(tm) » WedApr11, 2012 6:38:40 PM

Ik heb met mijn groene dieseltje een soortgelijk probleem met de radio: direct na starten en meteen aanzetten van de radio heb ik geluid uit beide speakers. Na een minuutje ofzo valt het geluid van de linker speaker (geleidelijk) weg. Meestal komt het weer (even) terug als ik mijn koplampen uitzet. Darnaast gaat de radio-ontvangst erg storen als ik de achterruit-verwarming aanzet. VAAG ZAAKJE?!
Net als jij zal ik -bij wat fatsoenlijker weer- ook eens wat massakabels gaan nakijken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: Vage elektro storing Radio

Postby j0achim » ThuApr12, 2012 2:57:53 PM

Werkt alles (op het piepen van de snaar na) wel goed als de motor uit staat?
Dus alle combinaties testen, alles aan, alleen lichten en radio aan, radio en kachel aan, etc.
Als dit probleem alleen voorkomt als de motor draait zou ik beginnen met het vervangen van mijn spanningsregelaar.
Of wat Henk zegt. Even je massa punten los halen, borstel en remmenreiniger erover en weer vast maken.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests