by lekkersimpel » TueApr24, 2012 1:30:07 AM
Helemaal juist, kan je het makkelijkst even op de tellerbak zelf omsolderen, als het goed is wordt namelijk de aansluiting waar hij zit nergens anders voor gebruikt, de banen op de tellerbak zitten op een plastic laag welke omgevouwen zit, op het laatste stukje daarvan waar de stekker overheen schuift heb je nog een milimeter of 2 over, hier kan je een draadje op vast solderen (geen 1000 watt soldeerbout gebruiken, met beleid !) welke je dan ook op de baan vast soldeer waar de draad van de sensor uit de stekker komt, je maakt dus gewoon een bruggetje.
De meter zelf kan je heel simpel testen, achter op de tellerbak zie je dat de meter 3 messing boutjes heeft, de onderste is de sensor aansluiting, als je de tellerbak aansluit en je verbind met een stukje draad het onderste boutje even met massa (middelste boutje) dan slaat de meter vol uit als het goed is.
Tussen de tellerbakken zit redelijk veel verschil, ik heb er nu 2 van een xsi in mijn handen gehad en bijde zijn weer anders, dus even door meten van de aansluiting op de oude tellerbak en dan op de nieuwe het zelfde gaat het snelst.
Techniek is simpel zolang je het snapt !