Tellerbak 106

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Tellerbak 106

Postby gigawebs » SatApr21, 2012 11:00:22 PM

Ik heb laatst een tellerbak uit een 106 in mijn GTI gezet. Alles werkt behalve de kvstempmeter. Weet iemand deze stuk of moet er iets aangepast worden om het werkend te krijgen in een AX?
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: Tellerbak 106

Postby AlexanderB » SunApr22, 2012 3:10:04 PM

andere pootjes op de stekker gebruikt?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Tellerbak 106

Postby lekkersimpel » TueApr24, 2012 1:30:07 AM

Helemaal juist, kan je het makkelijkst even op de tellerbak zelf omsolderen, als het goed is wordt namelijk de aansluiting waar hij zit nergens anders voor gebruikt, de banen op de tellerbak zitten op een plastic laag welke omgevouwen zit, op het laatste stukje daarvan waar de stekker overheen schuift heb je nog een milimeter of 2 over, hier kan je een draadje op vast solderen (geen 1000 watt soldeerbout gebruiken, met beleid !) welke je dan ook op de baan vast soldeer waar de draad van de sensor uit de stekker komt, je maakt dus gewoon een bruggetje.

De meter zelf kan je heel simpel testen, achter op de tellerbak zie je dat de meter 3 messing boutjes heeft, de onderste is de sensor aansluiting, als je de tellerbak aansluit en je verbind met een stukje draad het onderste boutje even met massa (middelste boutje) dan slaat de meter vol uit als het goed is.
Tussen de tellerbakken zit redelijk veel verschil, ik heb er nu 2 van een xsi in mijn handen gehad en bijde zijn weer anders, dus even door meten van de aansluiting op de oude tellerbak en dan op de nieuwe het zelfde gaat het snelst.
Techniek is simpel zolang je het snapt !
User avatar
lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 310
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Re: Tellerbak 106

Postby gigawebs » TueApr24, 2012 8:39:46 AM

Ok, thanks! Ga van het weekend de tellerbak er maar weer eens uittrekken dan.
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron