problemen met niewe tellerkast

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

problemen met niewe tellerkast

Postby willempie » SatMay26, 2012 1:32:07 PM

Ik heb recent een nieuwe tellerkast gekocht aangezien mijn oude geen toerenteller had.
De nieuwe die ik heb gekocht heb ik aangesloten met dezelfde kabels als van de oude tellerkast alleen nu loopt ie neutraal 1000 toeren maar als ik gas geef zakt ie weg, weten jullie wat dit kan zijn? mijn ax is een 14tgs uit 1993 met een bosch ecu.
De tellerkast komt uit een ax (ook Phase2) gti. verder doet de temperatuurmeter het ook niet, moet ik daarvoor een bepaalde sensor hebben of heb ik die al?
En de oliepijlsensor die ik al heb. Waar zou die in het blok geschroefd moeten worden?

Bij voorbaat dank,
willempie
If it ain't broken don't fix it!
willempie
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 22
Joined: ThuMay10, 2012 12:28:00 PM

Re: problemen met niewe tellerkast

Postby Holländer » SatMay26, 2012 6:41:01 PM

zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij heb je voor een temperatuur meter een extra sensor nodig. als je van alleen lampje aan als die te warm is afkomt dan.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: problemen met niewe tellerkast

Postby AlexanderB » SatMay26, 2012 8:20:14 PM

temperatuurmeter moet je een andere sensor voor hebben, een dubbele sensor. die gaat in de plaats van de enkele sensor, net onder de ontsteking aan de zijkant van de motor, en mogenlijk moet je daarvoor dus ook een draad bijtrekken, als die niet is voorzien in de motorkabelboom en dashkabelboom.

oliepijl sensor die komt vlak boven/naast de oliefilter voor op het blok, vlak naast waar de pijlstok-buis het blok in gaat.

watvoor motor heb je erin zitten? voor een 1.1 is geen sensor beschikbaar, maar ik geloof dat Joop en Johannus bezig zijn om een sensor pas te maken voor 1.1 blokken. (en ook daarvoor zul je dus 2 draden moeten bijtrekken naar voorop de motor)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: problemen met niewe tellerkast

Postby willempie » SatMay26, 2012 8:27:55 PM

Ik heb een 1.4 TGS. Maar weet iemand hoe ik de toerenteller moet installeren?
If it ain't broken don't fix it!
willempie
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 22
Joined: ThuMay10, 2012 12:28:00 PM


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron