Achterruitverwarming en aanjager

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Achterruitverwarming en aanjager

Postby AJTreur » MonJun04, 2012 7:31:43 PM

Ik reed vanmorgen door de regen en dacht "laat ik mijn achterruitverming eens uitproberen". Geen goed idee...
Het ging ongeveer zo:
- Ik drukte de knop rechts de klok op mijn dashboard in 'achterruitverwarming'
- Het lampje in de knop ging feller oranje branden als teken dat de 'achterruitverwarming was ingeschakeld
- Al heel snel brandde het fel oranje lampje al niet meer
- Auto begon te beslaan
- Het idee om daarom mijn aanjager een standje hoger te zetten mislukte
- Aanjager doet het niet meer. Standje 1, 2 of 3, alledrie 0 resultaat.

Hoe kan het? De achterruitverwarming test schakeld zowel de aanjager als de achterruitverwarming uit.
Ik ben op zoek gegaan naar een doorgebrande zekering, maar kan deze niet vinden. Weet iemand welke zekering ik daarvoor überhaupt zou moeten hebben? Bij mijn AX First Impression uit 1995 zat namelijk geen instructieboekje (dus ik heb geen lijstje/schema).
Wie meent te weten hoe ik in ieder geval mijn aanjager weer aan de praat krijg wordt van harte uitgenodigd te reageren!!!
AJTreur
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 5
Joined: ThuMay10, 2012 8:08:26 PM

Re: Achterruitverwarming en aanjager

Postby AlexanderB » MonJun04, 2012 10:00:41 PM

Volgens t schema wat ik hier heb liggen zitten beide functies op hetzelfde massapunt, M5.. (en dat is de enige overeenkomst.)

Dat massapunt zit (volgens dit topic) vast onderaan de stuurkolom onder het dash. Die zou ik dus als 1e controleren.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron