Ik mag toch hopen dat je 1000 tot 1200 toeren bedoelt!
10000 toeren voor een TU3 blokje... *AUWTSCH*
Te hoog stationair bij koude motor is inderdaad vrijwel altijd de schuld van een defecte koelvloeistof-temperatuur sensor.
En da's dus die groene die in het thermostaathuis geschroefd zit!
Wil je 't zeker weten?
Trek dan eens de stekker van die groene af (met lopende motor!) als de motor warm is en merk op wat het toerental van de motor doet. Je zult direct een verandering in toerental opmerken.
Doe hetzelfde met de stekker op de blauwe sensor (die onder de bobine, kijk wel uit dat je je niet brandt aan hete motordelen!!) en merk op wat er gebeurt. Je zult dan zien dat de motor totaal niet onder de indruk is van die laatste actie (omdat die sensor helemaal geen informatie naar de ECU stuurt!).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!