GTI Cup ECU vs. Group N

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby MNM(tm) » TueJul10, 2012 6:33:49 PM

AlexanderB wrote:standaard GTI eeuh.. volgens mij 6750.. group N op 7800..


Ehm, Vincent zou me even moeten corrigeren als ik het fout heb, maar volgens mij ging die GTI van Vincent met Group-N chip (van mij) echt wel verder dan 7800rpm (belast!)...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby citrofenwick » TueJul10, 2012 6:52:52 PM

MNM(tm) wrote:
AlexanderB wrote:standaard GTI eeuh.. volgens mij 6750.. group N op 7800..


Ehm, Vincent zou me even moeten corrigeren als ik het fout heb, maar volgens mij ging die GTI van Vincent met Group-N chip (van mij) echt wel verder dan 7800rpm (belast!)...

Standaard chip: 7100 ongeveer
Group-N: 8050 ongeveer



MNM(tm) wrote:@Fenwick: ik heb die CUP software ook nog ergens op m'n PC.
Een tijdje geleden nog eens geprobeerd in de GTI van Vincent, waar een standaard nokken-as in zit, maar dat was niet bepaald succesvol te noemen: vooral bij koude motor erg onregelmatig lopen en heel vaak stil vallen.
De Group-N software die ik ook heb (en Vincent ook), loopt veel lekkerder en is minstens zo fel. :)

Ik zou die software toch graag eens proberen in een gemodificeerd blokje. Ik ga je als het nodig zou zijn binnenkort eens contacteren :)


AlexanderB wrote:standaard GTI eeuh.. volgens mij 6750.. group N op 7800.. (maar meestal heeft het weinig zin om verder dan 7000 te trekken, daar valt het vermogen toch heel rap af omdat de klepveren de kleppen niet vlot genoeg kunnen sluiten, of je moet n setje andere klepveren dr in monteren, maar als je dan toch bezig bent..)
het max vermogen zit overigens bij 6300 bij een GTI met gewone nokkenas..

[edit:] cup meestal tussen de 7500 en 8000? zo iets..

Iets verder dan 7000 toeren heeft wel zin hoor. Zeker in de eerste 2 versnellingen. In eerste durf ik als het echt snel moet gaan, wel eens tot 7800 toeren gaan.
7000-7200 is redelijk optimaal denk ik. Dat bewijst onderstaande curve.


Voor de mensen die het iets interesseert. De eerste curve is met originele software. De curve met iets meer pk is met Group-N software.
Image

De toerentallen zijn niet exact gezien mijn toerenteller niet werkte en de bank niet gekalibreerd kon worden. Er zit wel niet veel verschil op.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby AlexanderB » TueJul10, 2012 7:03:45 PM

hm.. oke, weer wat geleerd.. ik weet iig dat de mijne dr bij 7800 mee ophield met de group N chip, zo'n beetje 50 op de teller in zn 1, 100 in zn 2, en vanaf 7300-7500-ish begon de toerenteller al minder hard omhoog te gaan, bij 7000-ofzo opschakelen gaf bij mij iig een sterker gevoel van versnellen dan proberen tot de 7800 door te gaan.. maar misschien lag het aan de klepveren ofzo van die kop.. geen idee.. :)

oh, kan zijn dat ik in de war was toen ik die post maakte.. 6750 is dan de toerenbegrenzer op een standaard 75pk GT ecu? (waarschijnlijk wel)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby citrofenwick » TueJul10, 2012 9:21:46 PM

AlexanderB wrote:hm.. oke, weer wat geleerd.. ik weet iig dat de mijne dr bij 7800 mee ophield met de group N chip, zo'n beetje 50 op de teller in zn 1, 100 in zn 2, en vanaf 7300-7500-ish begon de toerenteller al minder hard omhoog te gaan, bij 7000-ofzo opschakelen gaf bij mij iig een sterker gevoel van versnellen dan proberen tot de 7800 door te gaan.. maar misschien lag het aan de klepveren ofzo van die kop.. geen idee.. :)

oh, kan zijn dat ik in de war was toen ik die post maakte.. 6750 is dan de toerenbegrenzer op een standaard 75pk GT ecu? (waarschijnlijk wel)

Dat tot 7800rpm trekken heeft idd in de meeste versnellingen geen zin hoor. Zelfs al rijd ik voor tijd, dan nog schakel inzelf meestal max rond de 7300 ofzo. Enkel in de eerste, en soms de 2e ga ik wat verder door. In die versnellingen krijg je vind ik minder het gevoel dat hij, eenmaal over de 7000rpm, minder gaat accelereren. En na het opschakelen zit je meteen nog wat hoger in de toeren.


Om tot een goeie conclusie te komen. Steek er gewoon een Group-N chippie in. Daarmee zit je goed :P

Ps, de doos met de intacte zegel zou ik niet open maken. Zo'n nog originele verzegelde doos heeft wel iets vind ik!

En die 6750 op een GT kan zijn. Dat week ik niet zo goed meer, want het is al lang geleden dat ik nog GT injection gereden heb.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby Johannus » TueJul10, 2012 10:32:40 PM

Dankje voor de tips :)

Die verzegelde ECU blijft zeker dicht :) die is super zo!
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Previous

Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron