GTI Cup ECU vs. Group N

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

GTI Cup ECU vs. Group N

Postby Johannus » SunJul08, 2012 2:46:51 PM

Weet iemand mij de voor/nadelen te vertellen van beide ECU's/chips voor in de ECU? En de verschillen?

Ik heb namelijk zowel een Group N en een Officiele CUP ECU liggen en ik weet niet wat het beste/leukste etc. is voor in de GTI?

Ik verwacht dat de CUP ECU ook nog de orginele software heeft, aangezien deze nog verzegeld is:
Image
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby gigawebs » SunJul08, 2012 2:49:25 PM

Cup heb je niets aan zonder bijbehorende nokkenas toch? Mijn GTI bleef niet draaien in iedergeval niet zonder de cup nokkenas...
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby Johannus » SunJul08, 2012 2:51:07 PM

Ow, dat wist ik niet...

Heeft dat te maken met de timing?
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby Mastenhose » SunJul08, 2012 4:59:04 PM

Was 'n cupchip voor straatgebruik niet wat beperkt i.v.m. het gas moeten blijven geven, omdat deze stationair niet (zo lekker) loopt?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby gigawebs » SunJul08, 2012 5:46:54 PM

Ik rij met een cup chip en cup nokkenas. Deze loopt stationar iets van 1300 toeren stationar (dus hoger). En op dit moment met een verbruik van 1 op 11 bij rustig rijden.
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby wilfred » MonJul09, 2012 12:45:00 AM

Ik gebruik deze ook en gemis automatische shoke is wat lastig maar verder super
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby gigawebs » MonJul09, 2012 1:11:11 AM

wilfred wrote:Ik gebruik deze ook en gemis automatische shoke is wat lastig maar verder super


En ook cup nokkenas, of alleen de ecu?
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby AlexanderB » MonJul09, 2012 8:36:50 AM

:o de ecu die ik bij mn AX had moeten hebben toen ik nog n cup nokkenas had.. :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby Johannus » MonJul09, 2012 11:17:37 AM

Wat heb je met die nokkenas gedaan? ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby citrofenwick » MonJul09, 2012 11:21:21 AM

Die verzegeling is wel nice :D

Valt daar nog wat aan te komen, aan zo'n cup-chip? Ik zou die wel graag eens willen proberen.
Lukt die wat met andere gelijksoortige nokkenassen?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby AlexanderB » MonJul09, 2012 11:50:27 AM

Er zijn wel clubleden die een kopietje hebben van die cup software, die zouden een chip kunnen flashen..

Die nokkenas heb ik aan Jelle (Sticky'91) verkocht.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby MNM(tm) » MonJul09, 2012 4:21:09 PM

@Fenwick: ik heb die CUP software ook nog ergens op m'n PC.
Een tijdje geleden nog eens geprobeerd in de GTI van Vincent, waar een standaard nokken-as in zit, maar dat was niet bepaald succesvol te noemen: vooral bij koude motor erg onregelmatig lopen en heel vaak stil vallen.
De Group-N software die ik ook heb (en Vincent ook), loopt veel lekkerder en is minstens zo fel. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby AlexanderB » MonJul09, 2012 4:37:49 PM

Op een standaard nokkenas is die group N software inderdaad het beste wat je kan krijgen.. hij werkt alleen niet met nokkenassen die anders zijn dan standaard..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby Johannus » MonJul09, 2012 4:43:41 PM

Ok Nice, dan blijft het group N :)

Hoe zat dat ook alweer met toerenbegrenzer? Waar ligt die bij standaard GTI, waar bij Group N en waar bij cup?
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby AlexanderB » MonJul09, 2012 4:56:20 PM

standaard GTI eeuh.. volgens mij 6750.. group N op 7800.. (maar meestal heeft het weinig zin om verder dan 7000 te trekken, daar valt het vermogen toch heel rap af omdat de klepveren de kleppen niet vlot genoeg kunnen sluiten, of je moet n setje andere klepveren dr in monteren, maar als je dan toch bezig bent..)
het max vermogen zit overigens bij 6300 bij een GTI met gewone nokkenas..

[edit:] cup meestal tussen de 7500 en 8000? zo iets..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby JPG-slalom-racing » MonJul09, 2012 6:11:09 PM

Hoi, Ik heb een cup die nog op carburator loopt. Die trek ik in z'n vrij toch gemakkelijk tot 8000 toeren... Weet iemand welke vermogens je mag verwachten van welke mototren?
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby AlexanderB » MonJul09, 2012 6:18:48 PM

met een carburator heeft uiteraard geen boordcomputer, die is gewoon mechanisch.. (dat is overigens ook een GT, geen GTI)

bij cup motoren werden ook sterkere klepveren gemonteerd, en dus een andere nokkenas, met als resultaat dat ze inderdaad hoger in de toeren doorgaan met vermogen leveren.. (en daardoor ook meer vermogen leveren)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby JPG-slalom-racing » MonJul09, 2012 6:21:25 PM

AlexanderB wrote:met een carburator heeft uiteraard geen boordcomputer, die is gewoon mechanisch.. (dat is overigens ook een GT, geen GTI)

bij cup motoren werden ook sterkere klepveren gemonteerd, en dus een andere nokkenas, met als resultaat dat ze inderdaad hoger in de toeren doorgaan met vermogen leveren.. (en daardoor ook meer vermogen leveren)


I know... Eigenlijk was ik dus off-topic bezig...me sorry :)
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby Netheo » MonJul09, 2012 8:02:54 PM

JPG-slalom-racing wrote:
AlexanderB wrote:met een carburator heeft uiteraard geen boordcomputer, die is gewoon mechanisch.. (dat is overigens ook een GT, geen GTI)

bij cup motoren werden ook sterkere klepveren gemonteerd, en dus een andere nokkenas, met als resultaat dat ze inderdaad hoger in de toeren doorgaan met vermogen leveren.. (en daardoor ook meer vermogen leveren)


I know... Eigenlijk was ik dus off-topic bezig...me sorry :)

mijn GT carb waar ik mee ging crossen ging ver over de 8000 RPM (eventjes) :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: GTI Cup ECU vs. Group N

Postby AlexanderB » MonJul09, 2012 8:09:45 PM

en toen kon je de stukjes gaan zoeken? :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Next

Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron