Ph1 GT naar een PH2 954cc (1996)

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Ph1 GT naar een PH2 954cc (1996)

Postby JPG-slalom-racing » MonJul30, 2012 6:14:00 PM

Hoi, twijfel, en onkunde, en er gewoon nog niks van kennen, brengt me tot de volgende vraag: ik plaats een 1360 GT (ph 1) motor in een 1.0 van 1996 (ph2)...
Een toerenteller heb ik niet op het dashbord, daar gebruik ik ws dit setje voor :
http://www.gomaxx.com/Interieur-Comfort ... erenteller

Oliedruk en temperatuur heb ik ook op externe metertjes , hoe zit het met de rest?
Kan ik de kmteller gewoon aansluiten?
Zijn er tips of topics die ik best even doorneem?

is zo'n 1996 1.0 nog uitgerust met Carb? (ik zie m'n wagen maar 1/week :? :oops: )
Goh, ik heb nog duizend vragen, vrees ik...
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Ph1 GT naar een PH2 954cc (1996)

Postby Holländer » MonJul30, 2012 7:51:02 PM

de Km-teller zou je zo moeten kunnen aansluiten, dat gaat volgens mij bij alle types hetzelfde in de V-bak. Ik denk dat het een injectie is, maar ben er niet zeker van.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ph1 GT naar een PH2 954cc (1996)

Postby Browny » TueJul31, 2012 8:44:53 AM

Je 1.0 is zeker een injectie. Km-teller werkt idd op een ouderwetse manier dus werkt gewoon. Is het een carb of een injectiemotor die 1.4?
Vergis je niet dat de kabelboom aansluiting naar binnen toe anders is bij fase 1 en fase 2.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Ph1 GT naar een PH2 954cc (1996)

Postby JPG-slalom-racing » TueJul31, 2012 5:31:34 PM

Browny wrote:Is het een carb of een injectiemotor die 1.4?
Vergis je niet dat de kabelboom aansluiting naar binnen toe anders is bij fase 1 en fase 2.

De 1.4 is een carb. Ik hoop, omdat je nu eenmaal niet veel kabeltjes aan een carb hebt, de juiste aansluitingen terug te vinden?
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Ph1 GT naar een PH2 954cc (1996)

Postby q01z » TueJul31, 2012 6:17:19 PM

ik neem aan dat het voor de slalom is?

dan kan je je kabelboom mooi opsplitsen (heb ik nu infeite ook..)

-sensorenbekabeling van de PH2 laten zitten, wellicht dat er ergens een stekkertje anders zit, maar dat valt mee...

nieuwe bekabeling voor de motor maken;
-laadspanning kabel van dynamo naar hoofdstroomschakelaar, van hoofdstroomschakelaar naar accu en startmotor
-geschakelde startdraad richting startmotor (12v met puls schakelaar)
-geschakelde draad richting ontsteking, dan kan je de ontsteking gewoon met schakelaar uit/aanzetten.. ook wel zo veilig/handig!
-geschakelde draad richting carburateur
-massa vanaf de boite naar de koets en de accu, extra massa vanaf de cilinderkop naar de koets

let wel;
je brandstofpomp in de tank is anders! maar de ph1 vlotter kan volgens mij wel omgezet worden, anders is het niet heel veel moeite om de injectiepomp aan te passen (pompgedeelte verwijderen e alleen een aanzuigslang maken, brandstoffilter in het motorruim)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Ph1 GT naar een PH2 954cc (1996)

Postby q01z » TueJul31, 2012 6:18:11 PM

meer als het bovenstaande heeft de motor niet nodig om te starten...
ik heb zelf een electrische (redtop) brandstofpomp die ik nog los schakel en heb ervoor gekozen om het starten gewoon via het contactslot te laten
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Ph1 GT naar een PH2 954cc (1996)

Postby JPG-slalom-racing » TueJul31, 2012 8:32:02 PM

q01z wrote:ik neem aan dat het voor de slalom is?

dan kan je je kabelboom mooi opsplitsen (heb ik nu infeite ook..)

-sensorenbekabeling van de PH2 laten zitten, wellicht dat er ergens een stekkertje anders zit, maar dat valt mee...

nieuwe bekabeling voor de motor maken;
-laadspanning kabel van dynamo naar hoofdstroomschakelaar, van hoofdstroomschakelaar naar accu en startmotor
-geschakelde startdraad richting startmotor (12v met puls schakelaar)
-geschakelde draad richting ontsteking, dan kan je de ontsteking gewoon met schakelaar uit/aanzetten.. ook wel zo veilig/handig!
-geschakelde draad richting carburateur
-massa vanaf de boite naar de koets en de accu, extra massa vanaf de cilinderkop naar de koets

let wel;
je brandstofpomp in de tank is anders! maar de ph1 vlotter kan volgens mij wel omgezet worden, anders is het niet heel veel moeite om de injectiepomp aan te passen (pompgedeelte verwijderen e alleen een aanzuigslang maken, brandstoffilter in het motorruim)


ERREG bedankt om dit op een rijtje te zetten, ik print'em af, en houdt 'em voor mij als leidraad tijdens de montage. Gelukkig heb ik een tank op voorrraad van de GT carb, dus niet spelen met vlotters en pompen.

Heb ik al gezegd dat dit forum FANTASTISCH is? Echt, jullie zijn droomlui, met de liefde voor de AX en z'n eigenaars...!!!
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Ph1 GT naar een PH2 954cc (1996)

Postby q01z » WedAug01, 2012 12:17:20 PM

ik geloof dat ik de schema's ook nog wel ergens uitgetekend voor je heb liggen :)

ennuhm, als je (voor reserve) nog een ph1 GT wil hebben........ is wel injectie, maar de rest is gelijk!
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

cron