Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas

Postby Elsje » SunOct21, 2012 3:57:41 PM

Yess. Voor het eerst sinds tijden is er weer eens iets aan de hand met mijn ax; ze start niet
Reden om te klussen dus :)

Met de sleutel in het contact doen de koplampen het wel, de benzinepomp doet het ook.
De radio doet het niet

Als ik wil starten dan gaat de startmotor niet draaien,
Het enige wat gebeurt is dat de centrale deurvergrendeling achter elkaar open dicht open dicht open dicht enzovoorts tot ik de sleutel er uit haal

Iemand een hint of idee waar te beginnen of hoe ik dingen kan uitsluiten? Aanduwen of dingen doormeten?
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Re: Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas

Postby Wheelnut » MonOct22, 2012 4:30:46 PM

Is er ergens een zekering of iets dergelijks doorgebrand?
Het klinkt een beetje of de stuurstroom van je contactslot massa maakt via je CV...

Wat gebeurt er als je de centrale vergrendeling onklaar maakt? (als dat überhaupt mogelijk is zonder het dashboard te demonteren)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas

Postby MNM(tm) » MonOct22, 2012 4:49:14 PM

De centrale vergrendelingsmodule (of beter: het hele CV systeem) krijgt continu 12V via zekering F4. Deze loopt niet via het contactslot.
Als je het contact op 'A' zet, welke lampjes gaan er dan allemaal branden op 't dash?
En gaat dan meteen al de CV raar doen?

Ik heb het vermoeden dat het centrale aardpunt van 't dashboard los is geraakt.

Die aarde kan op twee manieren bevestigd zijn:
- via een schroef-oog (aan een dikke zwarte draad) aan het chassis (massa-punt M11 in het plaatje dat je op Facebook hebt gepost), welke zich schuin onder de zekeringkast, achter het vloerkleed, een stukje vóór de voetsteun zit;
- of met een stekker in een centraal massa-blok dat onder de stuurkolom is gemonteerd. (staat niet aangegeven op je facebook-plaatje).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas

Postby Elsje » WedOct24, 2012 3:57:54 PM

geen kapotte zekeringen te vinden.
met de zekering van de cv eruit wilde ie nog niet starten.
aanduwen werkte ook niet.
raar verhaal
maar ... ik heb net met VAndriessen een nieuwe accu gehaald (meteen eentje met wat meer ampere) en nu doet ie het weer :)

deurvergrendeling en radio doen nog steeds raar, dus ik neem jullie tips evengoed ter harte
van 't weekend aan de klus met de aarde

tnx mensen
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Re: Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas

Postby Elsje » WedOct24, 2012 3:58:00 PM

(dubbel geplaatst)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron