kniplichten doet niks meer

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

kniplichten doet niks meer

Postby djmarcio » SatNov24, 2012 5:56:39 PM

sinds 3 dagen terug doen mijn kniplichten en mijn gevaren lichten het niet als ik kniplicht uitzet doet het niks!
en ook als ik me gevaren lichten indruk gebeurd er niks...

wat zal dit kunnen zijn volgens jullie?
djmarcio
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 5
Joined: ThuSep13, 2012 10:34:36 PM

Re: kniplichten doet niks meer

Postby AlexanderB » SatNov24, 2012 6:13:28 PM

zekering dr uit, knipperrelais stuk, gevarenlichtschakelaar stuk, of draadbreuk ergens tussen die onderdelen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: kniplichten doet niks meer

Postby djmarcio » SatNov24, 2012 8:03:30 PM

AlexanderB wrote:zekering dr uit, knipperrelais stuk, gevarenlichtschakelaar stuk, of draadbreuk ergens tussen die onderdelen..


zekering heb ik al na gekeken maar is het niet...

en waar zitten de knipperrelais??

en als de gevarenlichtschakelaar stuk is dan doen de kniplichten het toch nog wel ??
djmarcio
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 5
Joined: ThuSep13, 2012 10:34:36 PM

Re: kniplichten doet niks meer

Postby AlexanderB » SatNov24, 2012 8:22:58 PM

djmarcio wrote:
AlexanderB wrote:zekering dr uit, knipperrelais stuk, gevarenlichtschakelaar stuk, of draadbreuk ergens tussen die onderdelen..


zekering heb ik al na gekeken maar is het niet...

en waar zitten de knipperrelais??

Boven de zekeringkast.. Als het goed is midden-boven, het is een klein groen blokje met 3 pootjes..


en als de gevarenlichtschakelaar stuk is dan doen de kniplichten het toch nog wel ??

Nope..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: kniplichten doet niks meer

Postby MBa@NL » SunNov25, 2012 10:52:36 AM

AlexanderB wrote:
djmarcio wrote:en waar zitten de knipperrelais??


Boven de zekeringkast.. Als het goed is midden-boven, het is een klein groen grijs/zwart blokje met 3 pootjes..


MBa@NL wrote:
Code: Select all
+-----------+------------+-----------------------+---------------------------------------+
| Merk      | type       | Kleur                 | Toepassing                            |
+-----------|------------+-----------------------+---------------------------------------+
| Bitron    | 2042103    | Grijs (zwarte bodem)  | Clignoteur relais (3 pootjes)         |
| G.Cartier | 01 422     | Zwart (witte bodem)   | Clignoteur relais (3 pootjes)         |
| Bitron    | 2042003    | Grijs (zwarte bodem)  | Clignoteur relais (4 pootjes)         |
| Hella     | TB 36      | Zwart                 | Clignoteur relais (4 pootjes)         |
| G.Cartier | 52 201 141 | Zwart (zwarte bodem)  | Clignoteur relais (4 pootjes)         |
| G.Cartier | 01 424     | Zwart (blauwe bodem)  | Clignoteur relais (4 pootjes)         |
+-----------+------------+-----------------------+---------------------------------------+


Ter aanvulling... het relais bij een nieuwe generatie AX zit, zoals AlexanderB beschrijft, inderdaad boven de zekeringen (links onder het stuur). Bij een oude generatie AX zul je het stuur en de tellerbak moeten demonteren en zit hij aan de linkerkant (eventueel samen met het relais van de achterruitwisser) tegen de zijkant.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: kniplichten doet niks meer

Postby djmarcio » SunNov25, 2012 3:07:34 PM

MBa@NL wrote:
AlexanderB wrote:
djmarcio wrote:en waar zitten de knipperrelais??


Boven de zekeringkast.. Als het goed is midden-boven, het is een klein groen grijs/zwart blokje met 3 pootjes..


MBa@NL wrote:
Code: Select all
+-----------+------------+-----------------------+---------------------------------------+
| Merk      | type       | Kleur                 | Toepassing                            |
+-----------|------------+-----------------------+---------------------------------------+
| Bitron    | 2042103    | Grijs (zwarte bodem)  | Clignoteur relais (3 pootjes)         |
| G.Cartier | 01 422     | Zwart (witte bodem)   | Clignoteur relais (3 pootjes)         |
| Bitron    | 2042003    | Grijs (zwarte bodem)  | Clignoteur relais (4 pootjes)         |
| Hella     | TB 36      | Zwart                 | Clignoteur relais (4 pootjes)         |
| G.Cartier | 52 201 141 | Zwart (zwarte bodem)  | Clignoteur relais (4 pootjes)         |
| G.Cartier | 01 424     | Zwart (blauwe bodem)  | Clignoteur relais (4 pootjes)         |
+-----------+------------+-----------------------+---------------------------------------+


Ter aanvulling... het relais bij een nieuwe generatie AX zit, zoals AlexanderB beschrijft, inderdaad boven de zekeringen (links onder het stuur). Bij een oude generatie AX zul je het stuur en de tellerbak moeten demonteren en zit hij aan de linkerkant (eventueel samen met het relais van de achterruitwisser) tegen de zijkant.



ik ga et even bekijken vandaag!
alvaste bedankt voor de tips!

als het gelukt is laat ik het weten en anders komen we gewoon weer terug:D
djmarcio
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 5
Joined: ThuSep13, 2012 10:34:36 PM


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron