nouja, ik kan er niet veel anders van maken qua symptoombeschrijving.
Je kan voor de zekerheid checken of je benzine krijgt bij het injectiehuis als er gestart word, dan werken deze zaken in ieder geval:
-dubbelrelais
-ecu
-bdp sensor
-benzinepomp
Het feit dat het ding n plof geeft als ie aanslaat geeft al een indicatie dat al die dingen wel gewoon werken, dan kan het alleen nog maar iets van de ontsteking zijn:
-bougiekabels (Kunnen verouderen en daarmee hun hoogspanning gaan lekken, wat n slechte/geen vonk tot gevolg heeft als ze vochtig zijn. Dikke kans dat dat t probleem is..)
-DISbobine-blok (Kan in zeldzame gevallen doorbranden of lek gaan, ook slechte/geen vonk als resultaat, maar het is redelijk zeldzaam dat t stuk gaat..)
-bougies (Slechte bougies resulteert meer in algeheel slecht lopen.)
-bedrading tussen ECU en het DIS blok. (Vooral de stekker aan de kant van de DIS is gevoelig, maar dat geeft meestal andere problemen, op 2 van de 4 cylinders ontsteking krijgen enzo..)
Dusja, rationeel gezien zijn het 95% zeker de bougiekabels.. Mocht het nou toch het DIS blok zijn, ik heb dr nog 2 nieuwe liggen.. (die zijn normaal niet goedkoop, maar ik kom dr blijkbaar niet vanaf..
)