C entrale V ergrendeling werkt wel/ werkt niet

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

C entrale V ergrendeling werkt wel/ werkt niet

Postby biker » ThuOct31, 2013 11:14:33 PM

Beste AX-vrienden,
Ik ben een poosje zonder AX geweest maar kreeg het besef dat het toch wel een heel gebruikersvriendelijk autootje is, ondanks dat ik best vaak mijn kop stoot tijdens in- en uitstappen ;).
Ik wil jullie vragen of iemand een oplossing heeft voor het probleem dat mijn CV het de ene keer wel doet en de andere keer helemaal niet......Op zich zou dit nog niet zo'n probleem zijn, maar men heeft de knopjes aan de binnenzijde van de achterportieren zo ingekort dat deze bijna niet meer te pakken zijn.
Heb al eens de zekering vervangen en toen leek dit in eerste instantie het probleem op te lossen maar even later had ik hetzelfde probleem.
Ook werkt de achterklep sowieso niet binnen de CV maar misschien hoort dat ook wel niet. Daar is gelukkig wel een sleutel voor aanwezig :).
Vr. groet, Fred, alias Biker.
Ik ben blij dat ik ook nog motor rij.........
biker
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 48
Joined: SatMar15, 2008 8:13:52 PM
Location: Winschoten, omgeving

Re: C entrale V ergrendeling werkt wel/ werkt niet

Postby AlexanderB » FriNov01, 2013 2:26:26 AM

Beginnen we ff met het laatste: als de achterklep een gat heeft voor de sleutel, dan zit er geen CV in. :) is wel in te bouwen, moet je het motortje, stangetje, en het juiste type knop (zonder slot), en een kabel naar de rest van de CV-kabelboom trekken.. Of het lekker laten, want ik vond het vooral irritant dat ik naar de deur toe moest om de klep te openen/sluiten.

Dan de CV die af en toe wel, en af en toe niet werkt, klassiek gevalletje draadbreuk, dat is niet leuk om op te lossen, de enige optie is alle kabels doormeten, beginnende met de voeding en aarde van het bedieningskastje, ik gok dat het daarin zit als ie ineens niet meer werkt en op beide voorportieren niet reageert..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: C entrale V ergrendeling werkt wel/ werkt niet

Postby biker » FriNov08, 2013 5:26:20 AM

Dank voor je reactie, Alexander. Dit bedieningskastje, op welke plek kan ik dit vinden? Dan ga ik, zodra ik weer 's wat tijd 'overheb', dit 's allemaal checken. Als ik het 'lek' gevonden heb, laat ik jullie dit allemaal even weten.
Ik ben blij dat ik ook nog motor rij.........
biker
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 48
Joined: SatMar15, 2008 8:13:52 PM
Location: Winschoten, omgeving

Re: C entrale V ergrendeling werkt wel/ werkt niet

Postby AlexanderB » FriNov08, 2013 10:39:12 AM

geen idee, ik heb de mijne nooit gevonden, maar zou ergens onder het dash moeten zitten..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: C entrale V ergrendeling werkt wel/ werkt niet

Postby JBo » FriNov08, 2013 12:00:24 PM

Achter het dashboard bovenop de stuurkolum (type 2). Er fijn klusje dat ding te bereiken ;)
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: C entrale V ergrendeling werkt wel/ werkt niet

Postby biker » SatNov09, 2013 2:55:55 AM

Dus 'zoek en gij zult vinden....' Lol. Bedankt mensen, ik ga er mee aan de slag.
Ik ben blij dat ik ook nog motor rij.........
biker
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 48
Joined: SatMar15, 2008 8:13:52 PM
Location: Winschoten, omgeving


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron