Weet iemand waar de systeem relais zitten
Mvg Arend
Moderators: vtspower, webmasters
AlexanderB wrote:Systeem relais?
Er zitten relais op 4 plaatsen:
- In het zekeringkastje van het dashbord (elektrische ramen, achterruitverwarming, lichtcontrolezoemer, richtingaanwijzer, interval ruitenwisser)
- Onder het dashbord in de kabelboom (achterruitenwisser)
- Onder de motorkap, in het zekeringkastje (radiatorventilator, mistlampen voor)
- Idem, onder de ECU, het grote bruine multi-relais die verantwoordelijk is voor de brandstofpomp en ontsteking.
Ik denk dat je die laatste bedoelt?
AlexanderB wrote:Sloop? Ze gaan normaal echt heel lang mee, heb je al gemeten of het niet een probleem met de bedrading is?
AlexanderB wrote:Sloop? Ze gaan normaal echt heel lang mee, heb je al gemeten of het niet een probleem met de bedrading is?
AlexanderB wrote:onder de ecu ergens, moet wel te vinden zijn. Zo ziet ie dr uit:
Met dit soort symptomen altijd ECU uitlezen, en dingen doormeten die relevant kunnen zijn, zoals of de ontsteking en brandstofpomp wel 12V krijgen, etc..
Als ie ook uitvalt tijdens/na het opwarmen, en dan niet meer te starten is, dan zou ik denken aan de ontstekingsmodule (plat blokje naast de ontsteking, niet elke AX heeft dr een, afhankelijk van type en jaartal)
[edit:] en je hebt niet perongeluk bij het vervangen van de ecu, de stekker van de voorschakel-weerstand van de injector in de verkeerde van de 2 stekkers gestoken die dr op passen.. dan werkt het namelijk niet, start ie inderdaad niet.
JuniorWTBer wrote:AlexanderB wrote:onder de ecu ergens, moet wel te vinden zijn. Zo ziet ie dr uit:
Met dit soort symptomen altijd ECU uitlezen, en dingen doormeten die relevant kunnen zijn, zoals of de ontsteking en brandstofpomp wel 12V krijgen, etc..
Als ie ook uitvalt tijdens/na het opwarmen, en dan niet meer te starten is, dan zou ik denken aan de ontstekingsmodule (plat blokje naast de ontsteking, niet elke AX heeft dr een, afhankelijk van type en jaartal)
[edit:] en je hebt niet perongeluk bij het vervangen van de ecu, de stekker van de voorschakel-weerstand van de injector in de verkeerde van de 2 stekkers gestoken die dr op passen.. dan werkt het namelijk niet, start ie inderdaad niet.
ik zal morgen gaan kijken weer.
dat hij niet meer starte was voor dat ik de ecu had verwisseld.
gewoon hoe ik de auto neer zetten toen hij nog koud startend na het rijden startte hij niet meer de volgende dag
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests