Systeem relais

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Systeem relais

Postby JuniorWTBer » FriDec05, 2014 10:29:45 PM

Weet iemand waar de systeem relais zitten

Mvg Arend
JuniorWTBer
AX driver
AX driver
 
Posts: 33
Joined: ThuOct30, 2014 9:35:30 AM
Location: Koog-Zaandijk (ZAANDAM)

Re: Systeem relais

Postby AlexanderB » SatDec06, 2014 1:09:22 AM

Systeem relais?

Er zitten relais op 4 plaatsen:
- In het zekeringkastje van het dashbord (elektrische ramen, achterruitverwarming, lichtcontrolezoemer, richtingaanwijzer, interval ruitenwisser)
- Onder het dashbord in de kabelboom (achterruitenwisser)
- Onder de motorkap, in het zekeringkastje (radiatorventilator, mistlampen voor)
- Idem, onder de ECU, het grote bruine multi-relais die verantwoordelijk is voor de brandstofpomp en ontsteking.

Ik denk dat je die laatste bedoelt? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Systeem relais

Postby JuniorWTBer » SatDec06, 2014 1:19:07 AM

AlexanderB wrote:Systeem relais?

Er zitten relais op 4 plaatsen:
- In het zekeringkastje van het dashbord (elektrische ramen, achterruitverwarming, lichtcontrolezoemer, richtingaanwijzer, interval ruitenwisser)
- Onder het dashbord in de kabelboom (achterruitenwisser)
- Onder de motorkap, in het zekeringkastje (radiatorventilator, mistlampen voor)
- Idem, onder de ECU, het grote bruine multi-relais die verantwoordelijk is voor de brandstofpomp en ontsteking.

Ik denk dat je die laatste bedoelt? :)



Ja die bedoel ik! bedankt!

weet jij misschien hoe ik aan en nieuwe kan komen?

Arend
JuniorWTBer
AX driver
AX driver
 
Posts: 33
Joined: ThuOct30, 2014 9:35:30 AM
Location: Koog-Zaandijk (ZAANDAM)

Re: Systeem relais

Postby AlexanderB » SatDec06, 2014 1:24:25 AM

Sloop? Ze gaan normaal echt heel lang mee, heb je al gemeten of het niet een probleem met de bedrading is? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Systeem relais

Postby JuniorWTBer » MonDec08, 2014 12:59:35 PM

AlexanderB wrote:Sloop? Ze gaan normaal echt heel lang mee, heb je al gemeten of het niet een probleem met de bedrading is? :)


Nou me oom heeft een Citroën garage en hij vond de benodigde dingen om hem uit te lezen en verder wist ik niet echt wat hij er uitgekregen had
Maar hij kwam met de oplossing van de relais hij had nog even de kabels gecontroleerd en hij zij dat dat goed zat maar ik zal het laten weten!
JuniorWTBer
AX driver
AX driver
 
Posts: 33
Joined: ThuOct30, 2014 9:35:30 AM
Location: Koog-Zaandijk (ZAANDAM)

Re: Systeem relais

Postby JuniorWTBer » WedDec10, 2014 8:57:07 PM

AlexanderB wrote:Sloop? Ze gaan normaal echt heel lang mee, heb je al gemeten of het niet een probleem met de bedrading is? :)


uhm we konden die relais niet vinden onder de ECU maar we hadden wel geprobeerd mijn broer zijn ECU op mijn auto te proberen maar alsnog geen teken van leven. weet jij mischien wat et kan zijn ?

eerst startte hij alleen koud maar nu ook niet koud
JuniorWTBer
AX driver
AX driver
 
Posts: 33
Joined: ThuOct30, 2014 9:35:30 AM
Location: Koog-Zaandijk (ZAANDAM)

Re: Systeem relais

Postby AlexanderB » WedDec10, 2014 9:12:48 PM

onder de ecu ergens, moet wel te vinden zijn. Zo ziet ie dr uit:
Image

Met dit soort symptomen altijd ECU uitlezen, en dingen doormeten die relevant kunnen zijn, zoals of de ontsteking en brandstofpomp wel 12V krijgen, etc..
Als ie ook uitvalt tijdens/na het opwarmen, en dan niet meer te starten is, dan zou ik denken aan de ontstekingsmodule (plat blokje naast de ontsteking, niet elke AX heeft dr een, afhankelijk van type en jaartal)

[edit:] en je hebt niet perongeluk bij het vervangen van de ecu, de stekker van de voorschakel-weerstand van de injector in de verkeerde van de 2 stekkers gestoken die dr op passen.. dan werkt het namelijk niet, start ie inderdaad niet.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Systeem relais

Postby JuniorWTBer » WedDec10, 2014 11:13:29 PM

AlexanderB wrote:onder de ecu ergens, moet wel te vinden zijn. Zo ziet ie dr uit:
Image

Met dit soort symptomen altijd ECU uitlezen, en dingen doormeten die relevant kunnen zijn, zoals of de ontsteking en brandstofpomp wel 12V krijgen, etc..
Als ie ook uitvalt tijdens/na het opwarmen, en dan niet meer te starten is, dan zou ik denken aan de ontstekingsmodule (plat blokje naast de ontsteking, niet elke AX heeft dr een, afhankelijk van type en jaartal)

[edit:] en je hebt niet perongeluk bij het vervangen van de ecu, de stekker van de voorschakel-weerstand van de injector in de verkeerde van de 2 stekkers gestoken die dr op passen.. dan werkt het namelijk niet, start ie inderdaad niet.


ik zal morgen gaan kijken weer.

dat hij niet meer starte was voor dat ik de ecu had verwisseld.
gewoon hoe ik de auto neer zetten toen hij nog koud startend na het rijden startte hij niet meer de volgende dag
JuniorWTBer
AX driver
AX driver
 
Posts: 33
Joined: ThuOct30, 2014 9:35:30 AM
Location: Koog-Zaandijk (ZAANDAM)

Re: Systeem relais

Postby JSP » SatJan31, 2015 1:07:46 AM

JuniorWTBer wrote:
AlexanderB wrote:onder de ecu ergens, moet wel te vinden zijn. Zo ziet ie dr uit:
Image

Met dit soort symptomen altijd ECU uitlezen, en dingen doormeten die relevant kunnen zijn, zoals of de ontsteking en brandstofpomp wel 12V krijgen, etc..
Als ie ook uitvalt tijdens/na het opwarmen, en dan niet meer te starten is, dan zou ik denken aan de ontstekingsmodule (plat blokje naast de ontsteking, niet elke AX heeft dr een, afhankelijk van type en jaartal)

[edit:] en je hebt niet perongeluk bij het vervangen van de ecu, de stekker van de voorschakel-weerstand van de injector in de verkeerde van de 2 stekkers gestoken die dr op passen.. dan werkt het namelijk niet, start ie inderdaad niet.


ik zal morgen gaan kijken weer.

dat hij niet meer starte was voor dat ik de ecu had verwisseld.
gewoon hoe ik de auto neer zetten toen hij nog koud startend na het rijden startte hij niet meer de volgende dag


Heb je een bruine of een zwarte? Bij bepaalde magnetti injectie heb je zwarte en die past niet op Bosch.
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 763
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron