Laadstroom en knipperlicht problemen

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Laadstroom en knipperlicht problemen

Postby Jurjenz » SunFeb15, 2015 5:10:31 PM

Ik raak intussen behoorlijk radeloos :-(

Het volgende:

Sinds de kerst heb ik elektronische problemen: brandend acculampje, uitvallen van knipperlicht & remlicht & elektrische ramen & radio. Bij doormeten van de accu bleek dat de laadstroom rond de 11.75 Volt zat.

Wat ik heb tot zover gedaan: (Alexander, bedankt voor de hulplijn! :))
- nieuwe accu gekocht (de oude was inderdaad dood, 'zakte door zijn knieën' indien laadstroom.)
- nieuwe dynamo
- nieuwe kabel van stroomregelaar naar tellerbak (blauwe stekker nr. 4)
- weerstand van de tellerbak bij acculampje is ook nog in orde, gemeten 81 Ohm (bij lampje verwijderd)

Bij de laatste check vandaag zat het voltage van de accu zo rond de 12,5 Volt, bij stationair 12,2 (ongeveer) en bij gas sprong hij naar de 13,6 (ongeveer). Dus als het goed is laad het nu eindelijk bij.

Maar wat betreft de knipperlichten, elektrische ramen - dit doet het prima wanneer de auto alleen op contact staat, maar zodra ik de motor start doen ze niets meer. Hoe kan dat? Slechte massa en relais zijn in orde, want het werkt allemaal wel bij alleen contact.
- zekering nummer 9 is ook nog in orde

Zie ik iets over het hoofd? Ik heb echt geen idee waar ik het moet zoeken nu. Ik kan nu ook niet met de auto rijden omdat de remlichten ook niet werken...
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Laadstroom en knipperlicht problemen

Postby Jurjenz » TueFeb17, 2015 6:08:50 PM

Ik kreeg de gouden tip van Michel, 'morrel is aan je sleutel in het contactslot wanneer de motor loopt' en ja hoor, functies worden ingeschakeld. Conclusie, brak contact in het contactslot! Een nieuw exemplaar is onderweg..
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron