Helpie! Storing is er in eens weer! :'(

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Helpie! Storing is er in eens weer! :'(

Postby PapaAX » SatAug29, 2015 7:37:09 AM

Na ruim een halfjaar geen last te hebben gehad, begon gister de vreemde storing weer dat als ik rem of richtingaanwijzer gebruik, de radio uitvalt, en meteen weer opstart. Nou heb ik ook ontdekt dat mijn achterwisser niet altijd werk, vaak laat ik hem dan op aan staan en ook die springt vaak pas aan of bij starten, of bij gebruik van richtingaanwijzer... Als de wisser het weer doet kan het ook zo zijn dat hij het dagen weer gewoon doet.... (Vooral als je hem kuist nodig hebt doet hij het niet :roll: )
Uitvallen van de radio gebeurd alleen met gebruik van iets van het verlichting netwerk, als ik de ruitenwisser voor handmatig bedien, of achterruitverwarming aan doe blijft de radio aan...
Ook valt hij niet iederekeer uit bij remmen of richting,

Doe niks anders qua gebruik dan anders
Heb de wagen niet afgespoten oid (wasstraat is in ieder geval al meer dan een jaar geleden)
Heb niets elektronisch veranderd

Iemand een idee wat hier nou mis gaat??? :oops:
Image
User avatar
PapaAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 71
Joined: MonJan13, 2014 10:17:39 AM
Location: Apeldoorn

Re: Helpie! Storing is er in eens weer! :'(

Postby AlexanderB » SatAug29, 2015 5:40:07 PM

Massapunten van het dashbord? (dikke kabel links voor onder de vloermat/plastic afdekstrip, en een gele stekker die op de rechter zijkant van de stuurkolom-beugel zit)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Helpie! Storing is er in eens weer! :'(

Postby Nico » SunAug30, 2015 6:14:30 PM

Ik denk dat het in je contactslot zit. Misschien veert hij niet meer helemaal terug naar de goede stand als je gestart hebt. Probeers eens wat met de sleutel te rommellen of een beetje heen en weer als je het weer hebt.
Ax 1.1 TGE 1993 370.000 km
Nico
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 166
Joined: ThuDec18, 2003 5:02:38 PM
Location: Putten

Re: Helpie! Storing is er in eens weer! :'(

Postby PapaAX » MonSep21, 2015 9:51:50 AM

Nu al weer 2 weken geen storing... Behalve dan dat nu dus m'n achterruitenwisser (mooi scrabble woord) het niet doet! :'''(
Maar heb d'r te koop gezet.... Hoe verkeerd het ook voelt.... Wil toch graag een saxo/106 net iets meer comfort.
Image
User avatar
PapaAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 71
Joined: MonJan13, 2014 10:17:39 AM
Location: Apeldoorn


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests