Tellerbak problemen na kortsluiting

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Tellerbak problemen na kortsluiting

Postby WTBer » ThuMar24, 2016 5:19:17 PM

Beste leden,

Na het inbouwen van een toeren tellerbak bij mijn vriendin haar 1.1 ax. werkte alles naar behoren. todat ik 2 of 3 keer sluiting heb gemaakt tegen de stuur stang. (stom dat ik vergeten was e plus pool er af te halen).

nadien heb ik de doorgebrande aderen achter op te teller gesoldeerd en gerepareerd. alles doorgemeten. na het zootje weer in elkaar gezet te hebben heb ik de volgende 2 problemen nog. toerenteller werkt niet meer. brandstof meter ook niet.

proberen op te lossen: draad doorgemeten van ecu naar tellerbak. deze was goed.

Verder andere tellerbak aangehangen (zonder toerenteller) de brandstof meter blijft niet werken. nu ga ik de brandstof niveau kabel door meten kijken of deze niet gebroiken is maar heeft iemanmd nog ideeen om mij uit de brand te helpen?

De auto heeft daartussen nog gereden met een andere teller bak en loopt verder prima. daaruit concludeer ik dat de ecu niets kapot aan is.

iemand ideëen?

groeten Guus
WTBer
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 91
Joined: WedSep17, 2014 3:15:20 PM

Re: Tellerbak problemen na kortsluiting

Postby Rock's » ThuMar24, 2016 8:31:34 PM

het lijkt mij sterk dat deze 2 kleine dingen samen op een zekering staan maar mogelijk is dit een tip :roll:
Mogelijk zitten ze wel samen op 1 kabelstrip en zou je de aansluiting kunnen bewerken met contactspray ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Tellerbak problemen na kortsluiting

Postby Nico » ThuMar24, 2016 9:03:37 PM

Ik heb even in het schema gekeken, en deze twee dingen zitten inderdaad op dezelfde zekering. Samen met de controlelampjes voor o.a. koelvloeistoftemperatuur, oliedruk, laadstroom en handrem. Deze moeten gaan branden als je de sleutel op contact zet (en de handrem aangetrokken). Verder zitten er geen essentiele dingen achter deze zekering, dus dat de auto verder prima rijdt kan kloppen. De toerenteller loopt overigens niet via de ecu maar rechtstreeks vanaf de bobine (zo staat het ten minste in het schema). Ook het brandstofniveau komt rechtstreeks vanaf de sensor. Heeft de toerenteller wel gewerkt?
Ax 1.1 TGE 1993 370.000 km
Nico
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 166
Joined: ThuDec18, 2003 5:02:38 PM
Location: Putten

Re: Tellerbak problemen na kortsluiting

Postby Koen88 » ThuMar24, 2016 9:16:11 PM

Nico wrote:De toerenteller loopt overigens niet via de ecu maar rechtstreeks vanaf de bobine (zo staat het ten minste in het schema). Ook het brandstofniveau komt rechtstreeks vanaf de sensor. Heeft de toerenteller wel gewerkt?

Volgens mij loopt 'ie bij een DIS bobine wel via de ECU. Is dus afhankelijk van welke motor er in deze 1.1 ligt.
'95 AX 1.1i Volcane 207dkm.

'93 BX 14 Deauville 232dkm.

Hobbelen vs. zweven.
Kart vs. slagschip.
Fun vs. comfort.
Koen88
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 100
Joined: WedJan20, 2016 11:14:16 AM
Location: Noord Brabant


Return to Electrisch/Electric

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron