AXclub bedankt!!!!!!!!!!

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

AXclub bedankt!!!!!!!!!!

Postby AXcel » ThuFeb26, 2009 12:07:57 PM

Allen,

Na circa 8 a 9 jaar AX te hebben gereden kan ik jullie mededelen dat ik geen AX meer rij (was niet meer te fixen) en ben over gestapt op een iets comfortabelere en veiligere auto met heel veel airbags ;-).
Echt actief op het forum ben ik niet geweest. Echter heb ik de berichten wel actief gelezen om mijn 3 Axen die ik heb gehad aan de praat te houden.

AXclub en forumleden bedankt.
Veel succes met jullie AXen en ik hoop dat het niet zal eindigen zoals mijn AX hieronder.

Image

Mijn AX en ik zelf konden niet op tegen een Mitsubishi pajero die probeerde te keren op een 80 km weg.
AXcel
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 9
Joined: MonDec19, 2005 5:23:43 PM

Postby pcrodent » ThuFeb26, 2009 12:19:02 PM

Oef! Zelf wel heelhuids uit gekomen?
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby CitroCin » ThuFeb26, 2009 12:29:33 PM

Die zit aardig in de kreukels zeg! Ehhuh hoe ben jij er vanaf gekomen?

Jammer dat de opvolger geen AX meer is!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image
User avatar
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
 
Posts: 2833
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Postby AXcel » ThuFeb26, 2009 4:41:55 PM

Het is alweer een tijdje geleden maar ik ben er zelf nog goed vanaf gekomen. Heb een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen ter observatie. Voor de rest had ik mijn neus gebroken en in gescheurd. Daarnaast diverse kneuzingen aan knieen en bovenlichaam.

Na het terug zien van de auto viel me op dat binnen in en dan vooral de ruimte bij de voeten (bestuurder) niks te zien was aan schade/vervorming. Stuur en dashboard waren omhoog geklapt zodat ik niet beknelt ben geraakt. De motor was namelijk geheel naar rechts geslagen

Helaas voor mij geen AX meer. Gezien ik veiligheid nu iets belangrijker vind hebben we gekozen voor een iets grotere burgelijke wagen. Nieuw model Ford Focus station. Ook bijna net zo mooi als de AX ;-)
AXcel
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 9
Joined: MonDec19, 2005 5:23:43 PM

Postby grietje » ThuFeb26, 2009 4:47:57 PM

Gelukkig dat je relatief weinig eraan hebt overgehouden!

Een AX vouwt enigzins best aardig in, in de zin van, dat het bestuurders gedeelte vaak best 'intakt' blijft... Was in mijn AX ook, hij heeft me erg goed beschermt.

Ik snap je keuze wel, na mijn ongeluk met de ax durfde ik er ook niet meer een oude auto ervoor in de plaats te kopen, ik wou ook naar een moderne auto.

Maja, bloed kruipt toch waar t niet gaan kan dus heb toch gekozen voor een 35 jaar oude auto :oops:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby q01z » ThuFeb26, 2009 6:09:41 PM

dat vind ik nou es netjes.. iemand die zo de club bedankt.. :D

wel zonde dat je op zo'n manier afscheid moest nemen van je ax overigens... reed je hard op moment van inpact? ik schat 60/70 ongeveeR?
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby DuFF » ThuFeb26, 2009 7:05:45 PM

ik vermoed eerder 100, afremmend naar 80 :roll: als ik de schade zo zie.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby AXcel » FriFeb27, 2009 4:43:30 PM

Oorzaak ongeluk;
Rijdend op een 80km weg zag ik de Pajero al in de verte aankomen rijden. Plotseling schoot de pajero de berm en het fietspad op om te keren. Zo`n actie op een 80 km weg verwacht je niet dus ik liet het gas al los waarbij mijn snelheid van 90 km op de telelr naar ongeveer 70 zal zijn gezakt. Het achter op komend verkeer van de Pajero liet hij mooi voorbij gaan en ik ik ging er vanuit dat ie bleef staan. Net op het moment dat ik weer gas bij gaf schoot de Pajero de weg op. Reactie om te remmen was er nauwlijks 5 tot 10 meter en ik stond gelijk stil. Het licht ging bij mij ook even uit waarna ik de Pajero zo`n 50 meter verder in de berm geparkeerd zag staan en achter me een grote gril van een vrachtwagen. Deze was net op tijd stil komen te staan.
Op dat moment voel je je HEEL klein en kwetsbaar en miste ik de airbags.

Ik schat dat ik rond de 70 a 80 KM reed maar het leek of ik met 200 km tegen een betonnen muur was aangereden.
AXcel
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 9
Joined: MonDec19, 2005 5:23:43 PM

Postby Muschu » FriFeb27, 2009 6:19:10 PM

er gebeuren soms nare dingen, heb een soortgelijk iets gezien. op een 80km weg een auto die ook stopte om het tegenliggend verkeer te laten passeren om vervolgens te keren, waardoor er een man in een saxo achter hem stilstond die vervolgens vol van achteren door een vrachtwagen werd geschept en geplet werd tegen de gestopte auto aan.
te ziek voor woorden.
gelukkig heb jij het wel overleefd. jammer dat je geen ax meer rijdt, hoewel ik het me na zo'n ervaring goed kan voorstellen dat je gaat voor een auto met wat meer veiligheid.... hoe jammer ook.
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
User avatar
Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 120
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle


Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

cron