Oude auto inruilpremie

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Oude auto inruilpremie

Postby barmy » FriApr17, 2009 11:18:54 AM

Ik neem aan dat niet iedereen z'n AX de deur uit doet als er een vergoeding of sloop/oprotpremie komt ? Van 750,- kun je geen nieuwe kopen. Trouwens moet je een nieuwe bij de garage kopen of mag je ook een 2e handse nemen, bv niet ouder dan ongeveer 10 jaar? (wishful thinking)
Ax Bx Cx
User avatar
barmy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 43
Joined: SatSep10, 2005 10:17:36 PM
Location: Groningen

Postby Mastenhose » FriApr17, 2009 2:20:35 PM

Je hebt alleen recht op de premie als je een auto van na 2001 koopt.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby robin » FriApr17, 2009 2:57:45 PM

Klopt helemaal ook moet de auto die je inruilt minimaal 1 jaar op je naam staan en nog 3 maanden APK hebben!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998
User avatar
robin
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 764
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn

Postby Pascal » FriApr17, 2009 3:18:36 PM

Plus:

- aan de Euro3-emissie eis voldoen,
- minimaal labelB....
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby denny » FriApr17, 2009 3:54:06 PM

kortom, je krijgt niks voor je auto en je moet nog aan allerlei eisen voldoen ook, nu al gedoemt te mislukken dus
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby grietje » FriApr17, 2009 5:57:38 PM

denny wrote:kortom, je krijgt niks voor je auto en je moet nog aan allerlei eisen voldoen ook, nu al gedoemt te mislukken dus


gelukkig maar!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Joost » FriApr17, 2009 8:57:32 PM

Invoeringsdatum sloopregeling nog niet bekend
Om de sloopregeling uit te kunnen voeren, worden nu afspraken gemaakt tussen alle betrokken partijen. Uitgangspunt daarbij is dat de juiste premie snel op de juiste plek terecht komt en dat een waterdichte controle op de uitkering van de premie mogelijk is. Het vergt tijd om dat goed te regelen. Op dit moment is daarom nog niet bekend wanneer de sloopregeling precies van start zal gaan. Overigens kunt u deze én andere vragen met bijbehorende antwoorden vinden tussen de veelgestelde vragen.

Alle beschikbare informatie staat op deze site
Alle informatie die beschikbaar is over de sloopregeling vindt u op deze site. Deze informatie wordt regelmatig ververst. Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, is dat antwoord waarschijnlijk nog niet bekend. Het is verstandig om u nu in te schrijven op onze Nieuwsbrief. Dan weet u zeker dat u goed op de hoogte blijft.

Meer informatie over de sloopregeling
Woensdag 25 maart 2009 kondigde het Kabinet de komst aan van een sloopregeling. Minister Cramer van VROM maakte op de AutoRai op vrijdag 3 april meer details van de regeling bekend. Op deze website vindt u vanaf heden objectieve en betrouwbare informatie over deze regeling: waarom is er een sloopregeling, voor wie is de sloopregeling interessant, hoe kom ik aanmerking voor de sloopregeling en om welke bedragen gaat het?

Hier leest u antwoorden op de meest gestelde vragen. En ook wanneer u gebruik wilt gaan maken van de sloopregeling kunt u hier terecht. Het is daarom verstandig om regelmatig deze website te bezoeken en u nu in te schrijven op onze Nieuwsbrief. Dan weet u zeker dat u goed geïnformeerd bent.


Veelgestelde vragen
1. Wat is de sloopregeling?
De sloopregeling moet het financieel aantrekkelijker maken om oudere personen- of bestelauto’s versneld aan te bieden voor sloop en met een premie om te ruilen voor jongere en dus schonere auto’s. Moderne auto’s zijn minder belastend voor het milieu door de lagere uitstoot van schadelijke stoffen. Bijkomend voordeel is dat moderne auto’s veiliger zijn dan hun voorgangers.
2. Hoe hoog wordt de slooppremie?
‘De slooppremie’ bestaat niet uit één vast bedrag; er komen verschillende bedragen voor verschillende categorieën voertuigen.

Auto’s (met een bruto voertuig gewicht (GVW) ≤3500kg) die in aanmerking komen voor de sloopregeling zijn:

personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar t/m 1989 – categorie 1: een slooppremie van € 750,-
personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar 1990 t/m 1995 – categorie 2: een slooppremie van € 1.000,-
personen/bestelauto’s met een dieselmotor, een leeggewicht <1800kg> voorwaarden.

3. Wanneer wordt de sloopregeling ingevoerd?
De datum van invoering is op dit moment nog niet bekend.
4. Kom ik in aanmerking voor de slooppremie?
U komt in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden en pas wanneer de sloopregeling is ingevoerd.
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden worden vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

5. Wat moet ik doen om de slooppremie te ontvangen?
Op dit moment kunt u zich nog niet aanmelden voor de sloopregeling. Wel kunt u zich inschrijven op de Nieuwsbrief. U wordt dan op tijd geïnformeerd wanneer de sloopregeling van start gaat en wat u moet doen om de slooppremie aan te vragen. Ook blijft u met de Nieuwsbrief op de hoogte van het laatste nieuws en de belangrijkste ontwikkelingen rondom de sloopregeling.
6. Is de sloopregeling verplicht?
De sloopregeling is bedoeld om u te stimuleren uw oude auto versneld om te ruilen voor een jonger model. U bent niet verplicht om gebruik te maken van de sloopregeling. In sommige gevallen is dit zelfs onaantrekkelijk, bijvoorbeeld in het geval dat uw huidige auto bij inruil of particuliere verkoop méér opbrengt dan de hoogte van het premiebedrag.
7. Geldt de sloopregeling ook voor bestelauto’s?
Ja, conform de voorwaarden die vermeld staan onder: sloopregeling > voorwaarden.
8. Hoe lang blijft de sloopregeling bestaan?
De regeling duurt tot uiterlijk eind 2010, maar stopt eerder, als het ter beschikking staande budget voor de sloopregeling op is.
9. Waarom is er een sloopregeling?
Kort gezegd: omdat de sloopregeling bijdraagt aan een verbetering van de luchtkwaliteit én zorgt voor een economische stimulans.
10. Worden de ingeleverde sloopauto’s milieuvriendelijk gesloopt?
Ja. Auto Recycling Nederland (ARN) staat garant dat de voertuigen daadwerkelijk worden gesloopt op een milieuvriendelijke wijze.
11. Wie draagt de kosten van de sloopregeling?
Het ministerie van VROM heeft een bedrag van 65 miljoen euro beschikbaar gesteld voor de sloopregeling. In aanvulling daarop draagt de automobielbranche 20 miljoen euro bij. Bovendien heeft de autobranche nog eens 10 miljoen euro gereserveerd staan. Dat geld is afkomstig uit het Fonds Verwijderingsbijdragen. Dat fonds wordt beheerd door ARN. Meer informatie vindt u op de site van ARN.
12. Waar kan ik meer informatie vinden over de sloopregeling?
Meer informatie is te lezen op deze website. U kunt zich abonneren op de Nieuwsbrief, zodat u op de hoogte blijft.
13. Mijn oude auto is kort geleden gesloopt. Kan ik alsnog in aanmerking komen voor de slooppremie?
Nee. Alleen auto’s die gesloopt worden vanaf het moment dat de sloopregeling operationeel is, kunnen in aanmerking komen voor de slooppremie. Bovendien is gelijktijdige aankoop van een jongere, schonere auto een voorwaarde. De sloopregeling is wel aangekondigd maar nog niet officieel van start.
14. Moet ik een nieuwe auto kopen om in aanmerking te komen voor de sloopregeling?
Nee, u hoeft niet persé een nieuwe auto te kopen, het kan ook een gebruikte auto zijn. Die gebruikte auto moet wel voldoen aan de voorwaarden.
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

15. Kan ik voor de sloopregeling in aanmerking komen als ik mijn oude auto inlever zonder een jongere te kopen?
Nee, u moet een jongere auto terugkopen.
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

16. Moet de oude auto op mijn naam staan om in aanmerking te komen voor de sloopregeling?
De oude auto moet minimaal vanaf 1 maart 2008 zonder onderbrekingen op uw naam of op naam van uw bedrijf hebben gestaan. U kunt dus geen oude auto van iemand anders of van andermans bedrijf inruilen.
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

17. Mag de oude auto ook op naam van mijn bedrijf staan om in aanmerking te kunnen komen voor de sloopregeling?
Ja, de oude auto moet (minimaal vanaf 1 maart 2008) zonder onderbreking op uw naam óf op naam van uw bedrijf staan. U kunt dus geen oude auto van iemand anders of van andermans bedrijf inruilen. Ook mag de oude auto niet geschorst zijn en niet in de actuele, gevrijwaarde bedrijfsvoorraad van een autobedrijf staan.
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

18. Ik heb een oude auto geërfd van een recent overleden familielid. Die auto staat dus pas sinds kort op mijn naam. Kom ik dan toch in aanmerking voor de sloopregeling?
Nee, de oude auto moet minimaal vanaf 1 maart 2008 zonder onderbrekingen op uw naam of op naam van uw bedrijf staan.
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

19. Geldt de sloopregeling ook voor oude motorfietsen, scooters, trucks, elektrische fietsen ...?
Nee, de sloopregeling geldt alleen voor oude personen- en bestelauto’s.
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

20. Geldt de sloopregeling ook als ik mijn oude auto omruil voor een jongere motorfiets, scooter, truck, elektrische auto of fiets...?
Nee, de sloopregeling geldt alleen als u een jonge(re) personen- of bestelauto aanschaft en een oude personen- of bestelauto inlevert.
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

21. Kan ik in plaats van de slooppremie ook een (tegemoetkoming voor een) OV-jaarkaart of (brom)fiets krijgen?
Nee, daarin voorziet de sloopregeling niet.
22. Maakt het uit of mijn oude auto of juist de jongere auto op benzine, diesel of LPG rijdt?
Ja, dat is ook van belang. De voorwaarden verschillen. Kijk op: sloopregeling > voorwaarden. Auto’s met LPG worden (in het kader van de sloopregeling) beschouwd als auto’s met een benzinemotor.
23. Maakt het uit of mijn oude auto schade heeft?
Nee, zolang de oude auto maar op eigen kracht kan rijden en geen WOK (“Wacht Op Keuren”) status heeft. U kunt dat controleren op de site van de RDW (www.rdw.nl).
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

24. Welke eisen worden er gesteld aan de staat waarin mijn oude auto verkeert?
Alle voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.
Let op: u komt pas in aanmerking voor de slooppremie als u voldoet aan alle voorwaarden. De voorwaarden staan vermeld onder: sloopregeling > voorwaarden.

25. Geldt de sloopregeling ook als ik een oude auto inruil/een nieuwere koop bij een particulier?
Nee. U komt alleen in aanmerking voor de slooppremie als u uw oude auto omruilt tegen een jongere bij een RDW-erkend autobedrijf, dat deelneemt aan de sloopregeling.
26. Mag of moet ik mijn oude auto zelf naar een autodemontagebedrijf brengen?
Nee, u levert uw oude auto in bij het autobedrijf dat ook uw nieuwe, jongere auto levert. Vervolgens wordt uw oude auto naar een deelnemend autodemontagebedrijf gebracht. Daar wordt de oude auto milieuvriendelijk gesloopt. Een groot deel van de onderdelen wordt gerecycled. Voor meer informatie kijkt u op de site van ARN.
27. Mag of moet ik mijn auto zelf naar een shredderbedrijf brengen?
Nee, u levert uw oude auto in bij het autobedrijf dat ook uw nieuwe, jongere auto levert. Vervolgens wordt uw oude auto naar een deelnemend autodemontagebedrijf gebracht. Daar wordt de oude auto milieuvriendelijk gesloopt. Een groot deel van de onderdelen wordt gerecycled. Voor meer informatie kijkt u op de site van ARN.
28. Hoe weet ik zeker dat mijn oude auto echt gesloopt wordt?
Van het autobedrijf waar u uw oude auto inlevert ontvangt u een sloopbewijs. Dat is voor u de garantie dat uw oude auto onder toezicht van ARN milieuvriendelijk gesloopt en verwerkt gaat worden. Dat sloopbewijs is voor u ook het bewijs dat u aan de sloopregeling heeft deelgenomen. Een voorbeeld van een sloopbewijs wordt binnenkort op deze site geplaatst.
29. Wie ontvangt de slooppremie?
Het autobedrijf schiet de slooppremie aan u voor door de premie op de factuur in mindering te brengen. Het autobedrijf is verplicht het bedrag netto, dus ná btw-verrekening, af te trekken. Nadat de auto is gesloopt zal het autobedrijf hetzelfde bedrag als subsidie bij de overheid aanvragen.
30. Ik heb meer oude auto’s die allemaal aan de voorwaarden voldoen. Hoeveel mag ik er maximaal inruilen?
Er is geen maximum aantal vastgesteld. Het gaat erom dat het aantal ingeleverde oude auto’s gelijk is aan het aantal aangeschafte, jongere auto’s. Dat betekent dat u bijvoorbeeld twee oude auto’s om kunt ruilen tegen twee jongere auto’s. Het is niet toegestaan om twee of meer oude auto’s tegen één jongere auto om te ruilen.
31. Wat verstaat u precies onder het ‘bouwjaar’ van de auto en waar vind ik die informatie?
Bepalend is de zogenaamde Datum Eerste Toelating (DET). U vindt de juiste datum op de site van de RDW (www.rdw.nl). Kijkt u bij ‘voertuiggegevens’ onder de tab ‘historie’ of op deel 1A van uw kentekenbewijs.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Guido_AXGT » FriApr17, 2009 9:30:16 PM

Juist, en om die 750euro te "verdienen" moet je een nieuwe auto van ongeveer 8000-10.000euro kopen :D

Mij niet gezien... :lol:
User avatar
Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 234
Joined: ThuMay15, 2008 4:04:45 PM

Postby barmy » SunApr19, 2009 9:55:08 PM

Ca va! mijn ax is van 92, dus 1000,- en de volgende mag een gebruikte auto zijn.. Klinkt wel goed. (Als ie door de apk komt, hou ik mn ax nog wel even trouwens)
Ax Bx Cx
User avatar
barmy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 43
Joined: SatSep10, 2005 10:17:36 PM
Location: Groningen

Postby Happytree » SunApr19, 2009 10:08:48 PM

barmy wrote:Ca va! mijn AX is van 92, dus 1000,- en de volgende mag een gebruikte auto zijn.. Klinkt wel goed. (Als ie door de apk komt, hou ik mn AX nog wel even trouwens)


Die slooppremie krijg je alleen als er nog 3 maanden apk opzit dus zonder apk geen premie :wink:

Maar ik duim voor je dat hij door de keuring komt, zonde om die axjes naar de sloop te doen.
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Postby barmy » SunApr19, 2009 10:14:29 PM

Ja ben ik met je eens, nou ja als ik zoiets besluit, kijk ik wel wat de kans is of ie over 3 maanden wordt afgekeurd.
Ax Bx Cx
User avatar
barmy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 43
Joined: SatSep10, 2005 10:17:36 PM
Location: Groningen

Postby Joost » SunApr19, 2009 11:05:49 PM

Pascal wrote:Plus:

- aan de Euro3-emissie eis voldoen,
- minimaal labelB....


mits omgeruild tegen een nieuwere:

personen-/bestelauto met benzinemotor vanaf bouwjaar 2001
personen-/bestelauto met dieselmotor met een gesloten roetfilter (af fabriek)



waar heb je de euro3 label B vandaan?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby barmy » MonApr20, 2009 11:23:52 AM

Ik begrijp dat de Ax te schoon is om in aanmerking te komen ? discriminatie ! :)
Ax Bx Cx
User avatar
barmy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 43
Joined: SatSep10, 2005 10:17:36 PM
Location: Groningen

Postby Pascal » FriApr24, 2009 5:00:27 PM

Joost wrote:
Pascal wrote:Plus:

- aan de Euro3-emissie eis voldoen,
- minimaal labelB....


mits omgeruild tegen een nieuwere:

personen-/bestelauto met benzinemotor vanaf bouwjaar 2001
personen-/bestelauto met dieselmotor met een gesloten roetfilter (af fabriek)



waar heb je de euro3 label B vandaan?


Al bij de eerste naar-buiten-tredingen voor wat betreft de slooppremie, werd deze eis gesteld: Euro3 (= minimaal labelB).
Alles na 2001 voldoet, er zijn er die dat al vanaf 1999 doen...

:wink:

mag aannemen dat mensen ook dit gelezen hebben...

Image
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby Joost » FriApr24, 2009 9:46:09 PM

en ik vermoed dat het verhaaltje klopt helaas.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Kakelbont » SunMay31, 2009 9:53:51 AM

De slooppremie wordt funest voor onze axjes....

M'n zusje heeft een nieuwe c1 gekocht gisteren en kreeg 1000+500euro terug voor de ax.... 1000 sloopremie dus en nog eens 500 zowiezo (verkapte korting dus, maar toch).
Tot een tijd geleden zaten dealers echt niet te wachten op een inruil van een ax uit 1990, maar nu ze er weg mee kunnen zullen ze allemaal snel het veld ruimen vrees ik.

Eigelijk hadden we de ax voor mijn andere zusje willen bewaren, maar zo'n aanbod sla je niet af :|
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3518
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)

Postby harderwykr » MonJun01, 2009 10:14:12 PM

een beetje ax rijder doet de ax nie zomaar weg voor een sloop premietje
het is toch een stukje lol wat je met zoon auto heb denk ik...
ik reed hier voor een megané coupé uit 96 die rijden ontzettend confortabel vind ik zelf maar toch heb ik hem verkocht..
zoon axje heeft gewoon iets ookal is het een auto.
harderwykr
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 64
Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM

Postby Popmart » MonJun22, 2009 8:19:16 PM

Hier wellicht een interessante link waarin een totaaloverzicht van de gesloopte en gekochte auto's in Duitsland te zien is.

http://dip21.bundestag.de/dip21/btd/16/131/1613132.pdf


en nog een 'mooie' quote van het Duitse AX forum:


Diese ganze "Abwrackprämie" ist eine riesige Luftblase !

Über 90% der neuen Fahrzeuge die über diese Prämie verkauft werden , sind finanziert ! Das heißt , das viele die jetzt ihr altes Fahrzeug abwracken eigentlich finanziell garnicht in der Lage sind ein neues Auto zu kaufen . Ich bin schon gespannt wenn diese Kredite nicht mehr bezahlt werden können und der ganze Kram wie eine Luftblase zerplatzt ! Das wird neuerlich einen Schub für Privatinsolvenzen bringen !

Und wenn man sieht was alleine ich zum Abwracken freigeben mußte , dann blutet einem das Herz ! Darunter waren nur zum Beispiel ein Xantia Activa 2,0TcT mit knapp 80.000km ; ein AX-GT mit knapp 60.000km ; ein Saxo 1,1i mit 45.000km ; ein BX-GTI mit 125.000km , dazu noch mehrere AX´e ; Saxo`s , BX´e und Xantia .
Sehr viele davon in absolut erhaltenswerten Zustand , oder sogar im Bestzustand .
User avatar
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2262
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken

Postby MNM(tm) » MonJun22, 2009 8:56:13 PM

Popmart wrote:Hier wellicht een interessante link waarin een totaaloverzicht van de gesloopte en gekochte auto's in Duitsland te zien is.

http://dip21.bundestag.de/dip21/btd/16/131/1613132.pdf


en nog een 'mooie' quote van het Duitse AX forum:


Diese ganze "Abwrackprämie" ist eine riesige Luftblase !

Über 90% der neuen Fahrzeuge die über diese Prämie verkauft werden , sind finanziert ! Das heißt , das viele die jetzt ihr altes Fahrzeug abwracken eigentlich finanziell garnicht in der Lage sind ein neues Auto zu kaufen . Ich bin schon gespannt wenn diese Kredite nicht mehr bezahlt werden können und der ganze Kram wie eine Luftblase zerplatzt ! Das wird neuerlich einen Schub für Privatinsolvenzen bringen !

Und wenn man sieht was alleine ich zum Abwracken freigeben mußte , dann blutet einem das Herz ! Darunter waren nur zum Beispiel ein Xantia Activa 2,0TcT mit knapp 80.000km ; ein AX-GT mit knapp 60.000km ; ein Saxo 1,1i mit 45.000km ; ein BX-GTI mit 125.000km , dazu noch mehrere AX´e ; Saxo`s , BX´e und Xantia .
Sehr viele davon in absolut erhaltenswerten Zustand , oder sogar im Bestzustand .


[vertaal modus]
...Meer dan 90% van de nieuwe auto's die met deze premie verkocht worden, zijn gefinanciert! Dat betekent dat veel mensen die nu hun oude auto afschrijven, eigenlijk financiëen gezien helemaal niet in staat zijn een nieuwe auto te kopen. Ik zie het somer in wanneer deze kredieten niet meer betaald kunnen worden en de hele boel als een luchtballon uit mekaar spat! ...

En als je dan ziet wat ik zoal voor sloop opgeven moet, dan doet dat pijn in je hart! Daaronder waren onder andere een Xantia Activa 2.0TcT met amper 80.000km; een AX-GT met amper 60.000km; een Saxo 1.1i met 45.000km; een BX-GTI met 125.000km, en verder nog meerdere AX'en, Saxo's, BX'en en Xantia's. Zeer veel daarvan waren absoluut in behoudenswaardige toestand of soms zelfs in nieuwstaat.
[/vertaal modus]

Kakelbont heeft gelijk: de slooppremie is funest voor het voortbestaan van de AX! Voor de meeste AX-rijders is het niets anders dan een simpel autootje voor de boodschappen ofzo. Als de overheid daar €1000,- voor over heeft om dat ding van de weg te krijgen, zegt men daar echt geen nee tegen. Gister was ik nog bij m'n ouders thuis (iets met vaderdag...) en m'n broertje was er ook. Ik kreeg dus maar weer even een simpel rekensommetje naar m'n hoofd gesmeten: "Hoeveel van die koekblikjes had je ook weer? Vier? ff rekenen... Hmmm... Dat levert toch weer lekker €4000,- op! Als je dan... Dacia... goedkoper in wegenbelasting... zuiniger... blah blah..."
Mijn reaktie: "Kan best. Maar 't zijn geen AX-en, dus UITGESLOTEN! :evil:"
...om vervolgens van zowel m'n vader als m'n broertje :roll: terug te krijgen!

Ze kunnen de pot op en de boom in!
't zijn MIJN AX-en!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby grietje » MonJun22, 2009 9:21:59 PM

Ik vind het ook onzin, maar

als zoals wij die 1.0.... ooit nieuw gekocht maar is nu aan t wegrotten. Herstellen is veel geld en tja, een auto van na 2001 kost niet zoveel meer. Die 1000 is toch meegenomen :roll:

Maja, t zal niet gebeuren want mams zou t niet over haar hart verkrijgen.. maar idd veel axen en andere autos die redden meer dan waard zijn gaan nu voor 1000 voor sloop en voor 200 euro zal je ze niet meer kunnen kopen... Tis funest voor iedereen met weinig budget want die kan straks geen auto meer betalen.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Next

Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests

cron