Tips voor het reizen met de AX naar Engeland?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Tips voor het reizen met de AX naar Engeland?

Postby gnious » SunMay09, 2010 3:25:34 PM

Goeiemiddag iedereen!

Binnenkort wil ik een vriend op gaan zoeken in Engeland. Uiteraard wil ik mijn mooie blauwe schone ook meenemen. Zijn er hier misschien mensen die ervaringen hebben met het reizen in de auto naar Engeland?

Ikzelf zat te denken om de touristische manier te doen, dus met de auto naar Calais om daar op de trein naar Folkestone te stappen. Dan vanaf Folkestone weer met de auto naar een buitenwijk van Londen, mijn eindbestemming.

Zijn er speciale dingen waarop ik moet letten? Behalve dan dat ze in Engeland aan de andere kant van de weg rijden:P.

Las ook al iets over speciale stickers voor op de koplampen, maar deze schijnen vrij goed verkrijgbaar te zijn.:)


Alvast onwijs bedankt voor de input!
gnious
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: MonDec28, 2009 6:18:22 PM
Location: Leiden

Postby Losroyos » SunMay09, 2010 5:13:18 PM

Je kan ook vanaf Rotterdam de boot pakken. Voor de rest van de regeltjes in engeland geen kaas gegeten. ik zou alleen je peuk niet uit het raam gooien als je rookt. krijg je boete voor.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Bossinkje » SunMay09, 2010 5:19:02 PM

Je moet ook idd stickers hebben voor de lampen, aangezien die afgesteld staan voor in NL, en ze in Engeland aan de andere kant rijden, dan zou je dus je tegemoetkomers verblinden

Zijn wel verkrijgbaar bij de ANWB winkel of andere automaterialenzaken, :)
User avatar
Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 155
Joined: SatMay08, 2010 10:19:34 AM
Location: Enschede

Postby Pascal » MonMay10, 2010 7:12:30 PM

Hoi,

ben meerdere malen met diverse Cit's naar Albion geweest, de eerste keer zelfs per Mini (een èchte Clubman Estate uit '78 ).
Dikke pret.
Mijn pa komt uit London, dus heb er nog wat familie zitten.
Die stickers voor op de koplampen kun je idd kopen bij de ANWB-winkel of op internet, vergeet ook een wegenkaart niet!
Met zwarte tape zelf afplakken mag niet meer en is strafbaar: de stickers laten namelijk nog wel wat licht door.
Je kunt ze ook kopen in Calais, maar dan zijn ze iets duurder.
Ik koop van die herbruikbare, maar alleen omdat ik vaker naar de UK ga.
Zijn iets duurder, maar laten geen plakresten achter.

Ik rij eigenlijk altijd naar Calais en neem daar de snelle bootverbinding, want de tunnel is vooral duur.
Vanuit Dover heb je dan twee opties:

- de snelle M20 over Ashford en Maidstone; druk maar goed te doen.
Wel een stevige klim omhoog..
- de culturele A2 over Canterbury (!!) en Chatham.
Als je de tijd hebt moet je zéker Canterbury aandoen, want die plaats is werkelijk prachtig met z'n oude kathedraal.

Ik weet niet wáár je in London moet wezen, maar houdt er rekening mee dat als je aan het oosten moet zijn je bij Dartford een tolbrug overmoet die géén creditcard/ betaalpas accepteert.
Zorg dus voor cash...

Verder Londen/-on zelf: ...ehm...is geen klap an, maar dat merk je zelf wel, bovendien betaal je om met de auto de stad in te komen.
Dat is iets van 6 pond, dus hou er rekening mee.
Als je Trafalgar Square hebt gezien en Piccadilly Circus dan heb je naast Westminster Abbey (Big Ben) en the Tower het wel zo'n beetje gehad.
Tyfus druk, maar da's elke metropool, en smog-ig.
De kleine dorpjes die in de loop der tijd zijn opgeslokt door London zijn leuker, zoals:

- Camden (leuk winkelen, kleine marktjes etc),
- Notting Hill, en dan vooral om z'n leuke huisjes (de boutiekjes hebben na de film met Hugh Grant/ Julia Roberts hun prijzen verviervoudigd!) èn zijn beroemde PortoBello Road Market (aanrader!)

Goed: je AX en het engelse verkeer.
Wees gerust: dat gaat prima, in Engeland is een zéér fanatieke AX-club.
Links rijden went erg snel en is alleen met uitwijken/ afslaan soms even lastig vanwege onze 'voorkeur' voor rechts rijden.
De meeste engelsen zien aan je kenteken dat je 'foreign' bent en houden afstand/ rekening.

Zorg voor een goede accu, lucht in de bandjes en een volle tank (is in Engeland nóg duurder dan bij ons...).
Pas op voor zakkenrollers in London, want je zult de eerste niet zijn...

Veel plezier, en uiteraard verlangen we foto's!!

:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby Johannus » MonMay10, 2010 8:58:06 PM

ik heb het ooit 1 keer gedaan en ik ben ook weer levend terug gekomen!

AX houdt zich prima daar hoor ;)

ben toen met de boot van calais naar dover gegaan, was de AX ook nog ff in z'n thuisland ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby q01z » MonMay10, 2010 9:33:00 PM

zet het stuur ff aan de rechter kant, das makkelijker
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby gnious » TueMay11, 2010 5:55:02 PM

Kijk daar heb ik wat aan :) Enorm bedankt voor die heftige input :D

De boot heb ik ook naar gekeken, maar dit duurt toch een stuk langer als ik het zo allemaal lees.

De tunnel kost me 122 euro voor een retour. Gedeeld door 2 man in de auto vind ik dit zeer schappelijk.

Ben niet van plan echt Londen zelf in te gaan omdat die vriend terminaal (K) ziek is en we de tijd gewoon bij hem thuis/in t ziekenhuis zullen doorbrengen.

Een volgende keer ga ik wel voor de touristische plekjes als ik toch ook de Jurrasic Coast wil gaan verkennen. :D

Cash in de auto zorg ik inderdaad voor, dat is altijd handigg :D


Nogmaals enorm bedankt.. ik ga m'n tickets voor de tunnel boeken :D
gnious
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: MonDec28, 2009 6:18:22 PM
Location: Leiden

Postby Pascal » WedMay12, 2010 11:51:31 AM

Wat vreselijk dat dit de reden van je bezoek is aan een schitterend land.
Vanachter mijn PC wil ik je een hart onder de riem steken en je heel veel sterkte toewensen bij het bezoek aan je vriend en eventuele toekomstige gebeurtenissen.
Probeer toch te genieten van je reis en je bestemming.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby gnious » WedMay12, 2010 6:27:17 PM

Bedankt voor de steun en mooie woorden. Het is inderdaad niet de leukste reden om een ander land op te zoeken, maar het is niet anders. Ben in ieder geval blij dat ik in staat ben om naar hem toe te gaan en hem te steunen in deze (voor hem) moeilijke periode.

Nogmaals bedankt voor alles!
gnious
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: MonDec28, 2009 6:18:22 PM
Location: Leiden


Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron