Dubbele pech.... vandaag.

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Dubbele pech.... vandaag.

Postby pechie » WedJul14, 2010 4:45:48 PM

Gaan we boodschappen doen bij de l.... ik maar denken, wat blijven de autoos toch ver van me vandaan. En dacht al als de politie me zo ziet rijden wordt ik aan gehouden. en jahoor.

Onze volcane is bijna bij de eeuwige jachtvelden. Dus dat is een rookgordijn leggen, afwissellend met witte rook. of ik het stopbordje heb gezien van de politie.... hihihihh nee. kwam door de rook. uit de uitlaat.


Metteen laten staan. de volcane. Dus eerst maar eens ontmantellen. ehhhh dit is de eerste keer dat ik verder ga als alleen bougies verwissellen en ruitewisservloeistof....

Dat wordt een koppakking,distributie en een andere cilinderkop voor het geval er een lek is.

maar nu komt het. het is de eerste keer dat ik zo iets aan de hand heb en haal.
Als er iemand is die een handje wil helpen. en toevallig niet met vakantie is...

houd ik me aanbevolen.Image

pechie alweer.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Postby q01z » WedJul14, 2010 4:56:34 PM

dus als ik het verhaal goed begrijp; ligt je koppakking eruit? en werd je hiervoor door de politie vd weg gehaald?
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby pechie » WedJul14, 2010 5:50:32 PM

scheen een milieu delict te plegen.... mmmm en waarom ik het stopbordje niet zag. Ik zei tegen hem.... vind je het gek. dat zie ik echt niet met al die witblauwgrijsgroene rook.

Een ding was wel lekker rustig achter me.

maar we zijn al bezig met ontmantellen. maar aan gezien het de eerste keer is,

heb ik af en toe wel zo iets van. hoezathetookalweer.....maar eenmaal de momentsleutel... ter hand... wat een lekker ding is dat.

had ik in notime de tuimelaarsas er al uit. maar daar na ????????/ toch wel wat vraagtekens.

Dus enige hulp, van mensen die het al eens eerder aan de hand hebben gehad
Is wel een aangename aanvulling.

Moet trouwens de pakking,waterpomp,en spanrol en de helemikmak. kleppenseals

nog ritsellen.

zou zonde zijn als er weer een ax op de sloop beland.
en iets knaagt aan me, waar om probeer je het niet.........

Die dieners van politie houden me nu toch al in de gaten.... hihihih hoe zou dat nou komen.

pechie
vandaag.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Postby pechie » WedJul14, 2010 5:50:50 PM

scheen een milieu delict te plegen.... mmmm en waarom ik het stopbordje niet zag. Ik zei tegen hem.... vind je het gek. dat zie ik echt niet met al die witblauwgrijsgroene rook.

Een ding was wel lekker rustig achter me.

maar we zijn al bezig met ontmantellen. maar aan gezien het de eerste keer is,

heb ik af en toe wel zo iets van. hoezathetookalweer.....maar eenmaal de momentsleutel... ter hand... wat een lekker ding is dat.

had ik in notime de tuimelaarsas er al uit. maar daar na ????????/ toch wel wat vraagtekens.

Dus enige hulp, van mensen die het al eens eerder aan de hand hebben gehad
Is wel een aangename aanvulling.

Moet trouwens de pakking,waterpomp,en spanrol en de helemikmak. kleppenseals

nog ritsellen.

zou zonde zijn als er weer een ax op de sloop beland.
en iets knaagt aan me, waar om probeer je het niet.........

Die dieners van politie houden me nu toch al in de gaten.... hihihih hoe zou dat nou komen.

pechie
vandaag.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Postby q01z » WedJul14, 2010 5:55:55 PM

zorg je eerst voor een werkplaatshandboek?

anders hebben we straks weer een auto waarbij het mtoorblok door onkunde weggegooit kan worden ;)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby pechie » WedJul14, 2010 6:10:18 PM

Heb ik van de citroen. En nog Jetz hilfe ich mich selbs.... en nog een haynes.

pechie
vandaag.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Postby Pascal » WedJul14, 2010 7:37:51 PM

De kop van een standaard AX scheurt niet zo heel snel hoor, waarschijnlijk ligt alleen de koppakking eruit.
Afpersen bij een revisiebedrijf kost al snel 6 tientjes (om te controleren op scheurtjes) en laten vlakken ook zoiets.
Zo'n pakkingwissel en D-riemmetje is prima zelf te doen.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby pechie » WedJul14, 2010 7:47:49 PM

aLLES wat de eerste keer is ,, is toch spannend.

En met een werkplaatshandboek moet het toch te doen zijn. Ik zit nu in Jetz hilfe ich mich selbs...

tuimelaars as is er al uit. Alleen weet ik nog niet zo goed hoe die momentsleutel werkt... kom ik ook nog wel achter...hihihihiih

ehhhhhhhhh. gaat lukken. Alleen word er niet eerder mee gereden zonder dat er een rook gordijn verschijnt.... kortom alles moet goed zijn.

dan moet het binnen drie maanden. heb ik de keuring.

pechie.
herstellende.
hihihihhi :shock:
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Postby pechie » MonFeb28, 2011 8:53:56 PM

mmm. einde oefening voor de volcane. toch wel jammer, maar was vlak hierna ingeruild.... Erzijn inmiddels drie autoos gepaseerd. en jawel hoorm er staat er weer een voor de deur... Eentje uit 1995...

pechie.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Postby Rob GT » TueMar01, 2011 7:11:22 PM

Ik dacht al, lekker in de kou...

Maar was het nog gelukt uiteindelijk?
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Postby pechie » TueMar01, 2011 8:22:25 PM

mmm met de volcane niet echt. Was lichtelijk aangort gereden... kleppen krom. zonderolie gereden. oververhit. Tja niet best he. als je al vijf jaar met een 85% motor heb gereden. koppakking eruit...

We hebben er nu weer een voor de deur staan. Ben gelijk me schuurtje aan het opruimen, onderdelen vervangen. Deze gaat zeker niet weg. Hier blijven we in rijden. hihihihih. En bij het minste geringste als er wat aan de hand is..... AKTIE>>.

Ben alleen bang dat er een andere kachelradiateur in moet, en thermostaat, radiateur.... Kleine dingetjes, komt allemaal goed. Weet wel wat ik al die jaren gemist heb..... Een citroen ax.

En als ik er bij deze ax (smurf) niet uit kom. Vraag ik me mede club leden..... Ach met een citroen ax werkplaats handboek, haynes, jetz hilfe ich mich selbst., komen we er zeker wel uit....

Een ding de smurf gaat zeker niet meer weg.

pechie.... Nog niet hihhihihihhImage

michael.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.


Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests

cron