Webknutsel: verbruik etc bijhouden

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Webknutsel: verbruik etc bijhouden

Postby pcrodent » ThuAug12, 2010 7:39:33 PM

Hallo allemaal,

Omdat ik zelf altijd een Excelletje bijhield met m'n tankbonnetjes maar dat invoeren toch goed zat begon te worden heb ik een webknutsel gemaakt, zodat ik er overal vanaf mijn telefoon bij kan.

Hij is supersimpel, maar doet wat ie (van mij) moet doen, namelijk:
- per gebruiker, van een of meer voertuigen:
- van elk tankbonnetje opslaan: km dagteller en/of kmstand, prijs, liters
- daaruit voor elk bonnetje berekenen: verbruik, euro/l, euro/km, aantal dagen sinds vorige tankbeurt, en, als je werkt met kmstanden ipv de dagteller, aantal km sinds laatste tankbeurt
- van het hele voertuig berekenen: gemiddelde verbruik, totale prijs brandstof, etc etc.
- verbruik & cumulatief aantal verreden kilometers in een grafiek weergeven als functie van tijd (wordt natuurlijk pas leuk als er een paar bonnetjes in staan)
- (zodra ik wat tijd vind hiervoor): een export-functie naar Excel, voor zij die er wat gedegener statistische analyses op los willen laten
- en natuurlijk kun je je auto/motor/driewieler behalve merk & type (goh, verrassing...) een naam geven :)

Mocht het je wat lijken, of wil je gewoon even kijken wat ie doet, hij staat hier: http://pcrodent.com/km

(Als het genoeg mensen wat lijkt kan ik er ook nog een sharing-element in stoppen, dat je je verbruik etc. aan anderen kunt laten zien enzo, maar voor nu ben ik al blij dat ie doet wat ik wil gebruiken ;))

Ik sta open voor alle suggesties ter verbetering (mits redelijk ;)), of voor een betere naam dan "Happy KM Knutsel" :roll:
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby CitroCin » ThuAug12, 2010 8:51:26 PM

Dat is geinig, wist toevallig de tankstand van gistermorgen nog!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image
User avatar
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
 
Posts: 2833
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Postby IceByte » ThuAug12, 2010 9:11:02 PM

Zoiets is er al, heb mezelf pas aangemeld, en moet de 1e keer nog tanken

http://www.spritmonitor.de/en/

Of hij dezelfde functionaliteit heeft als wat jij in elkaar geknutseld heb weet ik niet, maar wellicht interessant om eens uit te testen?
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Mastenhose » ThuAug12, 2010 9:11:22 PM

Ik ben benieuwd, heb me aangemeld en zal de bonnetjes en gegevens van de komende tankbeurten eens mee gaan nemen...:D
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Bossie » ThuAug12, 2010 9:13:48 PM

Kan ik je ook de gegevens van de afgelopen 124000 km van de picasso doorgeven zodat je ze even invoert? 8)
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby pcrodent » FriAug13, 2010 7:15:58 AM

Bossie wrote:Kan ik je ook de gegevens van de afgelopen 124000 km van de picasso doorgeven zodat je ze even invoert? 8)


Als je ze als csv hebt wel (of gewoon als csv opslaan vanuit excel), ik ga nl. nog een importer maken. Als je dan zorgt dat die kolommen datum, km dagteller, km kmstand, liters, euros zijn, kun je het er straks zo in een keer in knallen (H)

Kende spritmonitor nog niet, en had eerlijk gezegd ook niet gezocht. Ik dacht namelijk "dit is zo makkelijk te maken zoals ik het wil, dat ik niet ga zoeken wat anderen hebben gedaan maar wat erop lijkt". Plus, nu ben ik niet alles kwijt als andermans applicatie stuk gaat, verdwijnt, etc. :)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby MNM(tm) » SunAug15, 2010 7:42:27 PM

COOL!!

Heb me meteen een account aangemaakt.

Misschien een idee om naast/in plaats van "Naam" (ook) een "Kenteken"-veld erbij te zetten?

Ik ga er -als ik weer terug ben van vakantie- nog een stevige klus aan hebben wat invoeren van bonnen betreft: ik heb namelijk van de drie rijdende AX-en nog alle tankbonnetjes vanaf het begin dat ik ze heb. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Mastenhose » SunAug15, 2010 7:45:18 PM

MNM(tm) wrote:COOL!!

Heb me meteen een account aangemaakt.

Misschien een idee om naast/in plaats van "Naam" (ook) een "Kenteken"-veld erbij te zetten?


Je kunt ook in het veld "Naam" je kenteken invullen, heb ik ook gedaan! ;)

MNM(tm) wrote:Ik ga er -als ik weer terug ben van vakantie- nog een stevige klus aan hebben wat invoeren van bonnen betreft: ik heb namelijk van de drie rijdende AX-en nog alle tankbonnetjes vanaf het begin dat ik ze heb. :roll:


Daar ben ik op een gegeven moment maar mee gestopt... Enige wat ik nu nog bewaar zijn boetes en bonnetjes van onderdelen... :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby pcrodent » SunAug15, 2010 9:06:33 PM

Mastenhose wrote:Daar ben ik op een gegeven moment maar mee gestopt... Enige wat ik nu nog bewaar zijn boetes en bonnetjes van onderdelen... :roll:


Hmmm dat vind ik misschien nog wel een vet idee, om een extra veld per voertuig te maken dat boetes opsomt :D
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby MNM(tm) » SunAug15, 2010 10:09:06 PM

That's just evil! :twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby pcrodent » MonAug16, 2010 11:05:30 AM

Bossie wrote:Kan ik je ook de gegevens van de afgelopen 124000 km van de picasso doorgeven zodat je ze even invoert? 8)


In wat voor formaat heb je die gegevens? Je kunt nu csv importeren met zelfgekozen scheidings- en decimaalteken en met de datum als DD-MM-YYYY of YYYY-MM-DD. Alleen zelf even je kolommen in de goede volgorde zetten (laat een kolom leeg als je daarvan geen gegevens hebt, maar sla hem niet over).
Laat het even weten als je andere opties nodig hebt dan dat. :)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby Bossie » MonAug16, 2010 12:38:14 PM

pcrodent wrote:
Bossie wrote:Kan ik je ook de gegevens van de afgelopen 124000 km van de picasso doorgeven zodat je ze even invoert? 8)


In wat voor formaat heb je die gegevens? Je kunt nu csv importeren met zelfgekozen scheidings- en decimaalteken en met de datum als DD-MM-YYYY of YYYY-MM-DD. Alleen zelf even je kolommen in de goede volgorde zetten (laat een kolom leeg als je daarvan geen gegevens hebt, maar sla hem niet over).
Laat het even weten als je andere opties nodig hebt dan dat. :)


Ik ga vanavond even op zoek naar die spreadsheet op mijn laptop en ga het proberen :)
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby pcrodent » TueOct05, 2010 8:34:12 PM

Even een kleine update na wat verbeteringen:

Echte verbetering:
- in je overzichtsscherm staat nu een link waarmee je direct wordt ingelogd, zodat je 'm makkelijk vanaf een smartphone kunt bookmarken en direct bij het tanken kunt invoeren.

Dingen die toch nog moesten omdat het hoort ;)
- je kunt nu je wachtwoord wijzigen
- je kunt nu je voertuig van naam en evt merk & type veranderen
- bug gefixt waardoor opmerkingen niet bewaard werden - nu kun je dus opmerkingen bij tankbeurten zetten

En op de to-do-list staat nog:
- een functie voor uitgevoerd onderhoud met km-stand, datum, prijs, beschrijving, etc.
- een functie voor het bijhouden van bekeuringen ;) (al was het maar omdat ik het zo wonderlijk vind dat ik ondanks uitbreiding van mijn wagenpark met een motor nog steeds geen post van het CJIB heb gehad :D)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM


Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron