WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » FriNov11, 2011 2:23:20 PM

Ik ben al een paar jaar Rally fan, natuurlijk niet alleen omdat Citroën het ongelooflijk goed doet, maar ook omdat het een geweldig gevecht is tegen de elementen. Veel leken zeggen minachtend dat Citroën geen sportwagen is en dat vergelijken ze dan met een duitse wagen en dan begint mijn offensief of ze weleens WRC volgen. De reactie op die hoofden zijn dan goud waard. Maar nu tot de point.

Ik weet niet of mensen het weten, maar aankomend weekend kan Sebastian Loeb voor de 8 ste keer WRC Champion worden met de DS3.
Helaas wordt het nergens op internet LIVE uitgezonden. Onbegrijpelijk, maar waar. Nergens kan je inloggen voor een paar euro. Weet iemand misschien een link te geven waar ik het kan zien.

Volgend jaar wordt het wat professioneler aangepakt met een dergelijke service als eredivisie live.
Nu moeten we het maar via radioverslag doen. Ongelooflijk en we leven dus echt in 2011. Lijkt wel een tegen campagne van Ford om het maar niet al te publiekelijk te maken, omdat ze waarschijnlijk weer een asswhooping krijgen van mijn held Sebastian Loeb.


Link


Radio WRC

http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Maar het blijft super spannend, hij kan het ook verliezen op de laatste valreep.
Mijn mening:
Rally is pas autoracing voor de echte mannen, niet Formule 1 waar men hard probeert hetzelfde rondje te rijden.
Last edited by CitroenZetiX on FriNov11, 2011 6:01:18 PM, edited 1 time in total.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » FriNov11, 2011 2:50:46 PM

http://www.wrc.com/news/exclusive-mikko-my-title-dream-is-over/?fid=15738

Kreeg net door dat Sebastian Loeb waarschijnlijk WRC champion gaat worden 2011. :jump:

Mikko is kapot gegaan in SS7.
Alhoewel ik via WRC live dat totaal niet kan volgen. Ongelooflijk :wall

Volgend jaar 2012 wordt helemaal leuk met de Polo die dan ook gaat meedoen.
Klassiek gevecht tussen Frankrijk en Duitsland. Een soort WO 1 op vier wielen.
Dan rij ik zeker naar de Rally France en dan langs de route staan met de AX, als dat een beetje veilig kan. :dance
Last edited by CitroenZetiX on FriNov11, 2011 3:50:17 PM, edited 1 time in total.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » FriNov11, 2011 3:46:16 PM

Laatste update:

Mikko heeft zijn radiator stukgereden. Probeert wel te starten, maar de motor is erg beschadigd. Ik denk dat hij er echt uit ligt. Dat betekent dat Sebastian Loeb zelfs bij uitval WRC wereldkampioen wordt.

Programma WRC GB:

http://www.walesrallygb.com/documents/map.pdf

Update:
Morgenochtend weten we of Citroën Wereldkampioen Rally is geworden. Mikko met Ford probeert er alles aan te doen om morgenochtend te starten.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » FriNov11, 2011 6:23:20 PM

Had er graag bij willen zijn.


Link



Link
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby kick-it » FriNov11, 2011 6:39:59 PM

Bedankt voor de updates! :)
Heel jammer dat rally niet live uitgezonden wordt in Nederland.
De rally van Wales is altijd heel spectaculair.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)
User avatar
kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 645
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » FriNov11, 2011 11:52:09 PM

De strijd om de WRC championship 2011 is gestreden.
Sebastian Loeb met de DS3 is nu voor de 8 ste keer WRC wereldkampioen.

http://www.wrc.com/results/2011/wales-rally-gb/retirements/

Hirvonen heeft opgegeven. :music

Eigenlijk wel jammer dat het al op dag 1 beslist is.

Tot slot even iets moois:


Link


Heel jammer dat er geen WRC Holland wordt georganiseerd. Zou goed zijn voor onze economie en dan hoef ik ook niet zo ver te rijden. Lekker veel duitse en engelse toeristen die onze kas komen vullen. Goed voor Horeca en de Hotelerie.


Ergens in de bossen van Amersfoort zou wel gaaf zijn.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby citrofenwick » SatNov12, 2011 2:10:23 AM

Hehe, ik zat het ook al constant vol spanning te volgen :) Leuk jaartje WRC met spanning tot het eind. Ik ben benieuwd wat volgend jaar zal geven.

Doet de polo in 2012 trouwens al mee voor het WRC-kampioenschap? Kdacht dat ze die nog een beetje gingen testen? (kweet er ook het fijne niet van)

Een WRC-rally in België zou ook wel vet zijn, maar we kunnen niet klagen want hier echt vlakbij is een IRC-rally, en dat is natuurlijk ook al érg leuk :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » SatNov12, 2011 9:00:22 AM

Ja, de Polo gaat volgens de geruchten meedoen aan WRC 2012. Ze proberen Ogier hiervoor te strikken.
Maar ik weet gewoon dat de coureur Sebastian Loeb en ook de autotechniek bij Citroën op dit moment gewoonweg het beste is wat er op aarde bestaat. Dat met in gedachte genomen dat de Citroën DS3 zijn debut dit jaar maakte en toch WRC Champion 2011 is geworden. Meestal, eigenlijk altijd, is een nieuwe auto het eerste jaar altijd uitproberen en dus verliezen en wordt het volgend jaar na alle technische aanpassingen en verbeteringen aan de auto nog veel beter. Alle data van voorgaande Rally wordt door de technische staf van Citroën helemaal uitgepuzzeld. Een motorfailure zoals in de Rally de France zal dan zeker niet meer voorkomen. Dat betekent dat volgend jaar 2012 een wagen staat die de Polo een Asswhooping gaat geven.

Sebastian Loeb blijft nog het hele seizoen 2012 rijden voor Citroën. Zijn contract loopt af in 2013.
Maar deze fransoos is een nationalist pure sang, dus ik verwacht dat hij hopelijk doorblijft gaan met Citroën. Zeker als een duitser als Polo op het toneel komt verschijnen. Ik denk dat hij deze blitzkrieg nooit in zijn leven samen met Citroën wil missen.

Dus het wordt zeker genieten.

Loeb zat gisteravond een beetje teleurgesteld te glimlachen met een glaasje Champagne. Hij was niet echt gelukkig dat het al was afgelopen en dat hij nu al WRC champion is geworden. Getuigt van een ware sportman, die liever had willen winnen met een Asswhooping van Mikko Ford en een geweldige ontlading in Cardiff. Tenminste dat was mijn versie waar ik stiekem op had gehoopt.

Voor:

http://www.wrc.com/video/highlights/gb-2011-pre-rally-press-conference/?vid=2387

Na ( 1 dag):

http://www.wrc.com/video/highlights/gb-2011-friday-press-conference/?vid=2397
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » SatNov12, 2011 11:05:07 AM

Voor de mensen die begrijpen dat er voor Citroën geschiedenis is geschreven en die behoefte hebben nog Sebastian Loeb te feliciteren en te bedanken.

http://www.sebastienloeb.com/index.php?option=com_fazabook&Itemid=69&func=sign
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby citrofenwick » SatNov12, 2011 2:36:00 PM

Beetje logisch ook. Wereldkampioen worden na een spannend jaar, en het dan nog niet kunnen vieren, maar de dag nadien gewoon terug vroeg op moeten voor nog een dagje rally :P
Ik ben benieuwd naar volgend jaar. Hirvonen deed het absoluut niet slecht. Nog even afwachten wat mini er volgend jaar van bakt.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » SatNov12, 2011 9:45:56 PM

Ik hoop eerder op VW vs Citroën en dan genadeloos afgemaakt worden door Citroën. Dan kan ik alle VW goofies en polioos de vraag stellen:

En wanneer ga je hem naar de sloop brengen en een echte wagen kopen? Heb een tip voor je en dat begint met een C.
En dat is geen vitamine.

Lijkt me echt een ongelooflijke droom, die waarheid wordt.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » SunNov13, 2011 10:31:45 AM

Update:
Totaal bizar, maar het schijnt te kunnen. Tegenwoordig bestaan er Citroën terroristen. Er schijnt een auto op de rallyroute terecht te zijn gekomen, die de auto van Sebastian Loeb frontaal heeft geramd. Gelukkig heeft hij deze aanslag samen met co piloot Elena wel overleefd. Daardoor is hij uit de race gehaald. Dit ruikt naar opzet. Misschien Ford die hier achter zit. Wel heel bizar. Hoe kan in godsnaam dit gebeuren? :( Heb nog geen beelden.

http://www.wrc.com/news/drama-in-wales-as-loeb-retires/?fid=15778
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby DuFF » MonNov14, 2011 2:43:58 AM

http://www.wrc.com/video/onboards/gb-20 ... /?vid=2410


K*tspanjolen moeten lekker thuisblijven als ze zich niet kunnen aanpassen aan de rijrichting.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: WRC 2011 Hoezo Citroën geen sportwagen?

Postby CitroenZetiX » MonNov14, 2011 10:55:27 AM

1 woord.

GEWELDIG

http://www.wrc.com/video/highlights/wrc-2011-how-loeb-won-his-eighth-title/?vid=2416


En dan die reactie's van Loeb. SCHITTEREND
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk


Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests