AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Terminal » WedNov23, 2011 7:18:45 AM

AlexanderB wrote: mooi koopje scoren en zij verdienen dr meer aan dan de kale schrootprijs, iedereen blij :)


Heb toen even staan praten met iemand daar van de sloperij, en hij vertelde dat het voor hun een stuk meer viel te verdienen omdat plaatwerk en dashboard heel blijven nu. Er zijn heel veel mensen die een heel dashboard stuk breken om een knopje eruit te kunnen halen. Zo voorkom je een hoop schade aan de auto's die je hebt staan waardoor er ook meer te verdienen valt aan de onderdelen.
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby AlexanderB » WedNov23, 2011 2:42:05 PM

tja.. dan moet ik maar alle sloperijen wekelijks afbellen of ze nog leuke ax'jes hebben, en de kans dat je dan zelf iets vind (zoals een leuk sportstuurtje uit een ZX) word dan echt 0.

is voor beide aanpakken natuurlijk wel wat te zeggen, maar ik vind het minder leuk..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby lausteen » WedNov23, 2011 5:11:51 PM

In Rotterdam bij de Populier - Nikkelstraat 97, 3067 GR Rotterdam - 010 421 6500 - http://www.depopulier.com : een AX GTi! Voorbumper zat er nog op, ook nog wat skirts. Daarnaast nog een compleet interieur. Had wel een tik gehad rechtsachter.

Ook in Rotterdam bij Autosloperij Kralingen Hoofdweg 131, 3067 GD Rotterdam - 010 421 3130 (zit naast de Populier): een 1.1i in turqoise, nog aardig compleet.
lausteen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 56
Joined: WedOct12, 2011 12:57:06 PM
Location: Rotterdam

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby AlexanderB » WedNov23, 2011 5:26:09 PM

hey :) de Populier.. de enige sloop waar ik tot nu toe meer dan 1x geweest ben, omdat je dr zelf dingen af mag halen bij auto's :) tot nu toe al:
-1x niks (alleen ff rondgekeken)
-1 leren 3spaaks stuur uit een ZX volcane (= ph2 stuur, maar dan met leer) (€25, pookknop meegenomen)
-1x uitlaat downpipe en vbak-afdekplaat €25
-1x radiator uit een 306, maar zoals het nu staat lijkt het nog niet nodig te zijn voor mijn auto om met veel hak en breekwerk een grotere radiator te plaatsen :) €25 + antenne €5
Last edited by AlexanderB on WedNov23, 2011 6:05:49 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Mastenhose » WedNov23, 2011 5:47:33 PM

AlexanderB wrote:hey :) de Populier.. de enige sloop waar ik tot nu toe meer dan 1x geweest ben, omdat je dr zelf dingen af mag halen bij auto's :) tot nu toe al:
-1x niks (alleen ff rondgekeken)
-1 leren 3spaaks stuur uit een ZX volcane (= ph2 stuur, maar dan met leer)
-1x uitlaat downpipe en vbak-afdekplaat
-1x radiator uit een 306, maar zoals het nu staat lijkt het nog niet nodig te zijn voor mijn auto om met veel hak en breekwerk een grotere radiator te plaatsen :)


Nadeel van de Populier, ze weten de prijzen wel te vragen... Nadeel is ook dat ze vaak álles hebben, en daardoor ook de prijzen kunnen vragen omdat je 't elders toch niet gaat vinden...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby lausteen » WedNov23, 2011 5:54:39 PM

Ik ga ook regelmatig even kijken daar idd of er nog iets leuks te halen valt, de voorraad wisselt regelmatig. Vaak zijn de interessante dingen wel snel weg. Maar gewoon een rondje doen is altijd leuk :P

Ik vind de Populier trouwens helemaal niet duur.. Kleine dingetjes mag je meestal gratis meenemen (of die stop je in je zak :wink:) Meer dan 25 euro heb ik nog niet hoeven betalen en ik heb er toch al een hoop vandaan!
lausteen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 56
Joined: WedOct12, 2011 12:57:06 PM
Location: Rotterdam

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby AlexanderB » WedNov23, 2011 6:02:24 PM

tja.. wat is duur.. 25 euro voor een stuurtje.. maybe.. voor n stuk uitlaatpijp dat op zaterdagmiddag om 10 voor 5 nergens te vinden is.. zeker niet duur :) en idd, alles wat in je broekzakken past.. :P (stuurtje netjes betaald, pookknop in mn broekzak..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Mastenhose » WedNov23, 2011 6:43:47 PM

En doordat er zoveel mensen losse spullen in de broekzak meenemen wordt de prijs wel opgedreven...
Ik heb op een sloperij gewerkt en het is ongelofelijk wat er gejat wordt op een dag aan kleine dingen, hierdoor worden de grotere dingen ook duurder...
Een standaard koplamp van een AX voor €25,- vind ik een hoop geld, zeker als je de prijs van een nieuwe imitatiekoplamp bekijkt...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby AlexanderB » WedNov23, 2011 7:31:26 PM

ik zal de volgende keer wel weer netjes melden dat ik ook wat schroefjes, of een relais ofzo gevonden heb.. ;)

ik kan t van beide kanten uit wel begrijpen:
sloop moet wel winstgevend zijn, het is natuurlijk irritant als mensen allerlei kleine dingetjes gappen waardoor een dash of een interieur onverkoopbaar word, of een hoop vernielen om n klein dingetje los te krijgen..

mensen hebben geen zin om uberhaupt te moeten onderhandelen voor eenofander klein frutseltje wat bij de dealer (toen t nog leverbaar was) 30 cent kostte. (want dat is natuurlijk de grote reden om naar de sloop te gaan, dingen halen die niet meer te krijgen zijn, of je bent n poolse monteur die zelfs winparts te duur vind)


feit blijft dat ze op het zelf-slopen gedeelte echt alleen maar de meest afgeragde, gedeukte, uitgewoonde zooi dr neer dumpen, die n week of 2 later, minus een paar tientjes aan onderdelen (radiator, uitlaat, injectiehuis, wat frutseltjes van t interieur), in de shredder gedropt worden.. de goede wagens halen ze dr vantevoren wel tussenuit om netjes te demonteren en de onderdelen te verkopen (waarschijnlijk bij t bedrijf dr naast) of te exporteren naar een land waar de apk wat minder streng is op roest, roet of CO.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Bossie » WedNov23, 2011 7:53:54 PM

Op de sloop in Nunspeet is genoeg goeds te vinden, staat genoeg aan Citroën en Peugeot. En met de kleine broekzak onderdelen stap ik ook gewoon naar ze toe met de vraag wat het moet kosten. Hoe vaak ik al wel niet gehoord heb van, ach, da's wel goed, neem maar mee.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby CitroenZetiX » ThuNov24, 2011 9:07:11 AM

Kwam deze tegen op marktplaats:

citroen ax onderdelen ook voor andere type's en uitvoeringen

Bel of mail ons gerust voor meer informatie!

Autodemontage E. Hovingh
Tel: 050 551 56 58

Onze openingstijden zijn:
Maandag t/m vrijdag 09.00 tot 17.30 uur
Zaterdag eerst even bellen.

http://verkopen.marktplaats.nl/redirect_external_url.php?ad_id=505976124
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby CitroenZetiX » ThuNov24, 2011 9:10:24 AM

Mastenhose wrote:En doordat er zoveel mensen losse spullen in de broekzak meenemen wordt de prijs wel opgedreven...
Ik heb op een sloperij gewerkt en het is ongelofelijk wat er gejat wordt op een dag aan kleine dingen, hierdoor worden de grotere dingen ook duurder...
Een standaard koplamp van een AX voor €25,- vind ik een hoop geld, zeker als je de prijs van een nieuwe imitatiekoplamp bekijkt...



Beetje zielig en vriendelijk kijken, helpt altijd wel om er iets van de prijs af te dingen of een mooie vriendin meenemen dan wordt het bijna gratis. Vrouwelijke charme is namelijk goud waard.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Mastenhose » ThuNov24, 2011 9:46:00 AM

CitroenZetiX wrote:
Mastenhose wrote:En doordat er zoveel mensen losse spullen in de broekzak meenemen wordt de prijs wel opgedreven...
Ik heb op een sloperij gewerkt en het is ongelofelijk wat er gejat wordt op een dag aan kleine dingen, hierdoor worden de grotere dingen ook duurder...
Een standaard koplamp van een AX voor €25,- vind ik een hoop geld, zeker als je de prijs van een nieuwe imitatiekoplamp bekijkt...



Beetje zielig en vriendelijk kijken, helpt altijd wel om er iets van de prijs af te dingen of een mooie vriendin meenemen dan wordt het bijna gratis. Vrouwelijke charme is namelijk goud waard.


Niet als je een vrouwelijke receptioniste hebt die de prijs bepaald....
@ de broekzakmeenemers: Stel nou dat je gevraagd wordt om je zakken te legen als men vermoedt dat je meer bij je hebt dan je hebt aangegeven. Is het je dan de €151,- boete waard voor diefstal? (Plus de registratie die daaraan vastkleeft?)
(Heb niet uitgezocht of dit überhaupt mogelijk is, maar denk er eens overna)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Terminal » ThuNov24, 2011 6:58:47 PM

Meeste sloperijen waarderen de eerlijkheid als je gewoon dat kleien grut aangeeft :) Ok, een boutje, moertje en ringetje zou hun ook weinig boeien maar relais, sensors en pookknoppen vallen niet meer echt onder jaszak spul hoor :)
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby DuFF » TueNov29, 2011 10:14:11 PM

Zag vandaag in Bergen op Zoom bij autosloop Otto het volgende:

Een zwarte 5deurs, met zwarte spoiler, geen skirts oid, type 1, en wat mosvorming op de deuren vanaf onder tot aan de stootstrips.

Let op: deze autosloop is Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Holländer » ThuDec01, 2011 10:22:56 AM

CitroenZetiX wrote:Kwam deze tegen op marktplaats:

citroen AX onderdelen ook voor andere type's en uitvoeringen

Bel of mail ons gerust voor meer informatie!

Autodemontage E. Hovingh
Tel: 050 551 56 58

Onze openingstijden zijn:
Maandag t/m vrijdag 09.00 tot 17.30 uur
Zaterdag eerst even bellen.

http://verkopen.marktplaats.nl/redirect_external_url.php?ad_id=505976124


Dit was mijn vaste autosloop toen ik nog in de buurt van Groningen woonde. Ik was hier echt elke maand wel eens te vinden. Hebben altijd meerdere axjes staan en je kunt zelf de onderdelen er vanaf halen. Mag ook zelf ronlopen, eerst melden word wel gewaardeerd. Ze kunnen ook onderdelen van de auto's afhalen als je wilt. Nadeel bij deze sloop is dat je vaak lang staat te wachten, en dat alles buiten in heeel hoog gras staat, dus alles roest als de ziekte!

soms is 't ook onmogelijk om bij auto's te komen, zo dicht gebouwd. Verder wel aardige mensen.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Ceristimo » TueDec06, 2011 9:53:49 PM

Een andere hele fijne sloop in Groningen is het sloopbedrijf familie Maris. Trek wel oude schoenen aan, want je moet soms door de bagger heen, maar je mag alles zelf van auto's afhalen en op je dooie gemakje over het terrein heen kuieren. Wel eerst melden voor je het terrein op loopt, want je wilt geen ruzie met die lui.

Een keer een elektrische raammotor weggehaald voor een tientje en nog ander goedkoop spul. Banden inclusief montage voor 15 euro per bandje (niet gebalanceerd) en voor je auto geven ze vaak nog zo'n 100 euro (voor 'n AX niet, trouwens), en da's inclusief ophalen. Men vraagt daar over 't algemeen erg weinig voor spullen en klein grut (boutjes voor de stoelbevestiging ofzo die bij een bouwmarkt niet te krijgen zijn) kan je gratis meenemen. Ik ben altijd eerlijk en stop niks in de broekzakken en klein grut mag zo meegenomen worden. Het aanbod bij Maris wisselt wel altijd gigantisch, maar over het algemeen staan er minimaal een stuk of 8 AX'en. Dat geeft trouwens wel aan hoe het met onze geliefde auto gestelt is: die belanden nu bij bosjes op de sloop. Het aantal AX'en op de weg begint uit te dunnen. Type 1 AX'en heb ik er nog maar twee keer zien staan.

Voor andere mensen in Groningen is de sloop die direct links naast Maris zit ook een fijne, want dat is een Franse sloop. Twee nadelen: Je mag niet zelf over het terrein heen lopen en men vraagt soms echt de hoofdprijs voor spullen, maar op het gebied van AX'en hebben die lui echt álles en ze voeren er ook reparaties uit aan je Franse wrakje.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Holländer » FriDec09, 2011 11:02:40 AM

Omdat ik wat onderdelen voor Mr. Krabs nodig had ben ik naar sloperij "De Molshoek" in Hellevoetsluis geweest.

daar stond 1 ax, een 1.1 escapade uit '93 met maar 68.000km op de teller! (I.v.m. de slooppremie op de sloop beland???)
opzich is die nog helemaal gaaf, maar jah, wat wil je met 68dkm... hij had z'n laatste beurt op 60dkm gehad...
verder staan er nog een paar 106jes, vaak ook wel bruikbaar.

De mensen daar zijn aardig, als je je even meld kan je gewoon zelf de sloop op. klein spul mag mee (zo had ik een wielboutsleutel en 3 wielbouten) hij zei tegen mij 'breng 't maar eens terug met de auto erbij" :D

verder niet de hoofdprijs daar. een achterlamp, ruitenwisser sproeiertankje, de boekjes van de ax, kabelspul voor 2 tientjes.

ik ga daar zeker nog vaker heen!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby Laurent » SunDec18, 2011 1:23:30 PM

Voor de liefhebbers: Rutte in Velsen heeft ook vaak AXen staan. Maandag stonden er 3, een stel saxo's (handig voor versere motoronderdelen), 106jes zijn er, ZX, BX en dergelijke. Je mag zelf over de sloop heen, kan je iets niet vinden, dan vraag je die lui en gaan ze mee door het magazijn (daar willen nog wel eens hele goede onderdelen liggen). Wel zelf je eigen gereedschap meenemen!
Wat melden betrefd: Het is daar gewoon tegen personeel dat je bij de ingang tegen komt ff hooi zeggen en je bent binnen.
Verder: Vraag voor bepaalde onderdelen zeker naar het magazijn, want bijv. Dynamos laten ze de Chinese zooi zitten, maar de kwaliteitsdynamos hebben ze vaak nog wel liggen.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: AX waar op de sloop, daar op de sloop.

Postby TvL » SunDec18, 2011 3:21:02 PM

Sloperij GAOS in Emmeloord is ook een aanrader. Redelijk grote sloperij waar alle auto's gewoon blijven staan. Gewoon even melden en je mag over het hele terrein rondstruinen en zelf demonteren. Prijzen vallen ook reuze mee. Volgens mij staan er aardig wat AX'jes, dus zeker de moeite waard :wink:
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

PreviousNext

Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests

cron