Wat te doen bij schade

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Wat te doen bij schade

Postby Rock's » TueJan03, 2012 7:05:08 PM

Een collega heeft vandaag haar deur uit haar hand laten waaien tegen de deur van mijn C4 aan :(
Ik wist niet dat een open waaiende deur zoveel schade kon aanrichten :shock:

Ik ben geen expert maar ik gok dat ik voor 1200,- schade heb .... er moet iig een nieuwe deur in ... de kleur schijnt nogal lastig te zijn waardoor de gehele zijkant mogelijk gespoten moet worden.(heb ik wel eens gehoord)

Niet leuk voor mij maar ook niet voor mijn collega.

Maargoed ... wat nu ?

- Schadeformulieren invullen.
- 1 deel is voor haar verzekeraar/tussenpersoon
- 1 deel is voor mijn tussenpersoon :?:

Moet ik nu eerst wachten op een reactie van haar verzekering voordat ik naar een schadeherstelbedrijf ga of kan ik het gelijk laten maken .... of moet ik het eerst laten taxeren ?

Krijg ik van haar verzekeraar een bedrag om het te laten fixen ? ... of regelt het schadebedrijf dit ?

Kweenie ? .... ik ben in de afgelopen 18 jaar nog nooit met schade in aanraking gekomen (behalver dan mijn ax-moord sessie's :oops: )
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Wat te doen bij schade

Postby Browny » TueJan03, 2012 8:41:29 PM

Volgens mij iig eerst taxatie van de schade. Kan je zelf misschien nog wat steenslag in laten verweven oid. :-)
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Wat te doen bij schade

Postby pocketmech » TueJan03, 2012 8:54:15 PM

Jouw verzekeraar kan je vertellen waar je je auto bij voorkeur moet laten repareren (je bent het niet verplicht en kan ook een ander adsres kiezen). Dat kan op relatief korte termijn zeker als je wa casco of meer hebt (zoals all risk). En nog zekerder als de schuldvraag helder is, dan kan dat meteen. Het spuiten? De spuiter moet uit kunnen waaieren en dient dus totaan een onderbreking te kunnen spuiten. Moeilijke kleuren zijn voor een goede menger/spuiter geen probleem. Ik denk overigens dat je met je schatting aardig in de buurt zit :( Sterkte en ik hoop op een snelle afdoening!
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(
User avatar
pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 421
Joined: FriMay15, 2009 6:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Wat te doen bij schade

Postby Rock's » TueJan03, 2012 9:28:30 PM

Browny wrote:Volgens mij iig eerst taxatie van de schade. Kan je zelf misschien nog wat steenslag in laten verweven oid. :-)


Ik heb een klein deukje aan de andere kant zitten ... en ik zat er vanmorgen nog aan te denken om hem te draaien zodat hij met zijn neus in de wind stond zodat mijn deur niet zou openwaaien :( ... had ik het maar gedaan want dat deukje zit vlak bij waar hij dan geraakt zou zijn.

Ik denk dat ik bij een zeer goed bekend staand schadebedrijf in de buurt de boel laat fixen :roll: .... mogelijk kunnen ze het deukje aan de andere zijde meenemen binnen het budget van het taxatieraport (ik denk het eigenlijk niet)

Maar in dit geval kan ik dus het beste wachten op het taxatieraport .... ik neem aan dat ik word gebeld door de taxateur voor een afspraak om de schade op te nemen ???

Net ff een schadeformulier ingevuld (mijn zijde) .... pfffffffffff dat is nog een klus, en dan doe ik het nog aan de keukentafel ..... ik ben van mening dat het in een klein autootje langs de vluchtstrook met de papieren op je knie niet te doen is .... :?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Wat te doen bij schade

Postby Browny » TueJan03, 2012 9:35:27 PM

Je kan ook bij dat bedrijf in de buurt een offerte laten opstellen. Dan heb je die iig vast. Wellicht voldoende voor de verzekeraar van je collega.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Wat te doen bij schade

Postby Rock's » TueJan03, 2012 9:43:48 PM

Goed plan Ivar ... Tnx.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Wat te doen bij schade

Postby Henk Bats » TueJan03, 2012 10:54:28 PM

Browny wrote:Je kan ook bij dat bedrijf in de buurt een offerte laten opstellen. Dan heb je die iig vast. Wellicht voldoende voor de verzekeraar van je collega.


Zo snel mogelijk laten taxeren bij een erkend autoschadebedrijf en bedrag invullen op de achterzijde van het schade formulier verder compleet invullen en opsturen.

En even bellen met jouw verzekering om alvast telefonisch te melden en af te spreken hoe verder te handelen.

Sterkte verder met de schade afhandeling.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Rio97 » TueJan03, 2012 11:01:14 PM

Afgelopen april is mijn AX van achteren aangereden. Bij mij is het toen als volgt gegaan.
Binnen een week heb ik de schade bij mijn vaste garage laten taxeren en samen met het ingevulde schadeformulier aan mijn verzekering opgestuurd.
Gezien de aard van het ongeluk werd de verzekeraar van de tegenpartij aansprakelijk gesteld voor het getaxeerde bedrag.
Omdat ik een aanvullende rechtsbijstand heb op mijn WA deed de rechtsbijstand de verdere afhandeling.
Vervolgens moest ik de auto nog een keer ter beschikking stellen voor taxatie van de expert van de verzekering in een garage van mijn eigen keuze.
Het bedrag dat uit deze laatste taxatie rolde kreeg ik uiteindelijk uitgekeerd.

Mocht je aantoonbare vervolgschade hebben omdat je nu bijvoorbeeld de wintersport hebt moeten annuleren, dan kun je de annuleringskosten ook indienen bij de tegenpartij.

Succes met de afhandeling!
Een schadebedrijf dat hier in de regio goed staat aangeschreven: http://www.oudshoornenruygt.nl
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Wat te doen bij schade

Postby Rock's » WedJan04, 2012 8:24:53 PM

Vandaag even langs skiljan (herstelbedrijf) gereden om een taxatie te laten doen ...
Het gaat ongeveer 1000,- kosten

Wonderbaarlijk genoeg gaan ze de deur uitdeuken :shock: en vervolgens de boel spuiten en uit laten nevelen.
hij beloofde mij een herstel van 100% :)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Wat te doen bij schade

Postby Rob GT » FriJan06, 2012 10:18:02 PM

Idd, als je rechtsbijstand hebt regelen zij alles voor je. In theorie dan tenminste.

Heb je trouwens ook de achterkant ingevuld? Dat wordt wel eens vergeten ;)
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: Wat te doen bij schade

Postby Rock's » SatJan07, 2012 12:11:19 PM

Gisteren het formulier bij mijn tussenpersoon gebracht ... hij gaat alles regelen. :)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Wat te doen bij schade

Postby Punaxio » SunJan15, 2012 7:36:14 PM

Mooi kl*te Aad!

Heb ook gehoord dat het vrij lastig is een kleur juist te doen waardoor soms hele zijkanten gespoten moeten worden. Nou ben ik zelf een man van kleurverschil, kan er absoluut niet tegen!

Sterkte
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Re: Wat te doen bij schade

Postby Rock's » MonJan16, 2012 7:04:33 AM

De man van het schadebedrijf heeft mij gegarandeerd dat het resultaat 100% zal zijn ...
Hij zij wel dat mensen na schade juist erg kritisch naar eventueel kleurverschil gaan zoeken wat ze voorheen nooit hebben gedaan maar door lichtval en/of verschillende materialen kan het lijken op kleurverschil die er voor de schade ook was.

Woensdag word hij gefixt ...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Wat te doen bij schade

Postby Mastenhose » MonJan16, 2012 11:49:45 AM

Inclusief de stootstrips Aad?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Wat te doen bij schade

Postby Rock's » MonJan16, 2012 8:35:06 PM

Mastenhose wrote:Inclusief de stootstrips Aad?



Nope ... is denk ik niet mooi
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel


Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

cron