Het aanhanger project (voltooid)

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » WedSep12, 2012 3:01:12 PM

haha ja ook vet, maar dan kom je in de problemen met je kogeldruk :lol:

Maar zo'n groot logo lijkt me heel vet, en is beter dan spuiten.
We'll see wat 't wordt.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Losroyos » WedSep12, 2012 3:06:26 PM

Treu ;) komt er vast goed uit te zien. ook zonder bus :P
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » ThuSep13, 2012 7:32:26 PM

Weer een aantal kleine vorderingen op het afwerkingsfront

Zo hebben we weer een tankdop (de oude had ik gedemonteerd omdat ik het slot voor de voorklep nodig had). Ff langs de sloop gereden en daar met een schroevendraaier de tankdop eruitgedraaid (geen sleutel nodig :wink: ) Ook zo weer teruggeplaatst maar dan met het kapje van Mr. Krabs
Image

Ook heb ik eindelijk alle rubbers op maat gemaakt en ze goed geplaatst. Voor het "been gedeelte" van de aanhanger (het gedeelte wat aan de aanhanger zit, waar de klep voor komt) heb ik een ander soort rubber gebruikt dan het deurrubber. Dit rubber is iets smaller, subtieler en flexibeler. Ook zit er een "stootrand" aan :D
Image

Image

En zoals je al kunt zien zit er weer vloerbedekking in de aanhanger! De vloermat had ik bewaard, en heb ik nu op maat gemaakt. Jammer van de gaten die boven de tunnel zitten, maar daar doe je nix aan (of ik moet nog wat rondjes met dezelfde diameter uitknippen/snijden en deze erin plakken. maar weet niet of het daar beter van wordt)
Ook heb ik de kapjes die de dorpel afwerkten weer teruggeplaatst. De voorste kapjes moest ik even op maat maken, maar 't zit er weer (soort van) strak in!
Image

Best wel een net resultaat denk ik zo!
Dus wat rest nog: Zorgen dat het voorraam open kan blijven staan (weet nog niet of ik wel gasveren ga gebruiken, misschien wordt het gewoon het idee als bij je motorkap. een los stangetje die je ergens in kan klikken/haken), driehoekige reflectoren weer achterop plaatsen, witte reflectoren voorop weer plaatsen, gele reflectoren goed bevestigen (in plaats van met dubbel duc-tape :oops: ), en een fatsoenlijke stevige ophanging voor het neuswiel. Ook wil ik trouwens nog de rest van de vloermat gebruiken om in de kofferruimte een vloerbedekking te hebben (de originele was in 2 stukken geknipt voor de LPG tank).

Maandag ga ik ermee naar mijn stage, waar we een weegschaal hebben die tot 500Kg gaat. Hier het totaal gewicht en de kogeldruk eens meten. Ben benieuwd!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Losroyos » FriSep14, 2012 12:30:08 AM

Ja ziet er goed uit :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » SatSep15, 2012 9:30:37 PM

Het Citroën HY logo is besteld, zal waarschijnlijk maandag of dinsdag binnenkomen. Deze week geen tijd om 'm erop te zetten, maar dat komt nog wel. Voor het zeer schappelijke prijsje van €13,- incl. verzenden!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Wheelnut » SunSep16, 2012 12:47:59 PM

Zozo... Ik had gedacht dat die logo's veel gezocht zouden zijn, en daardoor onmogelijk duur...
Als je er al een had mogen kopen vanwege dat "aan niet-leden wordt niet verkocht"...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » MonSep17, 2012 7:01:40 AM

Wheelnut wrote:Zozo... Ik had gedacht dat die logo's veel gezocht zouden zijn, en daardoor onmogelijk duur...
Als je er al een had mogen kopen vanwege dat "aan niet-leden wordt niet verkocht"...


Ja dat had ik dus ook gedacht, maar bij het Citroën HY team is het gewoon een voorraad artikel, voor €5.50 per stuk (per dakje/chevron dus). Er wordt inderdad niet verkocht aan niet-leden, maar voor het logo (en misschien het aanhanger verhaal erbij) wilde hij wel een uitzondering maken.

dus voila, voor weinig geld, een groots logo (letterlijk en figuurlijk :D )
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby JPG-slalom-racing » MonSep17, 2012 7:15:55 PM

Ik vind het te gek dat je m'n ideetje gebruikt. Maak er iets van, ik vertrouw je!!! :)
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Wheelnut » MonSep17, 2012 7:49:25 PM

Of plak ze er op de DS3 (of DS4, of DS5) manier op...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » MonSep17, 2012 9:19:51 PM

JPG-slalom-racing wrote:Ik vind het te gek dat je m'n ideetje gebruikt. Maak er iets van, ik vertrouw je!!! :)


ja, goede ideeën moeten beloond worden ;-) Ik had er zelf nog niet aan gedacht, maar vind het écht een goed idee. Zo'n levensgroot logo voorop (en ook nog voor een goede prijs) siert de aanhanger ongetwijfelt!

Wheelnut wrote:Of plak ze er op de DS3 (of DS4, of DS5) manier op...

Je bedoelt dat het logo in het midden zit en doorloopt met horizontale lijnen naar de zijkant? Ik weet niet of ik het nieuwe en het oude logo van Citroën kan mixen. Daarnaast wordt het lastig om chromen lijntjes te maken die netjes aansluiten op het HY logo. Opzich zou zo'n lijntje trouwens wel vet zijn om Citroën ax bovenop te zetten...

Eerst maar eens wachten tot ze binnen zijn.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Wheelnut » TueSep18, 2012 8:02:08 AM

Holländer wrote:Je bedoelt dat het logo in het midden zit en doorloopt met horizontale lijnen naar de zijkant? Ik weet niet of ik het nieuwe en het oude logo van Citroën kan mixen. Daarnaast wordt het lastig om chromen lijntjes te maken die netjes aansluiten op het HY logo. Opzich zou zo'n lijntje trouwens wel vet zijn om Citroën AX bovenop te zetten...



Waar heb jij het nou weer over?

Ik bedoel deze:

Image

Beide chevrons zijn een kwartslag gedraaid, zodat een S-vorm ontstaat...
Lijkt mij niet zo moeilijk om te doen...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby AlexanderB » TueSep18, 2012 9:16:03 AM

.....en nu zie ik het pas.. ik snapte die S al niet.. :P nooit van zo dichtbij bekeken
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Wheelnut » TueSep18, 2012 2:01:24 PM

Is bij de Citroën-dealer werken toch nog ergens goed voor geweest...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby JPG-slalom-racing » TueSep18, 2012 5:49:19 PM

AlexanderB wrote:.....en nu zie ik het pas.. ik snapte die S al niet.. :P nooit van zo dichtbij bekeken


Ik leer hier ook bij hoor :)
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » TueSep18, 2012 7:37:19 PM

sluit me bij het groepje aan, dat wist ik ook niet! ik dacht dat je het over de voorkant van een DS3 had, de doorlopende lijnen in de grille.

Vind dit teken trouwens lang niet zo vet als het originele Citroën teken. Ga dus toch gewoon voor 't "normale"
morgen vertrekken met de aanhanger naar mijn schoolkamp. Rijden naar eindhoven, met 12 autobanden en nog wat troep achterin. kijken hoe die 't houd!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » MonSep24, 2012 11:45:04 AM

Het Citroën HY logo is binnen! en hij is groot :D

Was wel een 2e hands met verfresten enzo, dus die heb ik gister eerst ff gepoest met turtle wax. Glimt nu weer als een nieuwe! Hopelijk kan ik deze binnenkort op de voorplaat monteren, 't zal 'm zeker goed staan!

de reis naar Eindhoven is goed verlopen, alleen met het gewicht in de aanhanger (en in de auto) is de 1.1 niet meer vooruit te branden! Ik heb de hele reis tussen de 90 en 100km/h gereden, wat de aanhanger prima vond. Ligt als een blok op de weg! Het enige nadeel is dat die met gewicht erin op sommige wegdekken (in denk icm wind) toch nog wat gaat stuiteren aan de voorkant. Ik weet niet of dit in de dissel zit, of in de ophanging van de voorkant. Opzich zou ik er een vierkante dissel op kunnen zetten, maar denk niet dat ik dit ga doen.

deze week de aanhanger een keer mee naar stage om hem in z'n totaliteit te wegen, en om de kogeldruk te meten. Ben benieuwd!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Wheelnut » MonSep24, 2012 3:49:11 PM

Holländer wrote:Met gewicht in de aanhanger (en in de auto) is de 1.1 niet meer vooruit te branden!


Pas d'un surprise...
Zelf merk ik al dat m'n torretje harder moet trekken als ik één passagier heb...

Wat bedoel je met "stuiteren aan de voorkant"? Dat je dissel op je trekhaak klappert? (soort van loskomen, zeg maar?)
Kan ook zijn dat je aanhanger niet helemaal goed beladen is natuurlijk...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » MonSep24, 2012 6:12:00 PM

nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat halverwege de dissel (ter hoogte van de voorkant van de aanhanger) de aanhanger op en neer gaat. Het is dus niet de achteras, niet de dissel op de trekhaak, maar daar tussenin. Dit kan liggen aan een dissel die niet stijf genoeg is, of aan dat de voorkant van de aanhanger niet stijf genoeg is. Ben bang dat het 't laatste is...

even een sfeerinpressie van het Citroën HY logo:
Image
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Terminal » MonSep24, 2012 6:24:09 PM

Kun je niet een dwarsblak in de voetenbak lassen, en die dan weer vastbouten of lassen aan de dissel? En als je daar kokerprofiel voor neemt kost je ook niet zoveel ruimte.

Edit, En wat zijn die Chevrons gaaf zeg! :love7:
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby AlexanderB » MonSep24, 2012 6:35:34 PM

ik geloof dat ie dat al gedaan heeft.. maybe ff n dwarsbalkje(in de lengte) van de wielkastrand/bankrand naar de voor-onderrand lassen, wel zichtbaar als je de deuren opendoet, maar zou zeker moeten helpen voor de stabiliteit..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

PreviousNext

Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron