Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby grietje » MonNov12, 2012 12:57:05 PM

Lieve mede AX bezitters,

Stel ik kan iets organiseren voor jullie (of andere autoclubs), op een bijzonder leuke locatie met alle faciliteiten.

Wat zouden jullie dan verwachten, leuk vinden, belangrijk vinden?

Stel: een sleutelmeeting
- Wat voor reparaties wil je hier doen?
- Hoeveel mensen denken jullie dat er komen?
- Wat zouden jullie per persoon willlen betalen?
- Ik neem aan in het weekend?
- Wat voor faciliteiten verwacht je/wil je en hoeveel per bezoeker?
- Eten erbij? Wat verwacht je daar van?

Stel: Een meeting in workshop achtige sfeer
- Wat zou je willen leren?
- Wie zou je verwachten dat die cursus/workshop geeft?
- Praktijk gedeelte?
- Eten erbij?



Stel de locatie kan ook wekelijks/maandelijks cursussen geven, of 2 daagse cursussen oid, met alles met betrekking tot de auto...
- Wat voor cursussen zou jij interessant vinden?
- Welke faciliteiten heeft de locatie volgens jou daar voor nodig?


Alle input is welkom en wie weet kan ik jullie daarvoor 'bedanken' dmv een meeting ;-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby Losroyos » MonNov12, 2012 3:51:22 PM

Als je iets met een workshop wil doen, Ik kan alleen maar leren uit praktijk.

Sleutel meeting lijkt me wel wat. al is het alleen maar om een beurtje uit te voeren of iets in die richting. Misschien leuk als dit na de wintercheck ergens gebeurt. Somige krijgen dan van de Citroen dealer een lijstje met dingen die gedaan moeten worden. Maar kunnen durven ze niet zelf te doen en zouden de auto anders weg moeten brengen. Kwa eten lekker bij vette hap houden denk ik. En betalen. ik weet niet wat een normale prijs is maar je moet wel onderschijt maken in mensen die komen helpen en mensen die daadwerkelijk een sleutel plek nodig hebben.

Kwa prijs. ik weet niet wat normaal is maar zolang het schapelijk onder de prijzen van een universele garage zitten. Dan zou ik intresse hebben.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby Wheelnut » MonNov12, 2012 5:45:45 PM

Je bedoelt "onderscheidt". Mensen onderschijten vind ik nogal smerig...

Maar goed, een sleutelmeeting zou ik wel leuk vinden. Al is het maar om een handje te helpen.
Zelf zou ik m'n achterste draagarmrubbers wel willen vervangen. (van de voorwielophanging dus...)

Kwa faciliteiten: Een beetje standaard wat je in een werkplaats mag verwachten.
Dus een volledige gereedschapsset met ratels, doppen, ringsteeksleutels, momentsleutels e.d., een krik, eventueel een bandenmontage en -balanceerapparaat, en een brug of twee is helemaal mooi! (maar niet noodzakelijk, met assteunenen kom je al een heel end)
Heb je voor het vervangen van draagarmrubbers nou een pers nodig? Voor de voorste wel, dat weet ik zeker, maar de achterste?

Maar het belangrijkste is natuurlijk ruimte om aan meerdere AX-en tegelijk overdekt te kunnen sleutelen...

Kwa eten: Mwa, kweenie. Frituur en broodjes (gezond)? Zelf ben ik niet echt van de vette hap...

Wat ik er voor betalen wil: Een paar tientjes?

Zou het mogelijk zijn om de "locatie" voor een heel weekend in beslag te nemen? Is maar een idee?
Zo zouden er ook iets grotere werkzaamheden verricht kunnen worden... Maar ik neem aan dat dat gelijk twee keer zo duur wordt?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby grietje » MonNov12, 2012 7:06:06 PM

thanx voor de input alvast!

Ik 'heb' een locatie, maar wij zoeken daar een invulling voor.
De locatie houdt in: 3 bruggen, spuitcabine, veel ruimte, vrijwel al het gereedschap (binnenkort ook banden apparaten, pers en grote straalkast en zelfs speciaal gereedschap voor oudere auto's), koffie/thee, leslokalen etc. Die is perfect dus.

Echter het moet benut worden, de rekeningen betaald etc ;-) Dus vandaar dat ik zoek naar invullingen op zon manier dat het ook leuk is en gezellig is en andere er ook hun voordeel van hebben. Een 2 dagen cursus (koppakking vervangen?:P) kan natuurlijk ook, ook bijv za en week erna za. Als we een van mijn auto's als test object gebruiken is dat geen probleem, die schuiven we gewoon weer aan de kant doordeweeks.Ben ook niet zo bang dat die stuk gaat :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby AlexanderB » MonNov12, 2012 8:05:00 PM

Sleutelmeetings, tof!
- alles van een kleine beurt/oliewissel, t/m dingen vervangen aan het onderstel en de remmen en d'riem..?
- aanwezig gereedschap helpt altijd, helemaal als je met meerdere auto's tegelijk bezig gaat. Ik heb zelf veel gereedschap voor mezelf, maar niet alles..
- Broodjes + snacks, maybe ook broodjes met wat gezonde dingen voor mensen die dat lekker vinden
- Paar flessen frisdrank + bekertjes, of op zn minst een aanwezig-zijnde blikjesautomaat ofzo..
- liefst met toegang tot een of een paar bruggen, maar zonder kunnen veel klussen ook prima. (Zo blijkt)
- betalen.. iets van 2-3 tientjes p/p lijkt me redelijk, afhankelijk van watvoor klus je wilt uitvoeren.. misschien inderdaad onderscheid tussen de helpende mensen, en de geholpen mensen?

Ik heb zelf een klus-adresje waar ik voor een paar tientjes terecht kan, (€50 voor het weekeinde van vrijdag t/m maandag 09.00, anders €30 voor de 1e dag en €20 voor elke volgende dag. (dag =24 uur van 09.00 tot 09.00)) dus als het meer dan dat is, is het voor mij niet interessant.

Weekeinde is nog beter, sommige klussen lopen wel eens uit, en dan kan je 's avonds of de volgende dag nog even door. Enige/grote nadeel is dat de onderdelenzaak op zaterdagmiddag dicht gaat, en pas maandag weer open is, dus voor onverwachte defecten is zondag een bijzonder slechte dag..

---------------------------------

In cursus-formaat zou ik zelf iets minder interesse in hebben, er is weinig wat ik nog niet kan repareren aan auto's..
Maybe als het echt iets is wat ik op mn CV kan zetten, als het gecertificeerd ofzo is.. Alleen dan is het meestal erg duur..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby Wheelnut » MonNov12, 2012 8:11:24 PM

In zo'n geval zou voor mij een examen 1e Autotechnicus of een APK-cursus helpen, maar ik denk niet dat dat erin zit...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby pocketmech » MonNov12, 2012 8:13:52 PM

Ook leuk: in een tweetal dagen met een kluitje volk een standaard ax op 4gats onderstel en dikkere motor omzetten. Er zijn vast gegadigden die dit willen en de parts en huur willen betalen. Knutselaars die onder begeleiding ervaring op willen doen ook wel. Hardcore techneuten zijn er ook wel en iedereen lust vette hap en bier/fris. Heb wat voorbeelden van laro chassiswissels in engeland gezien.......Vet leuk en een dolgelukkige bezitter na afloop. Heb je ruimte voor een paar stretchers? :)
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(
User avatar
pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 421
Joined: FriMay15, 2009 6:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby grietje » MonNov12, 2012 9:20:44 PM

pocketmech wrote:Ook leuk: in een tweetal dagen met een kluitje volk een standaard AX op 4gats onderstel en dikkere motor omzetten. Er zijn vast gegadigden die dit willen en de parts en huur willen betalen. Knutselaars die onder begeleiding ervaring op willen doen ook wel. Hardcore techneuten zijn er ook wel en iedereen lust vette hap en bier/fris. Heb wat voorbeelden van laro chassiswissels in engeland gezien.......Vet leuk en een dolgelukkige bezitter na afloop. Heb je ruimte voor een paar stretchers? :)

Dit kan sowieso op die locatie maar is handiger met wat kleinere groepen. (3/4 man). Zijn ook wel dingen die er nu al gebeuren ;-)

Wheelnut wrote:In zo'n geval zou voor mij een examen 1e Autotechnicus of een APK-cursus helpen, maar ik denk niet dat dat erin zit...

Vind ik een hele goede van je en ga ik zeker proberen werk van te maken.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby Laurent » MonNov12, 2012 9:48:27 PM

pocketmech wrote:Ook leuk: in een tweetal dagen met een kluitje volk een standaard AX op 4gats onderstel en dikkere motor omzetten. Er zijn vast gegadigden die dit willen en de parts en huur willen betalen. Knutselaars die onder begeleiding ervaring op willen doen ook wel. Hardcore techneuten zijn er ook wel en iedereen lust vette hap en bier/fris. Heb wat voorbeelden van laro chassiswissels in engeland gezien.......Vet leuk en een dolgelukkige bezitter na afloop. Heb je ruimte voor een paar stretchers? :)

Ik heb meer interesse in het helemaal hard maken van mijn AX. Zeg maar zo dat hij de komende jaren zonder problemen mee kan.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby grietje » FriNov16, 2012 6:58:52 PM

Maar 3 geinteresseerde is niet echt een grote opkomst dan ? Wil zoiets werken moeten we toch wel iets meer opkomst hebben ;-)

Is de frikandellen meeting in dec/jan overleden?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby Drake » FriNov16, 2012 8:19:19 PM

ik denk dat er wel animo is maar vooral als er zaken als kosten en locatie wat concreter bekend zijn ;)
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby CitroenZetiX » SatNov17, 2012 8:55:43 AM

Ja gezellig.
Wil graag wat meer leren.
Heb ook een aantal dingen die ik graag zelf wil doen, maar niet durf.
Ben bang dat ik iets sloop ipv maak.

Zeg maar waar en wat het kost en wat er nodig is.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby Browny » SatNov17, 2012 11:34:24 AM

Leuk initiatief romy!
Wees je er aub wel van bewust dat er ook risico's aanzitten. Het is zo lullig als de complete doppenset na afloop niet meer compleet is, iemand een setje dempers mist of iets dergelijks. Daarnaast zijn er misschien clubleden die denken alles te weten, maar meer kapot kunnen maken dan repareren of met (levens)gevaarlijke beun oplossingen werken.

Ik wil je initiatief absoluut niet de grond in boren, maar heb wel graag dat je je bovenstaande goed realiseert. De frikandellenmeeting gaat helaas niet meer door vanwege een soort voorval als hierboven benoemd.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby Terminal » SatNov17, 2012 6:34:17 PM

Ik maak hieruit op dat je bezig bent een soort van Doe Het Zelf garage op te zetten?

Plannen klinken goed, maar wat Browny zegt klopt wel inderdaad... gereedschap dat niet meer compleet is kun je voorkomen door het te verhuren met borg, niet compleet meer dan gewoon de borg niet meer terug.
Missende onderdelen, ja dat is zelf er op letten, en een stukje vertrouwen dat je zal moeten hebben in de mede sleutelgenoten.

Als je het ziet als echt een DHZ garage, en minder als een sleutelmeeting dan kun je dat soort dingen wel voorkomen denk ik. In een normale DHZ garage laat je ook niet zomaar alles slingeren en moet je een borg betalen voor gebruik van gereedschap :).

Heb persoonlijk wel interesse, mits het op een handige locatie ligt ( is voor iedereen anders ), en de prijzen redelijk zijn( is ook weer voor iedereen anders ).
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby MNM(tm) » TueNov20, 2012 3:12:38 PM

Super interessant!!! (Y)

M'n groene dieseltje moet eigenlijk een grote beurt krijgen en om dat in deze maanden buiten op straat te gaan doen is een beetje pijnlijk (kou enzo).
Daarnaast zou ik de dynamo eens willen reviseren en de startmotor reviseren/vervangen.

Browny heeft zeer zeker een goed punt, maar anderzijds geldt bij een 'echte' DHZ garage ook dat je zelf volledig verantwoordelijk bent voor de (technische) staat van de auto voor, tijdens en na de werkzaamheden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby Wheelnut » TueNov20, 2012 8:35:23 PM

grietje wrote:
Wheelnut wrote:In zo'n geval zou voor mij een examen 1e Autotechnicus of een APK-cursus helpen, maar ik denk niet dat dat erin zit...

Vind ik een hele goede van je en ga ik zeker proberen werk van te maken.


Uhm, voor een examen 1e automonteur moet je, naar ik begrepen heb, in dienst zijn bij een autobedrijf (ben ik niet), én de bijbehorende MBO-3 theoriestof voldoende afgerond hebben (heb ik wél).
Voor een APK-examen moet je zelfs een aantal jaar ervaring hebben in het vak.

Voor een sleutelmeeting zal het er niet in zitten. Was ook meer als een grapje bedoeld :S...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby grietje » WedNov21, 2012 11:30:06 AM

Drake wrote:ik denk dat er wel animo is maar vooral als er zaken als kosten en locatie wat concreter bekend zijn ;)

Daarom dit topic, voor welk bedrag zou je er interesse in hebben, en welke eisen heb je aan de locatie om er interesse in te hebben. Dat is precies mijn vraag in dit topic ;-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby grietje » WedNov21, 2012 11:33:47 AM

Browny wrote:Leuk initiatief romy!
Wees je er aub wel van bewust dat er ook risico's aanzitten. Het is zo lullig als de complete doppenset na afloop niet meer compleet is, iemand een setje dempers mist of iets dergelijks. Daarnaast zijn er misschien clubleden die denken alles te weten, maar meer kapot kunnen maken dan repareren of met (levens)gevaarlijke beun oplossingen werken.

Ik wil je initiatief absoluut niet de grond in boren, maar heb wel graag dat je je bovenstaande goed realiseert. De frikandellenmeeting gaat helaas niet meer door vanwege een soort voorval als hierboven benoemd.

Ivar, thanx voor input. Locatie is een al draaiende DHZ garage en dus bekend met de risico's. Het enige wat ik wil doen is een soort ' club pakket' samen stellen met wat verschillende tinten/smaken zodat het interessant word voor meetings/clubdagen. Maar elke autoclub is anders en heeft andere eisen. Vandaar mijn vraag: tegen welke kosten en welke eisen heb je om te komen, dan kan ik kijken of dat haalbaar is.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby grietje » WedNov21, 2012 11:39:55 AM

Wheelnut wrote:
grietje wrote:
Wheelnut wrote:In zo'n geval zou voor mij een examen 1e Autotechnicus of een APK-cursus helpen, maar ik denk niet dat dat erin zit...

Vind ik een hele goede van je en ga ik zeker proberen werk van te maken.


Uhm, voor een examen 1e automonteur moet je, naar ik begrepen heb, in dienst zijn bij een autobedrijf (ben ik niet), én de bijbehorende MBO-3 theoriestof voldoende afgerond hebben (heb ik wél).
Voor een APK-examen moet je zelfs een aantal jaar ervaring hebben in het vak.

Voor een sleutelmeeting zal het er niet in zitten. Was ook meer als een grapje bedoeld :S...

Voor de locatie is het wel degelijk een optie om 'uittebreiden' :) (uiteraard losstaand van meetings).
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Mag ik jullie wat vragen; sleutelmeeting?

Postby Wheelnut » WedNov21, 2012 6:52:46 PM

Toch denk ik dat MBO-3 examens een beetje te veel zijn voor een weekendje...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Next

Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests

cron