Moderator: webmasters
Timo wrote:Ook ik mag niet klagen, gemiddeld 1 op 17.3. Ga er vanuit dat dit nog wel beter kan, ook omdat mijn kleppen nog gesteld moeten worden, icm met een aantal andere handelingen denk ik dat het verbruik zomaar richting de 1 op 19 kan gaan!
Laurent wrote:Timo wrote:Ook ik mag niet klagen, gemiddeld 1 op 17.3. Ga er vanuit dat dit nog wel beter kan, ook omdat mijn kleppen nog gesteld moeten worden, icm met een aantal andere handelingen denk ik dat het verbruik zomaar richting de 1 op 19 kan gaan!
1:17,3 is niet slecht. Heb het de afgelopen weken niet echt bijgehouden, maar ik draai zo'n 1:15 a 1:16 met mijn 1.1i, gemengd verkeer. Door de weeks korte stukjes, in de weekenden lange stukken (80 tot 120 km op een dag is geen uitzondering).
Dat is netjes. Overigens maak ik mij niet zo druk meer als het lampje van de tank aan gaat. 1x gehad afgelopen jaar en dacht toen echt: Nou, er zal wel een liter of 38 in gaan, bleef het hangen op 33 liter ofzo... Damn, er zat dus gewoon nog 10 liter in de tank. Bijna een kwart tank nog dus.Timo wrote:Zeker niet slecht! Afgelopen 2 dagen weer 600KM gereden, en heb nog een kwart tank volgens mijn benzinemeter! We gaan het zien!
Laurent wrote:[..] Overigens maak ik mij niet zo druk meer als het lampje van de tank aan gaat. 1x gehad afgelopen jaar en dacht toen echt: Nou, er zal wel een liter of 38 in gaan, bleef het hangen op 33 liter ofzo... Damn, er zat dus gewoon nog 10 liter in de tank. Bijna een kwart tank nog dus.
AlexanderB wrote:Lampje hoort in principe aan te gaan als dr nog 8 liter in zit ja, dat klopt.
Instructieboekje (070-NL-2-87) - Pagina 19 wrote:Brandstofmeter
[..]
Controlelamp brandt: reserve ca. 5 liter
Instructieboekje (AX-NL-2004) Citroën AX - Pagina 25 wrote:Brandstofmeter
Zodra het waarschuwingslampje voor de minimum brandstof blijvend gaat branden, zit er nog ca. 5 liter reservebrandstof in de tank.
Hij stond echt aan. Op het moment dat ie aan ging, moest ik nog zo'n 30 km naar de pomp.MBa@NL wrote:Vergeet niet dat er een groot verschil zit in aangaan en blijven branden... Als hij even aanflikkert (in een bocht bijv.) dan kan het zomaar nog 10 liter zijn. Blijft het echt continue branden dan gaat het richting de 5 liter.
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests