Moderator: webmasters
Buks wrote:Haal denk ik rond de 1:14,5 met mn 14 trs inj. met een rustige rijstijl, dat wel. Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een auto meer verbruikt in de winter??
bad_my84 wrote:Buks wrote:Haal denk ik rond de 1:14,5 met mn 14 trs inj. met een rustige rijstijl, dat wel. Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een auto meer verbruikt in de winter??
Het motorblok is kouder als je start, en het duurt ook langer voordat het warm is. Een koude motor heeft meer benzine nodig om te blijven draaien dan een warme. Dus dan spuit je injectie meer benzine in.
TjizZzuH wrote:bad_my84 wrote:Buks wrote:Haal denk ik rond de 1:14,5 met mn 14 trs inj. met een rustige rijstijl, dat wel. Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een auto meer verbruikt in de winter??
Het motorblok is kouder als je start, en het duurt ook langer voordat het warm is. Een koude motor heeft meer benzine nodig om te blijven draaien dan een warme. Dus dan spuit je injectie meer benzine in.
Dat dacht ik ook al...hoe kan het dan dat afgelopen vrijdag (nadat het snachts dus op sommige plaatsen -20 is geweest) mijn auto bij normaal rijden (= rustig optrekken en 90 km/u @ 2700 rpm) binnen 5 minuten al op temperatuur was? De temperatuur bleef daarna normaal zolas ie anders ook zou zijn
Browny wrote:TjizZzuH wrote:bad_my84 wrote:Buks wrote:Haal denk ik rond de 1:14,5 met mn 14 trs inj. met een rustige rijstijl, dat wel. Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een auto meer verbruikt in de winter??
Het motorblok is kouder als je start, en het duurt ook langer voordat het warm is. Een koude motor heeft meer benzine nodig om te blijven draaien dan een warme. Dus dan spuit je injectie meer benzine in.
Dat dacht ik ook al...hoe kan het dan dat afgelopen vrijdag (nadat het snachts dus op sommige plaatsen -20 is geweest) mijn auto bij normaal rijden (= rustig optrekken en 90 km/u @ 2700 rpm) binnen 5 minuten al op temperatuur was? De temperatuur bleef daarna normaal zolas ie anders ook zou zijn
omdat je temperatuur meter niet de temp. van je olie aangeeft maar dat van je koelvloeistof en dat is snel warm, zeker als je rustig rijdt bijvoorbeeld in de file.
Dat dacht ik ook al...hoe kan het dan dat afgelopen vrijdag (nadat het snachts dus op sommige plaatsen -20 is geweest) mijn auto bij normaal rijden (= rustig optrekken en 90 km/u @ 2700 rpm) binnen 5 minuten al op temperatuur was? De temperatuur bleef daarna normaal zolas ie anders ook zou zijn
TB wrote:Ik rij dus sinds kort met een AX 1.1 TGE uit 1992 zoals wel bekend. Ik ben toch wel benieuwd naar het verbruik.
Toen ik de auto ophaalde heb ik gelijk getankt, maar omdat de dagteller het niet doet heb ik t niet echt bijgehouden (ga ik binnenkort wel even naar kijken want is wel handig als ie t zou doen). Heb nu zo een 200 km gereden en heb ruim 1/4 tank verbruikt.
Wat is jullie verbruik?
Adri wrote:...Het zou ook nog kunnen zijn dat je smerende werking van je olie afneemt door de kou en je dus een verhoogde wrijving krijgt...
Anouschka wrote:Eerder tankte ik altijd Euro 95, toen heb ik van de zomer een paar keer V-Power getankt en das was echt super! Reed ruim 100 km meer op een volle tank dan met Euro 95.
kakanox wrote:TB wrote:Ik rij dus sinds kort met een AX 1.1 TGE uit 1992 zoals wel bekend. Ik ben toch wel benieuwd naar het verbruik.
Toen ik de auto ophaalde heb ik gelijk getankt, maar omdat de dagteller het niet doet heb ik t niet echt bijgehouden (ga ik binnenkort wel even naar kijken want is wel handig als ie t zou doen). Heb nu zo een 200 km gereden en heb ruim 1/4 tank verbruikt.
Wat is jullie verbruik?
knopje indrukken en draaien he
Cees wrote:P
Open luchtfilter ligt klaar . verbruik zal dus nog iets gaan toenemen.
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests