tja.......

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

tja.......

Postby pechie » MonAug02, 2010 8:31:54 PM

:shock: pechie heeft nu dus echt PECH. @!##!@#!@#@@@ De volcane is eruit. Er was meer aan de hand. Een motor revisie wist ik. Maar ik scheen dus al vier jaar met een lekke koppakking te rijden. compressie verlies. lekkage in het onderste gedeelte. Gat in. Dus bakolie, motorolie,en koelvloeistof AAAAAAAHHHHHHHHHHHHH..... Afscheid nemen dus. En een motorwissel, en bakwissel doe je niet op de openbare weg.

Dus........ geen ax meer. Komt er wel weer hoor. Buurman heeft er nog een, dus komt helemaal goed. En eerlijk gezegd, komt er bij ons ook weer een, of nog wel een. hihihihhiihih.

Maar ben best wel gefrustreerd......
GVDAAAADVVDRR zucht......
pechie.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Postby Joost » MonAug02, 2010 9:59:57 PM

leuk klusje hoor voor op straat.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Re: tja.......

Postby v_u/L-ca+n0 » TueAug03, 2010 8:47:49 PM

pechie wrote::shock: pechie heeft nu dus echt PECH. @!##!@#!@#@@@ De volcane is eruit. Er was meer aan de hand. Een motor revisie wist ik. Maar ik scheen dus al vier jaar met een lekke koppakking te rijden. compressie verlies. lekkage in het onderste gedeelte. Gat in. Dus bakolie, motorolie,en koelvloeistof AAAAAAAHHHHHHHHHHHHH..... Afscheid nemen dus. En een motorwissel, en bakwissel doe je niet op de openbare weg.

Dus........ geen AX meer. Komt er wel weer hoor. Buurman heeft er nog een, dus komt helemaal goed. En eerlijk gezegd, komt er bij ons ook weer een, of nog wel een. hihihihhiihih.

Maar ben best wel gefrustreerd......
GVDAAAADVVDRR zucht......
pechie.



Geeft je een knuffie

liefs vulcano :fluffle
v_u/L-ca+n0
 

Postby CitroCin » TueAug03, 2010 9:00:23 PM

Balen zeg!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image
User avatar
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
 
Posts: 2833
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Postby TTF » TueAug03, 2010 10:06:41 PM

ook al begrijp ik er niks van, klinkt het vervelend :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroen Ax 1.6 gti 92'


Image Image
User avatar
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5416
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Postby Bossie » TueAug03, 2010 10:10:54 PM

TTF wrote:ook al begrijp ik er niks van, klinkt het vervelend :lol:


Sjhøcked pjechie hjeeft nju djus ejcht Pjech. @!##!@#!@#@@@ Dje vjølcane ijs ejruit. Ejr wjas mjeer ajajn dje hjand. Ejejn mjøtør rjevisie wjist ijk. Mjaar ijk sjcheen djus ajl vjier jjaar mjet ejejn ljekke kjøppakjkjing tje rjijden. cjømpressie vjerlies. ljekkage ijn hjet øjnderste gjedeelte. Gjat ijn. Djus bjakølie, mjøtørølie,en kjøelvløeistøf Ajajajajajajajhhhhhhhhhhhhh..... Ajfscheid njemenj djus. Ejn ejejn mjøtørwissel, ejn bjakwissel djøe jje njiet øjp dje øjpenbare wjeg.

Dus........ gjeen Ajx mjeer. Kjømt ejr wjel wjeer hjøør. Bjuurman hjeeft ejr njøg ejejn, djus kjømt hjelemaal gjøed. Ejn ejejrlijk gjezegjd, kjømt ejr bjij øjns øjøjk wjeer ejejn, øjf njøg wjel ejejn. hjihjihjihjhjiihjihj.

Maar bjen bjest wjel gjefrustreerd......
GVDAAAADVVDRR zjucht......
pechie.

(met dank aan http://www.vertaalkompjotter.nl/fries-vertalen)
Begrijp je het nu wel? :lol:
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby CitroCin » WedAug04, 2010 11:42:08 AM

Whahaha hoe kom je erop?
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image
User avatar
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
 
Posts: 2833
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Postby Bossie » WedAug04, 2010 12:00:33 PM

Translate.google.com ondersteund geen Fries, dus moest op zoek naar een alternatieve vertaler ;)
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby Pgoddijn » WedAug04, 2010 12:56:49 PM

Lol @ Bossie :-P.

Maareh, als je al een tijdje rondrijdt met een lekke koppakking merk je dat aan je olieverlies. Maar dat je dan meteen bakolie gaat verliezen? Die snap ik ook niet helemaal.

Slepen en ander blok erin hangen? Ook niet helemaal de optie waar je op zit te wachten (en misschien wel duurder dan een andere AX scoren) maar dan hoef je ook weer geen afscheid te nemen ;-).
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: tja.......

Postby pechie » ThuJul21, 2011 9:22:54 PM

wist gewoon niet waar ik beginnen moest. Blijkt ie al bij aankoop een lekke pakking te hebben gehad. Een ding heb ik wel geleerd... Ik koop een ax die gekeurd is, niet te veel aan mankeerd. Goed in onderhoud is geweest. Ach die hebben we weer.

Gaat nog steeds goed, klein onderhoud. Alleen komen de voorremmen er nu aan bij de nieuwe ax. was een advies punt bij de keuring.


ook dat komt goed.
Dit is een blijvertje.... hoop ik wel.


pechie.. hoop het niet.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Re: tja.......

Postby MNM(tm) » WedJul27, 2011 12:17:23 AM

Ook ik zie het verband tussen een lekke koppakking en bakolie niet helemaal.
De versnellingsbak is een afzonderlijke unit die tegen het motorblok gemonteerd zit.
Deze deelt dus NIET z'n olie met de motor!

En waar zit dat gat dan in? In de carterpan ofzo? Een gat in de zijkant van je blok zou ik wel erg knap vinden: daarvoor moet er toch eerst een serieuze teringklap uit de motor gekomen zijn, als gevolg van een gebroken drijfstang die dan door de zijwand naar buiten komt.

Zo te horen blijft het probleem in ieder geval beperkt tot het motorblok zelf en is er met je versnellingsbak gewoon nix mis. Compressieverlies zou best kunnen door de kapotte koppakking. Zeker als het cylinder #4 betreft, kun je daar best wel flink wat olie door kwijt raken, maar ook een doorslag naar de koelvloeistofkanalen kan het kwijtraken van koelvloeistof veroorzaken (overdruk in het KVS-circuit, welke via het ventiel in de vuldop wordt afgelaten).
't Hele probleem zou dus heel goed gewoon verholpen kunnen worden met een nieuwe koppakking en daarvoor hoeft echt niet de hele AX afgeschreven te worden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: tja.......

Postby pechie » SunAug07, 2011 7:03:48 PM

nouuuuuu.... was wel heel erg blauw achterme. En als er wel sportief meegereden is geweest, en bij ons ook sportief is bereden. Ontstond er steeds meer olie sate in de koelvloeistof. tja ik had het kunnen verhelpen. Hele blok vervangen.

Had gekund. En je kunt wel blijven reanimeren. na plussen en minnen. vind ik het toch wel zonde van die stalen velgen die eronder zaten.......

Dus tijd voor wat anders. Nu zijn we dus alweer drie autoos verder. en weer een ax voor de deur. Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. En met de werkplaatshandboeken, haynes, en jets hilfe ich mich selbst... komen we inmiddels toch wel een heel eind. Zelfs de garage vraagt zich af waar om ik nog voor onderhoud bij hun kom..... niet voor onderhoud, maar voor de keuring.... hihihhihih

Heb er van geleerd. Nu gaan we eerst zelf aan de bak.
pechie.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.


Return to Frustraties

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

cron