Politie (korps Hollands Midden)

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Politie (korps Hollands Midden)

Postby Quinten » ThuNov11, 2010 11:03:17 AM

GRRRRRRRRRRRR :wall :wall

Inmiddels alweer bijna weer 2 maanden geleden...en was het bijna vergeten, maar krijg nu net weer een brief binnen. Wilde jullie dit stukje vermaakt van onze Waakzame en Dienstbare blauwe vrinden niet onthouden.

Zondag 12 september rond 08:30 uur ’s ochtends
Staande gehouden op de Koningin Astrid Boulevard in Noordwijk. Dit gebeurde door een politie stationwagen met daarin twee agenten, een ‘ervaren’ agent en een agent in opleiding :withstupid: . Vervolgens werden mijn kentekenbewijs en rijbewijs gecontroleerd. Daarna werd mijn voertuig uitvoerig gecontroleerd. Er werd aandacht besteed aan mijn voor- en achterlichten, ruitenwissers, handrem en uiteindelijk mijn bandenprofiel. Om te controleren of mijn handrem werkzaam was werd ik gevraagd of ik zelf aan mij auto wilde trekken en duwen. Deze manier van controle wekte bij mij verbazing en toen ik deze uitte was de agent duidelijk geïrriteerd. nono nono

De oudere agent meldde mij dat ik een proces verbaal kreeg voor te weinig profiel op mijn linkervoorband. De rest van mijn banden waren wel in orde. De meting van het profiel werd met het oog gedaan en was naar mening van de agent dus minder dan de wettelijke 1.6 mm. Daarnaast kreeg ik een waarschuwing voor het feit dat er geen vloeistof in mijn ruitenwisserreservoir aanwezig was. Ik was verbaasd over de uitspraken van de agent aangezien ik nog nooit van dit soort boetes gehoord had. Ik vertelde de agent dat ik de auto pas een week in mijn bezit had en dat ik nieuwe banden (en velgen) in Den Haag had liggen. Door tijdsgebrek was het er nog niet van gekomen deze onder de auto te monteren. Toen hij dat hoorde werd ik door hem verplicht om binnen een week op bureau Noordwijk langs te komen om deze nieuwe banden te laten zien. Daarbij melde hij ook dat ik daarmee echt niet van de boete af zou komen en dat als hij me ’s middags naar huis zou zien rijden met de huidige banden onder de auto, dat er dan weer een bekeuring zou volgen.

Maandag 13 september ’s ochtends
Deze ochtend ben ik langs geweest bij mijn garage in Den Haag welke af en toe onderhoud aan mijn auto doet. Met een meetapparaat heeft deze het profiel van mijn linkervoorband gemeten. De band had op de dunste plekken een gemiddelde profieldiepte van 2.9 mm.

Maandag 13 september begin middag:
Gebeld met district Hollands midden. De hele situatie aan de telefoniste uitgelegd, op haar beurt contact heeft zij contact gehad met bureau Noordwijk. Nadat de telefoniste alles duidelijk was, stelde ze mij voor om een schriftelijke verklaring van een garage mee te brengen naar bureau Noordwijk. Aangezien officiële schriftelijke verklaringen van profieldiepte niet bestaan, heeft zij, na contact met bureau Noordwijk uiteindelijk aan mij gemeld dat ik ook zonder verklaring mocht langskomen en dat de meetapparatuur dan op het bureau aanwezig zou zijn.

Maandag 13 september rond 15:00 uur:
Heel toevallig, onderweg naar het halen van mijn banden op maandagmiddag werd ik wederom staande gehouden door twee agenten op de Ockenburgsestraat in Den Haag. Mijn auto werd wederom volledig gecontroleerd, deze keer werd ook nog aandacht besteed aan de claxon,gordels, losse bedrading en de accu. Mijn auto, daarbij ook mijn banden, werden goed gekeurd. Over mijn linkervoorband werd gezegd dat deze iets meer versleten was dan de rest, maar dat er absoluut nog genoeg profiel op de band zat.

Woensdag 15 September rond 15:30 uur:
Op woensdagmiddag was ik weer in Noordwijk en ben ik langs geweest op bureau Noordwijk. Ik had mijn nieuwe banden (en velgen) achterin de auto meegenomen. De banden die tijdens de staande houding onder mijn auto zaten had ik met opzet onder de auto laten zitten zodat ik nog enigszins kon bewijzen dat er wel genoeg profiel op de band aanwezig was. Na het verhaal bij de balie te hebben verteld is de agent met mij meegelopen naar de auto. Maar aangezien er geen meetapparatuur op het bureau aanwezig, kon deze agent dus ook niets voor mij betekenen. Ik stelde voor om meetapparatuur bij de tegenoverliggende Quick Fit te lenen, maar hier ging de agent niet op in. Het proces verbaal was al verstuurd en ik moest maar gewoon bezwaar maken want ze hadden wel belangrijkere dingen te doen.

Woensdag 15 September rond 16:10 uur:
Nadat ik bij het politiebureau was langs geweest, ben ik nog even langsgegaan bij Quick Fit Noordwijk tegenover het Politiebureau van Noordwijk. Hier heeft een medewerker het profiel van mij linkervoorband opgemeten met een zogenaamd keurmeesterkaartje, dit geeft aan waar er op de band gemeten mag worden voor de APK keuring. Ook deze medewerker verklaarde dat er ruimschoots meer dan 1.6 mm. profiel op de linkervoorband aanwezig was. De profieldiepte liep enigszins naar de zijkant af maar over het gehele te meten vlak was de profieldiepte meer dan 1.6 mm.

Krijg ik na een aantal weken ook nog eens een boete jegens het uitsteken van een metalen element uit een wiel....heel wat anders dan dat de agent mij meldde tijdens de staande houding (95 Euro + 6 euro admstratiekosten).

Ben natuurlijk in bezwaar gegaan, niet alleen tegen de boete maar ook tegen de 6 euro verplichte administratiekosten. Dit was tot voor kort niet mogelijk maar recent werd een vonnis gepubliceerd waarin de kantonrechter oordeelde dat beroep en bezwaar mogelijk is tegen de administratiekosten. :pain10:

Daarnaast ook een klacht ingediend, had meneertje agent misschien toch iets beter moeten nadenken bij het proberen te behalen van zijn quotum :roll:
User avatar
Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 258
Joined: WedSep10, 2008 8:13:47 PM
Location: Den Haag

Postby Johannus » ThuNov11, 2010 12:09:10 PM

Mijn mond valt open van verbazing... Dat dit in Nederland aan de orde is is toch te belachelijk voor woorden!

Daarnaast, is dit niet waarvoor de APK bestaat?! En, Handremcontrole? Really?! Waarom in godsnaam? In z'n één wegzetten werkt toch ook prima.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby homiethomie » ThuNov11, 2010 12:23:22 PM

ik wordt er gewoon boos van als ik dit zit te lezen...
Image
User avatar
homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 565
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Postby Losroyos » ThuNov11, 2010 12:37:29 PM

Shit, wat een tuig jonge die agenten. Maarja wat zou jij doen als je zonder diploma kan kiezen tussen vakkenvuller of agent :lol:
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Henk Bats » ThuNov11, 2010 1:34:37 PM

Is er niet een journalist te vinden die bovenstaand verhaal wil publiceren,
Ik was even sprakeloos na het lezen. :shock:

En dat anno 2010 in Nederland, zoiets zou je wel kunnen verwachten in één of ander bananen republiek.

Sterkte met de afhandeling van de geweldige flauwekul :evil:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby raoel » ThuNov11, 2010 2:35:06 PM

Behalve dat ze het wel mogen controleren (je auto moet *altijd* APK-waardig zijn, niet 1x per jaar),

mogen ze helemaal niet GOKKEN

vind ik dan (ik ken het wetboek niet)


dat gegok levert jou weer een boete, frustratie, vast wel wat wakker liggen en een heleboel uren dat je gaat steken in brieven en rechtzaken..

Sterkte :(
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby AlexanderB » ThuNov11, 2010 2:40:15 PM

nee, agent heeft toch ook niet gemeten? dus, boete ongegrond. waar die boete uitstekend stuk metaal vandaan komt? :? dat vraag ik me ook af, mja, dat mag je nu fijn voor de rechter uit gaan vechten :/
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby citrofenwick » ThuNov11, 2010 4:24:16 PM

Ik weet niet hoe het daar zit, maar moeten ze dat dan niet kunnen bewijzen met een geijkt apparaatje ofzo?
Veel succes met de afhandeling, en zet er maar een goeie advocaat op :evil:
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby AlexanderB » ThuNov11, 2010 4:25:58 PM

euh, lijkt me dat ze het op zn minst moeten proberen te bewijzen, en dat kan niet, want het is gewoon niet waar.
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby raoel » ThuNov11, 2010 4:52:21 PM

politie versus burger: politie krijgt gelijk (heb ik altijd gelezen)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby AlexanderB » ThuNov11, 2010 4:58:32 PM

nouja, volgens mij is het probleem nu anders, ze hebben nu een boete uitgeschreven voor een stuk metaal, en dan kan de politieagent in questie mooi vertellen dat hij een gevaarlijk stuk staal zag, en zelfs als dat er niet is (en waarschijnlijk nooit geweest is) heb je gewoon pech idd, omdat de politie dan gewoon 'gelijk' heeft. (het woord van een agent telt voor 2, en met zn 2'en dus voor 4, 4 tegen 1, wie krijgt dr dan gelijk?)

maar in principe als jij kan aantonen dat je wel profiel genoeg hebt (en dat heb je al meer dan afdoende gedaan) zou je daar geen boete voor kunnen krijgen. alleen dan is het natuurlijk weer net zo dat de politie dan maar een andere boete verzint waar je niet makkelijk onderuit kunt, en dat is gewoon bananenrepubliek-style. :evil:
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby saxo100 » ThuNov11, 2010 5:00:55 PM

ja mensen, we wonen (helaas) in Nederland waar ze de gekste regels ter plaatse verzinnen en dan betalen,betalen.

We wonen in een &^%$%^^& land.
saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 577
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Postby citrofenwick » ThuNov11, 2010 5:07:29 PM

ik geloof dat het hier niet veel beter is ;)
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby degene » ThuNov11, 2010 7:14:09 PM

Wat een bloeddrukverhogend verhaal zeg :evil:
Typisch Nederlands ook.

Wat ik me alleen afvroeg; er moet toch een proces-verbaal zijn opgemaakt over de 'overtreding' die de mobiele snor in kwestie 'opgespoord' heeft?
En daar moet jij dan toch een geel kopie'tje van hebben?

Als het voor de rechter komt lijkt mij het nog niet zo snel in het voordeel van de politie pleiten als het alleen hun woord is tegen het jouwe. Woorden zijn geen bewijzen. En jij bent toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Of ben ik nou heel naief..
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Mastenhose » ThuNov11, 2010 8:05:10 PM

degene wrote:Wat ik me alleen afvroeg; er moet toch een proces-verbaal zijn opgemaakt over de 'overtreding' die de mobiele snor in kwestie 'opgespoord' heeft?
En daar moet jij dan toch een geel kopie'tje van hebben?


Dat idee had ik ook meteen, ben benieuwd wat er op je blauwdruk staat!

Verder een zwaaaar frustrerend verhaal, daarbij wordt de frustratie alleen maar hoger als je leest dat jij 4 weken hebt om een bezwaarschrift in te dienen en dat men aan de andere kant van het lijntje vervolgens 16(!!!) weken heeft om te reageren... Om na een periode van 15 weken (:roll:) een brief thuis te ontvangen dat de Officier van Justitie heeft besloten dat je bezwaarschrift wordt afgewezen, en dat je dus gewoon moet betalen... (Zonder dat er in de brief over de beslissing ook maar op één manier verwezen wordt naar de bezwaren die je hebt genoemd tegen de beslissing...)

We leven in een échte bananenrepubliek, dat blijkt maar weer..., sterkte met de afhandeling! :(
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby MNM(tm) » ThuNov11, 2010 8:44:38 PM

...gelukkig heb ik standaard een profieldiepte metertje in m'n auto liggen. :roll:
...en daarnaast een digitaal fototoestel, zodat ik meteen foto's kan maken van de punten waarop oom agent zo nodig een opmerking over denkt te kunnen maken.

En verder heb ik rechtsbijstand. Ook een geruststellend idee. :)

Vraag ik me echter wel af dat als je twee keer in zo'n korte tijd zo'n "controle" krijgt, of je auto dan niet een bepaalde uitstraling heeft die dergelijke acties uitlokt bij de politie?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Mastenhose » ThuNov11, 2010 9:10:26 PM

MNM(tm) wrote:Vraag ik me echter wel af dat als je twee keer in zo'n korte tijd zo'n "controle" krijgt, of je auto dan niet een bepaalde uitstraling heeft die dergelijke acties uitlokt bij de politie?


Ik sta ook regelmatig aan de kant, 's nachts...
En dan komen ze met van die vragen als "waar kom je vandaan?" en "waar ga je naartoe?".
Waar ik vandaan kom is behoorlijk obvious, gezien de kleding die ik draag waarop de logo's nadrukkelijk aanwezig zijn... En mijn auto valt toch helemaal niet op?

Mijn idee is al jaren dat de politie allerlei kleine vergrijpen beboet, om zodoende de grote enge projecten maar niet op te hoeven pakken.

Ik moet eerlijkheidshalve ook bekennen dat ik voor de gemiddelde agent maar weinig respect op kan brengen, wat mede wordt veroorzaakt omdat ze vleugellam gemaakt zijn en omdat ze als instrument gebruikt worden om de staatskas te spekken...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Quinten » ThuNov11, 2010 10:17:35 PM

Zozozo, even een paar uurtjes niet online geweest...ben blij dat jullie mijn ongeloof delen!!
Even reageren op een aantal reacties:

politie versus burger: politie krijgt gelijk (heb ik altijd gelezen)

Dit is correct, als het een welles nietes spelletje is het woord van een agent meer waard dan het van een burger...corrupt?

Wat ik me alleen afvroeg; er moet toch een proces-verbaal zijn opgemaakt over de 'overtreding' die de mobiele snor in kwestie 'opgespoord' heeft?
En daar moet jij dan toch een geel kopie'tje van hebben? Als het voor de rechter komt lijkt mij het nog niet zo snel in het voordeel van de politie pleiten als het alleen hun woord is tegen het jouwe. Woorden zijn geen bewijzen. En jij bent toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Dit is iets wat ik nog niet eens heb genoemd in mijn hele verhaal...meneer bromsnor kon me op plaats delict GEEN proces verbaal geven omdat hij niet precies wist hoe hoog de boete was voor te weinig profiel (en hij zijn boekje daarvoor niet bij zich had). Daarom wilde hij het op het politie bureau uitwerken en zou ik vanzelf een boete thuis gestuurd krijgen.

Ik ben het eens met onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar domme ik heb geen enkel rechtmatig bewijs dat ik daadwerkelijk voldoende profiel op mijn linkervoorband had. Hij daarentegen heeft ook geen bewijs dat er te weinig profiel op zat....

Vraag ik me echter wel af dat als je twee keer in zo'n korte tijd zo'n "controle" krijgt, of je auto dan niet een bepaalde uitstraling heeft die dergelijke acties uitlokt bij de politie?

Het is een AX...geen Golfje, haha. Nee de auto is inderdaad 'oud' en zo ziet hij er ook uit en blijkbaar lokt dit dus reactie bij politie uit inderdaad.

Ik moet zeggen dat ik zeker na jullie reacties uitkijk naar de inspecteur van district Holland Midden om contact met mij op te nemen betreffende deze zaak (want dat zou op korte termijn moeten gaan gebeuren schrijven ze mij in een brief.) Daarnaast ben ik er ook achter dat zolang mijn bezwaar in behandeling is (en dit heb ik schriftelijk bevestigd gekregen) ik de boete nog niet hoef te betalen. Ik hoop echt ten zeerste dat deze zaak een staartje krijgt voor de betreffende agent, van wie zijn naam inmiddels ook bij mij bekend is. Trouwens voordat ik een klacht heb ingediend heb ik via het bureau nog getracht om met deze meneer in contact te treden om de zaak op een minder verhit moment te bespreken, maar hier zag hij niet de noodzaak toe... :dontknow:

Dank voor jullie reacties, wordt vervolgd...
User avatar
Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 258
Joined: WedSep10, 2008 8:13:47 PM
Location: Den Haag

Postby Rio97 » FriNov12, 2010 12:52:04 AM

Zo dan, lekkere redneck cop waar je tegenaan gelopen bent...
Ben je klaar mee.
Die zogenaamd onveilige band zou ik wel binnen handbereik houden en inderdaad stug blijven doorvragen tot dat je iemand te spreken krijgt die iets voor je betekenen kan.

Zelf heb ik een keer een akkefietje gehad met politie Rijnmond voor 500 eu aan onterechte boetes. Kostte behoorlijk wat telefoontjes, maar was uiteindelijk met één brief opgelost.
Hoe oneerlijk het ook is, wel beleefd blijven he ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby raoel » FriNov12, 2010 12:53:30 AM

gadver, dan heb je nog een goed argument voor de rechter nu (waar was de meetapparatuur waarmee de agent zijn bevindingen deed? of het bewijsmateriaal?), maar dan nog moet je eerst naar de rechter toe... en dat voor een stomme boete.

Moet niet kunnen...
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Next

Return to Frustraties

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron