Stalling

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Stalling

Postby AlexanderB » ThuNov11, 2010 10:39:48 PM

Waarom moet een stalling waar ik een auto (of 2) kan neerzetten zodat ik ze kan schorsen, 2x meer kosten dan wegenbelasting en verzekering bij elkaar!
damn it, ik hoef geen verwarmde oldtimerstalling of parkeerplaats midden in het centrum, ik zoek gewoon een hoekje van een oude loods waar ik mn karretjes kan neerzetten en dr n beetje aan kan prutsen. hell, een garagebox zou ook prima zijn, maar die kosten ook honderden euro's per maand, dan kan ik mn auto beter lekker voor de deur neerzetten en het parkeerprobleem erger maken. :roll:

meer mensen met stalfrustratie?
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Losroyos » ThuNov11, 2010 10:59:30 PM

Opzich best wel ja. Had me opa nou een ouwe varkens schuur :O Owja die heeft die, maar daar past geen auto in :evil:
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Mastenhose » ThuNov11, 2010 11:09:37 PM

Tsja... Een garagebox waar net een auto in past (en waar je vervolgens niet uit kunt stappen omdat de deuren niet meer open kunnen), zonder electra etc., kost hier al snel €150,- per maand...
Ik ga het er echt niet voor betalen, koop ik liever over een paar jaar een huis met een garage, als dat ooit binnen de mogelijkheden ligt...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby AlexanderB » ThuNov11, 2010 11:18:23 PM

haha, den hoorn, hier vlakbij. dan hebben we t over hetzelfde :)

ik zou zelfs een openlucht parkeerplaats (aka grasveldje achter een huis) ook prima vinden, als het maar *niet* openbare weg is.. helaas helaas.. het gaat of over "xx-euro-per-viekante-meter-per-maand" of over 150-200 euro per maand voor idd een garagebox..
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Mastenhose » ThuNov11, 2010 11:20:47 PM

De oplossing, naar het oosten van 't land verhuizen, of Limburg, daar vind je vrijstaande huizen met dubbele garage voor de prijs waar je hier nog een flatje voor hebt... :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby AlexanderB » ThuNov11, 2010 11:22:24 PM

dan woon ik zo ver weg van mn studie, nee, dat gaat m niet worden :P misschien later..
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Bossie » ThuNov11, 2010 11:26:42 PM

Ben hier wel tevreden, met garage en oprit waar 2 niet te grote auto's op passen.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby Mastenhose » ThuNov11, 2010 11:29:44 PM

Bossie wrote:Ben hier wel tevreden, met garage en oprit waar 2 niet te grote auto's op passen.


Zou ik ook wel mee kunnen leven! Waar ik woon is het uitgangspunt 1,4 auto per woning, waardoor ik van de kopersvereniging de vraag voorgelegd heb gekregen of ik een auto ergens anders wil zetten... :roll:
Vragen kan natuurlijk altijd, maar 't gaat natuurlijk niet gebeuren... :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby AlexanderB » ThuNov11, 2010 11:35:06 PM

nouja, hier in de straat is het.. eeuh, ik denk misschien 100 plaatsen, voor 700 woningen.. (studentenflat, natuurlijk heeft niet iedereen een auto, maar savonds is wel elke plek, incl elke zijstraat in een straal van 100m, bezet) :| en dat nadat ze in 199x de parkeerplaats *verkleind* hebben om een grasveld neer te leggen.. :evil:
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Bossie » ThuNov11, 2010 11:37:30 PM

Ik zou er best een garage bij willen. Hier achter op het plein waar een heel stel garageboxen zit hou ik het wel in de gaten als er 1 in de verkoop komt.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby Mastenhose » ThuNov11, 2010 11:42:27 PM

Bossie wrote:Ik zou er best een garage bij willen. Hier achter op het plein waar een heel stel garageboxen zit hou ik het wel in de gaten als er 1 in de verkoop komt.


In wat voor prijscategorie ligt de huur voor de garages in Harderwijk, Jan? Misschien wil ik er dáár wel een huren.... :roll: ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Mastenhose » ThuNov11, 2010 11:43:25 PM

Trouwens, kopen hier is óók onbetaalbaar... €50.000,- voor een hok zoals eerder beschreven is hier heel normaal...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby raoel » FriNov12, 2010 12:47:47 AM

Zelfs in het oosten des lands: 50 euro per maand. En dan mag je in de wachtrij. En vooral niet sleutelen! En ook geen electriciteit of water ofzo verwachten, gewoon een smal hok waar je AX net in past....
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Rio97 » FriNov12, 2010 1:03:37 AM

Ha AlexanderB,
Je wil ook wel erg veel voor een erg drukke gemeente in Zuid-Holland :wink:

Waar woon je precies?
Zelf woon ik bij de Paardenmarkt.

Maar die plekken zijn er wel hoor.
Gaat alleen wat tijd en moeite kosten om je daar tussen te wurmen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby AlexanderB » FriNov12, 2010 1:14:00 AM

Van Hasseltlaan (zuid-west dus, net boven de Kruithuisweg)

ik zoek ook zeker door naar plekken, ik weet wel al een DIY garage enzo, maar de stalling daar is ook niet goedkoop. leuk als je een oldtimer van xx-duizend euro hebt, maar niet leuk als het gaat om een rammelhok/circuitbak.
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby citrofenwick » FriNov12, 2010 9:45:22 AM

Hier had ik ook altijd dat probleem, maar nu hebben we sinds een goed jaar een leuke sleutelplaats tegen betaalbare prijs.
Maar het nadeel is dan dat je verschrikkelijk aan het sparen gaat :roll:
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby jk » FriNov12, 2010 3:28:06 PM

AlexanderB wrote:nouja, hier in de straat is het.. eeuh, ik denk misschien 100 plaatsen, voor 700 woningen.. (studentenflat, natuurlijk heeft niet iedereen een auto, maar savonds is wel elke plek, incl elke zijstraat in een straal van 100m, bezet) :| en dat nadat ze in 199x de parkeerplaats *verkleind* hebben om een grasveld neer te leggen.. :evil:


In mijn tijd in Delft werden oude ongebruikte kassen gebruikt om te stallen te sleutelen (richting Den Hoorn en zo), maar daar staan tegenwoordig allemaal huizen.

Het is triest maar sinds de jaren '70 is de taktiek van de (over)heersende anti-auto politieke partij in Nederland dat de wal het schip moet keren.
Dus is in het begin van de jaren '70 door Joop en zijn collaborateurs het plan voor de uitbreiding van wegen geschrapt opdat iedereen in de file zou staan "en dus wel in het openbaar vervoer zal stappen" - openbaar vervoer dat gigantische capaciteitsproblemen heeft op de tijden dat je het nodig hebt, toen al.
Laten heeft de partij er nog een schepje bovenop gedaan door wegen te versmallen, overal obstakels neer te pleuren, en parkeerplaatsen te verwijderen. (Vroeger kon je van Amsterdam naar Rotterdam via de oude trekschuitroute, nu niet meer; alles is dichtgemaakt).
Maar de in slaap gesuste bevolking bleef op die partij stemmen.....

Uitspraak van Prof. G.J. v.d. Burght, destijds hoogleraar voertuigtechniek aan de TH Delft: Het openbaar vervoer brengt je van een plek waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn op een tijd die je niet schikt.
Deze hoogleraar kreeg van de overheid geen inzicht in de subsidiestromen naar de NS en de energiekosten van de treinen, maar vermoedde dat het asfalteren van de spoorwegtrace's om er busbanen van te maken veel goedkoper en beter zou zijn.

Inmiddels is het transitland Nederland (wij leven van doorvoer) volkomen dichtgeslibt dankzij de krankzinnige autohaters die geen wegen wilden aanleggen waar dat nodig is.

Volgens de toenmalige hoogleraar In 't Veld, ook lid van die bewuste partij en een van de wegsaneerders van Fokker, stonden wij in Nederland "aan het begin van de "Post-Industriële Samenleving", oftewel onze industrie moest verdwijnen en wij zouden moeten leven van dienstverlening - het resultaat van deze zieke theorie zien wij heden: Globalisering en een oplopend gebrek aan vakmensen.
C5 Break 2.0i 16V (2004) 310.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 30.000km
Land Rover S3 Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Op termijn op zoek naar een goede AX 1.1 <150k km 1993-1998
User avatar
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 815
Joined: SatAug04, 2007 8:56:51 PM
Location: Regio Breda

Postby Mastenhose » FriNov12, 2010 3:46:31 PM

jk wrote:In mijn tijd in Delft werden oude ongebruikte kassen gebruikt om te stallen te sleutelen (richting Den Hoorn en zo), maar daar staan tegenwoordig allemaal huizen.


Klopt helemaal, in het Sion zal over een aantal jaar (misschien wel sneller) geen kas meer te vinden zijn... :(
(De sleutellocatie waar ik de beschikking over had, daar kan ik na 30 november helaas geen gebruik meer van maken... :evil: )
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby q01z » FriNov12, 2010 4:28:35 PM

ik weet nog een garage te koop... met een tuin ervoor waar zeker 2 auto's inpassen..
hoort ook een huis bij (me buren ;))

ik heb ook maar gewoon een huis gekocht met grote garage en dubbele oprit.. :P

helaas kan er momenteel toch echt geen auto de garage in! vrouwen.... :(
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby v.andriessen » FriNov12, 2010 5:23:25 PM

q01z wrote:vrouwen.... :(


ik mag toch hopen dat je er maar één hebt?!? :wink:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Next

Return to Frustraties

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron