Mist...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Mist...

Postby Holländer » MonNov21, 2011 5:40:31 PM

Gister rij ik na mijn werk naar huis. Het is mistig wat ik opzich niet erg vind, je kon nog prima 80km/h rijden. Dan draai je de 100km/h weg op, rijdt er een of andere loser 40km/h! hoe is dat veiliger dan gewoon een beetje doorrijden? uiteraard z'n mistlichten achter aan, terwijl ik 25mtr achter hem zit... en gewoon niet uit doen. Zo 5km lang gereden, voordat ik er maar voorbij ben gegaan...

dan rij je verder, en achter welke auto je ook komt te zitten, de mistlichten blijven aan staan! ook als je ff vriendelijk met je groot licht flitst...

ik wordt zo moe van Nederlanders en hun rijstijl... bij het minste of geringste gaan we allemaal 40km/h rijden, en doen we of de wereld vergaat...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Mist...

Postby AlexanderB » MonNov21, 2011 7:38:30 PM

de mensen word het verkeerd aangeleerd, ze doen hun mistlicht aan als ze voor zich niks zien. dr moet gewoon een aanpassing in het lesboek komen dat het licht aan mag/moet als je *achter je* 50m geen koplampen meer ziet.

anyway, erg irritant, mensen die ineens rijden als slakken, de hele kerstboom aan verlichting aan doen (grootlicht + mistlicht voor, ze verblinden iedereen, incl zichzelf) en de andere helft rijd in de mist zonder licht... :/
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mist...

Postby pcrodent » MonNov21, 2011 8:02:12 PM

AlexanderB wrote:de mensen word het verkeerd aangeleerd, ze doen hun mistlicht aan als ze voor zich niks zien. dr moet gewoon een aanpassing in het lesboek komen dat het licht aan mag/moet als je *achter je* 50m geen koplampen meer ziet.


Uhm, nee, dat is dus niet hoe het werkt. Als je geen 50m voor je kunt zien, kunnen andere mensen jouw achterkant (die zich voor hen bevindt!) dus niet zien aankomen tot het te laat is. Misschien kun jij hun koplampen of mistlampen wel al zien in je spiegels, maar dat betekent dus niet dat ze jou al hebben gezien...

Neemt niet weg dat die lamp eventueel uit zou mogen als duidelijk is dat je gezien bent, maar dan moet je bij de volgende bocht wel weer bedenken dat ie weer aan moet, want als je het vergeet......
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Re: Mist...

Postby Losroyos » MonNov21, 2011 8:15:40 PM

Ik heb hem terug van nieuwegein ook maar aangedaan. Het is toch net wat fijner. Je word een stukje makelijker gezien.

Ik heb geen probleem met de mist zelf. de mensen die als slakken gaan rijden denken dat ze dan minder kans lopen om ERGENS op te knallen. Dat klopt want zij komen makelijker tot stilstand. Alleen jij als achterop komende bestuurder moet wel ff inschatten dat die heel veel langzamer rijd dan jij op die 80km weg. Maar als je gewoon goed oplet moet je die rooie lampen toch steeds feller zien worden dan weet je dus dat je dichterbij komt.

Met dit weer moet je gewoon net ff iets meer concentratie opbrengen dan met mooi weer.

En niet iedereen zit dagelijks in de auto he vergeet dat ook niet. ;) als de weg onbekent is is het ook te snappen dat iemand met deze omstandig heden langzamer rijd dan normaal.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Mist...

Postby Bossie » MonNov21, 2011 8:18:24 PM

Vergeet ook niet dat als het zo mistig is, het wegdek ook een stuk vochtiger is. Dit heeft ook de nodige invloed op je remweg (en die wordt hierdoor niet korter).
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Mist...

Postby AlexanderB » MonNov21, 2011 8:22:54 PM

als ik hun gezicht in hun eigen binnenspiegel kan zien, dan mag ie in ieder geval uit.
(en dat deed vandaag iemand, voor t stoplicht.. in de spiegel kijken.. ik zie jou, jij ziet mij.. *klik mistlicht achter aan*.. 100+m zicht, ik sta 2m achter je.. WHY?!)

lang verhaal kort, het aan en uitzetten van mistlicht achter vergt n beetje inzicht, maar als je achterliggen vlak achter je rijd, en het zicht vooruit 50-100m is hoeft ie per defenitie al niet aan. rij je alleen in de mist, of zie je de koplampen van je achterliggers nog maar heel in de verte in de mist, dan mag ie aan, dan heeft ie zeker nut. maargoed, inzicht is iets dat 95% van de weggebruikers volgens mij compleet missen.

mensen houden niet van autorijden, ze zitten alleen in de auto om van A naar B te komen en willen dr niet mee bezig zijn, liefst nog even bellen, krantje lezen, of wat dan ook. voor die mensen worden over n paar jaar de zelfrijdende auto's een echte uitkomst, dan kunnen ze hun stoel omdraaien en lekker met 4 man aan tafel zitten en n potje kaarten, terwijl de auto zn ding doet..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mist...

Postby Bossie » MonNov21, 2011 8:26:17 PM

AlexanderB wrote:als ik hun gezicht in hun eigen binnenspiegel kan zien, dan mag ie in ieder geval uit.
(en dat deed vandaag iemand, voor t stoplicht.. in de spiegel kijken.. ik zie jou, jij ziet mij.. *klik mistlicht achter aan*.. 100+m zicht, ik sta 2m achter je.. WHY?!)


Dan zal die persoon wel een andere reden gehad hebben om hem aan te zetten ;)
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Mist...

Postby AlexanderB » MonNov21, 2011 8:31:09 PM

seintje met grootlicht gegeven en toen de gelegenheid daar was ingehaald.. hij deed zn mistlicht niet uit, en nee, mijn lampen zijn niet verblindend, zijn 2 weken terug nog afgesteld.. gewoon "oh, mist, dan moet dat lampje aan" zonder dr bij na te denken hoe fel en irritant dat is als je dr achter staat en ineens zo'n mooie rode lamp op ooghoogte in je gezicht krijgt..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mist...

Postby Rock's » MonNov21, 2011 8:47:38 PM

Holländer wrote:Gister rij ik na mijn werk naar huis. Het is mistig wat ik opzich niet erg vind, je kon nog prima 80km/h rijden. Dan draai je de 100km/h weg op, rijdt er een of andere loser 40km/h! hoe is dat veiliger dan gewoon een beetje doorrijden? uiteraard z'n mistlichten achter aan, terwijl ik 25mtr achter hem zit...


Als je 40 op een 100 weg rijdt in de mist dan is het verstandig om het mistlicht aan te zetten ... iemand die met 100 aan komt rijden ziet je dan eerder en heeft meer tijd om te beseffen dat zijn voorganger pokke-langzaam rijdt :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Mist...

Postby Holländer » MonNov21, 2011 9:42:18 PM

Rock's wrote:Als je 40 op een 100 weg rijdt in de mist dan is het verstandig om het mistlicht aan te zetten ... iemand die met 100 aan komt rijden ziet je dan eerder en heeft meer tijd om te beseffen dat zijn voorganger pokke-langzaam rijdt :lol:

Ik reed achter hem de weg op... stonden voor het zelfde stoplicht!

maar ik ben 't eens met "inzicht hebben de meeste weggebruikers niet meer tegenwoordig"

ach... met een paar dagen trekt de mist hopelijk weer op, en dan na 3 weken zal ongeveer iedereen zijn mistlicht wel weer uitgedaan hebben :wink:
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Mist...

Postby Terminal » TueNov22, 2011 11:39:22 AM

Ik heb geeneens een mistlicht op de TRE zitten :lol:

Mistachterlicht heb ik weinig last van, op de snelweg is het namelijk wel prettig aangezien iedereen ondanks de mist toch gewoon 120 rijd.
Meest vervelende zijn de mensen die met grootlicht op rijden, of gewoon geen verlichting :roll:
Tevens is het niet veilig als je 50 gaat rijden op de snelweg waar iedereen met 120 langs je heen raast terwijl het zicht rond de 75 meter licht. Als je niet durft te rijden in de mist, rot dan ook lekker op van de weg! :D
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Mist...

Postby CitroenZetiX » TueNov22, 2011 11:39:22 AM

Rock's wrote:
Holländer wrote:Gister rij ik na mijn werk naar huis. Het is mistig wat ik opzich niet erg vind, je kon nog prima 80km/h rijden. Dan draai je de 100km/h weg op, rijdt er een of andere loser 40km/h! hoe is dat veiliger dan gewoon een beetje doorrijden? uiteraard z'n mistlichten achter aan, terwijl ik 25mtr achter hem zit...


Als je 40 op een 100 weg rijdt in de mist dan is het verstandig om het mistlicht aan te zetten ... iemand die met 100 aan komt rijden ziet je dan eerder en heeft meer tijd om te beseffen dat zijn voorganger pokke-langzaam rijdt :lol:



Dacht dat jij altijd op de linkerbaan zit en dus nooit achter de slakken op de rechterbaan. :lol:
Kwam ook gevaarlijke situaties tegen op de weg. Zelf moet ik ook bekennen dat ik niet altijd feilloos ben. Reed met grootlicht en mistlicht maar vergat het af en toe uit te zetten bij tegenliggers. :oops: Maar reed wel 100 dus waarschijnlijk was ik niet de slak waar je achter reed :)
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Mist...

Postby AlexanderB » TueNov22, 2011 11:46:20 AM

ik heb in 2 dagen tijd (en ~300 km) precies 5 minuten mn mistlicht aan gehad, toen ik heel even alleen op de snelweg reed.. de rest van de weg reed ik in colonne met tientallen andere auto's.. mja, de meeste mensen laten m dan nogsteeds aan.. maargoed, dat weten we ondertussen :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mist...

Postby Terminal » TueNov22, 2011 2:14:34 PM

CitroenZetiX wrote:Reed met grootlicht en mistlicht maar vergat het af en toe uit te zetten bij tegenliggers. :oops: Maar reed wel 100 dus waarschijnlijk was ik niet de slak waar je achter reed :)


Jij rijd met groot licht in de mist? Behalve tegenliggers compleet verblinden verblind je jezelf ook! :roll:
Ik hoop echt dat ze tijdens de rijlessen eens meer gaan hameren op het juist voeren van verlichting, grootlicht bij mist is zo ongeveer het domste wat je kan doen namelijk...
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Mist...

Postby Holländer » TueNov22, 2011 2:31:02 PM

Terminal wrote:
Ik hoop echt dat ze tijdens de rijlessen eens meer gaan hameren op het juist voeren van verlichting, grootlicht bij mist is zo ongeveer het domste wat je kan doen namelijk...


ik denk niet dat je het merkt als ze daar bij de rijlessen iets aan gaan veranderen. De mensen die nu rondrijden doen het verkeerd, en die hebben al een rijbewijs!

volgens mij is het gewoon een kwestie van uitproberen en je gezonde verstand gebruiken! daar kom je vaak toch het verst mee!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Mist...

Postby Ceristimo » TueNov22, 2011 11:43:14 PM

Met die 5 watt gloeiende spijkers die bij een AX voor achterlampen door moeten gaan heb ik met deze bizarre mist op de buitenwegen en snelwegen ook mijn mistlamp achter aan.

Met deze dikke soep rijd ik 90/100 op de snelweg (en gewoon 80 op 80-wegen) maar zet ik m'n mistlampen uit als er iemand achter mij komt te rijden.

Mistlampen aan met dit weer vind ik niet zo gek. Alleen dat té langzaam rijden is wel herkenbaar inderdaad.

Erger vind ik die hampels die mij met 150 in komen halen in deze dikke soep terwijl ik 100 op de rechterbaan rijdt...
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Postby Rio97 » WedNov23, 2011 12:26:12 AM

Ceristimo wrote:Met die 5 watt gloeiende spijkers


Je weet dat een groot deel van de club daar 10 Watjes in draait?
Om precies die reden.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Mist...

Postby Losroyos » WedNov23, 2011 10:24:28 AM

En dan na gister denk je dat het voorbij is, gaat vanochtend het rolluik omhoog.. is dat grijze gordijn er weer.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Mist...

Postby q01z » WedNov23, 2011 10:51:45 AM

zondag op de terugweg vd meeting reed ik lekker rustig op de rechterbaan.. het was ook gewoon te mistig om te trappen.

maar er waren zat bumperklevers te zien.. en zelfs mensen die rechts inhaalde en inhaalde over de vluchtstrook!
vind ik best knap... als je niet eens kan zien waar je rijdt :P
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Mist...

Postby DuFF » WedNov23, 2011 1:15:15 PM

"nee meneer agent ik wist niet dat ik op de vluchtstrook reedt"
Maar wel zo lullig als je op een auto voor je klapt doordat je haast hebt in de mist.
Gewoon voor je blijven kijken, niet met je ogen knipperen, focussen, snelheid beperken tot 20, bijrijdersraampje open doen en met een lange stok tikken op de vangrail, zo lukt het die blinden ook altijd :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Next

Return to Frustraties

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests