Faalweekend

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Faalweekend

Postby Netheo » SunJan29, 2012 7:54:28 PM

Dit weekend was een typisch weekend waarop je hoopt veel te bereiken maar eigenlijk zondag avond voor je pc zit en te beseffen dat je geen stap verder staat dan vrijdag avond, toen je ook al voor je pc zat :roll:
Gisteren, zaterdag 28/01/12 dus, was het hengstenkeuring. Dus waren we al een paar dagen bezig onze cartouche aan het klaarstomen. Het beestje gewassen, manen en staart stof en strovrij gemaakt. Alles op en aan en we waren en klaar voor.

Zaterdag ochtend vroeg in de morgen komt Lars, een goede vriend van me en eveneens shetlandliefhebber, ons halen met de van. In de van stond Davinci, een driekleurig hengstje van Lars zijn stal. Vol moed en volledig in het wit gekleed (zo gaat dat op een keuring) traden we aan in Oud-Heverlee. Hij had nr 14 van de eerste reeks en wij nr 31 van de 2de reeks.

Davinci werd in de ring gevraagd. Iedereen was vol lof Lars en Charlotte, men vriendin, met Davinci naar de jury ging. De jury was na het openen van zijn mond minder enthousiast. Hij heeft een lichte overbeet en werd dus uitgesteld tot volgend jaar. Dan mag Davinci het nog een keer proberen. Faalmoment 1. Faalmoment 2, hoe kan je het al raden, was toen wij met Cartouche de ring in gingen. Controle van de bouw, staat, manen, tanden,enz. was allemaal goed. En dan moesten we een ronde stappen een een ronde draven rond de piste. Na de eerste ronde gestapt te hebben keek de jury maar raar naar me en zei dat ik nog maar eens moest stappen want ze hadden niets gezien. Ik, als leek, begreep er niets van en zonder verder enige uitleg te verkrijgen stapte ik nog een rondje. Eenmaal terug bij de jury aangekomen deden ze teken dat ik en Cartouche ons toertje konden draven. Weer een rondje verder zei de voorzitter van de jury dat ze niets konder waarnemen van Cartouche zijn gangen omdat hij te zenuwachtig was :shock: :shock: :shock: . WTF elk Shetterhengste was daar zenuwachtig. Er was voor ons eentje dat meer stond te steigeren en te bokken en was op één slag goedgekeurd. Al had die natuurlijk wel de stalnaam van de voorzitter hé :evil: . In ieder gevak is Cartouche ook uitgesteld tot volgend jaar. Daarom dus faalmoment 2.

Om dan dit frustratietopic compleet te maken ging ik normaal vandaag een AX halen voor onderdelen. Toen ik aankwam aan het huis van de verkoper zag ik tijdens het parkeren al een glimp van de ax :dance . Toen ik de oprit opging begroete een man me vriendelijk. Maar ik keek al niet meer zo vriendelijk. Er was me een witte AX type 2 5 deurs van 93 beloofd met beetje roest aan de wielkasten. Hier ging het om een mosgroene ax van 89 (type 1 dus) 5 deurs met enkel geen roest aan de wielkassen, een kapotte voorruit, helemaal rot aan de bodem, geen enkel plaatdeel nog netjes, beide bumpers gescheurd, vuil en smerig interieur en een 1.0tje met carb waarvan de koppakking meer dan overleden was. In 0.3 milliseconden zat ik terug in de wagen richting Ramsdonk.

Ik heb zo het gevoel dat ik dit weekend niets, maar dan ook niets bereikt heb, enkel centjes opgedaan aan benzine en witte kledij :evil: :evil: :evil:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Faalweekend

Postby Losroyos » MonJan30, 2012 12:37:35 AM

Ja ja, die weekenden heb je er tussen zitten. zijn echt k*t weekende.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Faalweekend

Postby degene » MonJan30, 2012 1:57:28 AM

Ik snap zulke verkopers niet. Hopen dat een koper het niet opvalt dat je auto groen is ipv wit?!
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: Faalweekend

Postby Netheo » MonJan30, 2012 7:23:56 AM

degene wrote:Ik snap zulke verkopers niet. Hopen dat een koper het niet opvalt dat je auto groen is ipv wit?!

onderhuids was hij wel wit hoor, kon het alleen moeilijk zien door het mos erop, de fotos die ik gekregen had was van hun aankoop, nu zo'n 5 jaar geleden :? toen er dus nog geen duwtjes en stompjes mee waren gegeven in het antwerps stadsverkeer. Ik haat verkopers dat liegen, had hij eerlijk geweest had ik daar nooit gestaan, eigenlijk heb ik spijt dat ik geen fotos genomen had, dan konden jullie zien hoe een ax er niet hoort uit te zien.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Faalweekend

Postby Laurent » MonJan30, 2012 10:31:28 AM

Ai, wat kl*te. Maar kan je de verkoper niet aansprakelijk stellen? Heel kinderachtig misschien, maar hij heeft jou valse informatie gegeven.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Faalweekend

Postby Netheo » MonJan30, 2012 6:39:05 PM

Laurent wrote:Ai, wat kl*te. Maar kan je de verkoper niet aansprakelijk stellen? Heel kinderachtig misschien, maar hij heeft jou valse informatie gegeven.

daarmee begin ik niet hoor, anders zit ik met half 2dehands.be bij de vrederechter :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Faalweekend

Postby pocketmech » MonJan30, 2012 9:44:42 PM

Tsja, tis spijtig. En wij maar denken dat dit soort praktijken alleen maar voorkomen in Nederland....
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(
User avatar
pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 421
Joined: FriMay15, 2009 6:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Faalweekend

Postby MNM(tm) » TueApr24, 2012 12:05:11 PM

Om een witte AX mosgroen te krijgen (letterlijk!), moet je 't ding minstens een jaar stil laten staan in de buurt van bomen. /me spreekt -helaas- uit ervaring.
Om dat weer schoon te krijgen, ben je minstens ZES wasbeurten met de hand verder!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: Faalweekend

Postby AlexanderB » WedApr25, 2012 3:26:06 PM

je bent de witte AX aan t wassen? :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Faalweekend

Postby MNM(tm) » WedApr25, 2012 11:57:05 PM

Da's al weer een paar maanden geleden hoor. Momenteel staat 'ie er nog steeds vrij netjes wit bij. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland


Return to Frustraties

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron